recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optagelse af HDMI-signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optagelse af HDMI-signal

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ferrari Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juni-2004
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ferrari Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optagelse af HDMI-signal
    Sendt: 10-September-2021 kl. 13:06
Hej

Jeg mangler en enhed, der kan optage fra en HDMI-enhed, så jeg kan lægge det på en HDD til senere afspilning, men søger udstyr der kan det i 4K.

Er der nogle af jer, der har erfaring med dette og kan give min en liste af udstyr til hjemmebrug?


Venlig hilsen
Bjarke
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2021 kl. 13:13
 Et signal via HDMI kan som udgangspunkt ikke optages grundet HDCP, det findes ikke som et konsum produkt.
Hvad er det som skal overføres.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ferrari Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juni-2004
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ferrari Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2021 kl. 13:31
Det er i bund og grund blot TV-udsendelser, som jeg modtager via en TV Set Top Box, som jeg f.eks. gerne vil gemme til "evig tid" og ikke er tidsbegrænset af den tid udbyderen gemmer dem, hvis man "optager" i skyen.

HDCP kan omgåes, men det er en helt anden sag.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2021 kl. 13:44

Der er TV bokse som har 4K og som kan optage på externe enheder, der er ikke meget TV der sendes i UHD, en enkelt kanal.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2021 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Ferrari Ferrari skrev:

Det er i bund og grund blot TV-udsendelser, som jeg modtager via en TV Set Top Box, som jeg f.eks. gerne vil gemme til "evig tid" og ikke er tidsbegrænset af den tid udbyderen gemmer dem, hvis man "optager" i skyen.

Hej.

Vi bruger et gratis Windows program TV4Ever. Det er en udvidelse (Extension) til Chrome browseren.


Optagelserne kan så bagefter afspilles på enten TV eller boksen, via netværket eller en ekstern USB Harddisk.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 10-September-2021 kl. 14:27
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2021 kl. 14:27
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2021 kl. 14:33
 
 Hvad med HDCP.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2021 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Ferrari Ferrari skrev:

Det er i bund og grund blot TV-udsendelser, som jeg modtager via en TV Set Top Box, som jeg f.eks. gerne vil gemme til "evig tid" og ikke er tidsbegrænset af den tid udbyderen gemmer dem, hvis man "optager" i skyen.
HDCP kan omgåes, men det er en helt anden sag.


Billigste og nemmeste løsning er at købe en boks der kan optage direkte på en USB harddisk. Det du efterlyser er at gå over åen efter vand.Blandt de billige bokse kan jeg anbefale modellerne fra Xoro https://www.xoro.de/produkte/receiver/.
Skal det være mærkevare, så koster det naturligvis. Her kan jeg anbefale en Linux/Enigma2 boks, f.eks fra VU+ https://vuplus.de/produkte/produkte-im-ueberblick/

Flemming


Redigeret af fltk - 10-September-2021 kl. 14:44
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Ferrari Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juni-2004
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ferrari Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2021 kl. 23:03
@Carste - interessant...

@Klaus - det ligner den løsning jeg søger - 4K (fremtidssikret) - super. HDCP kan den måske ikke håndtere, men det finder jeg en løsning på til HD i første omgang Smile

@fitk - jeg har allerede en VU+, men jeg skal "optage fra skyen" som min settop box afspiller fra - ikke DVBC/DVBS/DVBT2...
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2021 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Ferrari Ferrari skrev:


@fitk - jeg har allerede en VU+, men jeg skal "optage fra skyen" som min settop box afspiller fra - ikke DVBC/DVBS/DVBT2...


Jeg vil lige være sikker på, at jeg forstår dig rigtigt. Det er altså ikke direkte TV du ønsker at optage, men gamle optagelser du allerede har optaget på din settop boks? Korrekt??
Hvis din VU+ har HDMI IN kan den også optage via denne indgang. Du skal blot lægge HDMI IN ind som en "kanal" i din kanalliste. Hvordan du gør dette findes der flere vejledninger til på internettet. Hvis du herefter optager manuelt, bliver optagelsen uden lyd, men hvis du optager via timer er der både lyd og billede på optagelsen.
Min egen Quadbox kan også optage via HDMI IN.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Ferrari Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juni-2004
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ferrari Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2021 kl. 11:40
@fltk

Det er helt korrekt Flemming. Jeg vil gerne gemme optagelser længere end den tid det bliver gemt i skyen via settup boksen. Jeg tænker så at afspille optagelserne fra settop boksen og optage dem over på et andet system.

Min VU+ er af ældre model, så der er ikke HDMI IN. Det kan jeg godt se nu, at den du henviser til har, så den bliver pludselig meget mere interessant. Super godt input med opsætning af HDMI IN som kanal og timeroptagelse. 
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2021 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Et signal via HDMI kan som udgangspunkt ikke optages grundet HDCP, det findes ikke som et konsum produkt.
Hvad er det som skal overføres.?


Det findes i høj grad som konsumprodukter, mange billige HDMI splittere fjerner HDCP, dette kan med lethed eftersøges via søgemaskiner, og har været brugt i snart mange år til formålet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu