|
Optagelse og streaming af Yousee signal |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sunebrodersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-April-2014 kl. 10:29 |
Hejsa,
Jeg leder efter en elegant løsning på følgende problem. Jeg har pt yousee kabel tv og ønsker en box som kan følgende: - Stream live tv til ipad, android og laptop (Top prioritet!!) - Optage tv (på hd eller usb) - Streame optaget tv til ipad, android og laptop Jeg har kig på en hauppage Broadway, men er ikke sikker på om den kan bruges til dvb-c. Og den løser kun mit livetv ønske så vidt jeg kan se. Har også kigget på slingbox, men det ser ud som om den også skal bruge en dvb-c box før den fungerer. Any ideas?
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det vil kræve en dedikeret backend løsning. nu skriver du ipad android og laptop. du skal være klar over at det så absolut ikke er alle enheder der kan håndtere et FHD TV signal fra eksvis 3+ eller kanal5 (ipad4/retina kan håndtere det). - Så hvis du har flere enheder der skal kunne se på samme tid, så skal du have en pc med en core i3/i5. Som tuner ville jeg personligt vælge en HDHR. primært fordi du ikke ville behøve at gå gennem serveren til laptoppen og delvist til nogle af de andre enheder. Så kan den fungere som primær optager og fremviser for de enheder der ikke kan håndtere fhd signal.
Så HW løsning ser nogenlunde sådan ud. Intel core i3/i5 baseret maskine med en god sjat ram og en pæn mængde HDD plads HDHOMERUN (får enten 2 eller 4 tunere så flere enheder kan se på samme tid eller optage+se forskellige kanaler samtidig) ET STÆRKT NETVÆRK! - OGSÅ TRÅDLØST! - Når jeg mener stærkt, så skal dit wifi være bundstabilt de forskellige steder du skal køre enhederne. og det er ikke utænkeligt du skal have mere end 1 ap afhængig af husets størrelse og antallet af trådløse enheder. Dertil kommer så software delen. Enten en win-boks med mediaportal eller dvb-recordingservice eller en kraftig NAS fra synology/qnap som ville kunne understøtte transcoding til de mobile enheder. Så ville deres software kunne installere tingene også. Jeg vil anbefale dig i den grad at kigge HTPC og streaming trådene igennem for at få yderligere inspiration. Der er TONSVIS af tråde om de her ting. Du skal dog lige være opmærksom på at hvis du har yousee+ så skal der integreres kortløsning og det bliver en noget mere kompleks ting, da det er nogle andre kort der skal bruges, og man bliver kraftigt begrænset i muligheder. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |