|
Optage YouSee direkte på NAS uden computer tændt |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
Mille12 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-August-2012 Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-August-2012 kl. 16:54 |
|||
Kære forum.
Jeg er ny her, så tilgiv alle de begynderfejl jeg laver.
Her er den opgave jeg skal løse:
Jeg skal optage mit YouSee kabel tv direkte på en Netgear NAS uden en PC tændt.
Jeg skal bruge min PC eller iPad til at vælge hvilke programmer i en EPG som "boksen" skal optage direkte på NAS'en.
Jeg skal afvikle det jeg har optaget på NAS'en via min AppleTV.
Det jeg har brug for hjælp til er, hvad er det for en "boks" jeg skal bruge?
|
||||
![]() |
||||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Ok, det betyder at din nas skal kunne kontakte en tuner og stå for optagelserne. Jeg har læst at der er folk der har fået Synology NAS til at køre programmet TVHeadend og på den måde har fået deres NAS til at optage tv fra en ekstern tuner. Jeg har ingen anelse om det fungerer ordentligt eller blot er på teststadiet, lav. evt. en googlesøgning på "synology tvheadend" og grav lidt i det du finder. Om det også kan lade sig gøre på en Netgear NAS har jeg ingen anelse om.
Alternativt kunne du købe en gammel netbook til opgaven, den behøver på ingen måde være hurtig, så en brugt en fra den blå avis kunne være en mulighed. Fidusen ved sådan en netbook er, at den bruger næsten ingen strøm så det er ikke så dyrt at lade den være tændt døgnet rundt, slet ikke hvis du samtidigt bruger dens strømsparfunktioner når den ikke skal optage. På med en usb tuner og et program som fx. Recording Service der kan købes for en hundredelap hos http://www.dvbviewer.com. Programmet laver en webside hvor du kan bestille optagelser og du kan lade computeren genne optagelserne på din NAS.
Både Recording Service og TVHeadend laver en webside med en tvoversigt hvor du kan prikke ud hvad du vil have optaget, det fungerer fint både fra pc og ipad.
Så skal du have din appletv jailbreaket, standard gider sådan en dims kun snakke med itunes.
Jeg ville ryge på en netbook løsning sammen med enten en usb tuner eller måske en hdhomerun tuner. Du kan godt prøve at "hacke" din NAS til at køre noget optagesoftware, men jeg har på fornemmelsen det er noget langhåret pis at få til at virke. |
||||
![]() |
||||
Harder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
|||
Hej
Den nye DSM beta til synology understøtter tunerr via USB og har indbygget epg funktionalitet. Der findes også en hdhomerun app til synology som er let at installere men den kræver tvheadend som der ikke findes nogen installationspakke til og som kun kan installeres hvis man er Linux haj. Lad mig høre hvordan det går. Mvh Claus |
||||
Med venlig hilsen
Claus Harder |
||||
![]() |
||||
Mille12 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-August-2012 Status: Offline Point: 2 |
|||
Hej Claus.
Så har jeg fået anskaffet mig en HDHomeRun boks og sat på nettet. Så - nu skal jeg bare have fat in "computervennen"/nørden der kan linux. Jeg vender tilbage når jeg kan finde ud af noget mere. Tak for hjælpen ind til videre.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |