Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Henk 50
Bruger
Oprettet: 06-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
|
Sendt: 17-November-2010 kl. 12:40 |
Til orientering når men formater boksen mister men " kun de optagelse " der er på harddisken. Men skal ikke starte forfra ligesom med en komputer. Alle programmer og evt fortrukne osv er der stadig!!
Og det virker 
|
 |
Rtorp
Bruger
Oprettet: 07-December-2005
Point: 186
|
Sendt: 18-November-2010 kl. 11:46 |
Jeg havde forleden 5 optagelser liggende. Den ene af de 5 vil ikke afspilles. Jeg troede det var fordi jeg havde optaget det fra TV1000, da de havde åbnet for alle i sidste måned, og da der ikke længere er fri adgang hertil, så var der måske en spæring på optagelsen.
Men man skal altså formatere boxen, optagelserne forsvinder  , men fremover er problemet løst. Er det korrekt forstået?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 18-November-2010 kl. 12:00 |
Rtorp skrev:
Men man skal altså formatere boxen, optagelserne forsvinder , men fremover er problemet løst. Er det korrekt forstået? |
Det er løst indtil det e.v.t. opstår igen, dette er ikke den første tråd der omhandler forsvundne optagelser.
Som der blev skrevet af You See Support:
Sendt: 15-November-2010 kl. 12:43 |
Citat: icewind
Synes det er lidt trals at man skal formatere sin harddisk for at få det til virke. Der må findes en anden løsning der kan få dem frem igen. |
Hej icewind.
Det er bestemt heller ikke den mest optimale løsning, men vi kan desværre ikke rette det på andre måder.
Mvh Dan
|
Redigeret af Radiomanden - 18-November-2010 kl. 12:03
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Henk 50
Bruger
Oprettet: 06-November-2008
Point: 209
|
Sendt: 18-November-2010 kl. 17:29 |
Jeps, så er det løst denne gang.
Rtorp skrev:
Jeg havde forleden 5 optagelser liggende. Den ene af de 5 vil ikke afspilles. Jeg troede det var fordi jeg havde optaget det fra TV1000, da de havde åbnet for alle i sidste måned, og da der ikke længere er fri adgang hertil, så var der måske en spæring på optagelsen.
Men man skal altså formatere boxen, optagelserne forsvinder  , men fremover er problemet løst. Er det korrekt forstået? |
|
 |
Roland
Guld medlem
Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
|
Sendt: 18-November-2010 kl. 18:12 |
Henk 50 skrev:
Jeps, så er det løst denne gang.
Rtorp skrev:
Men man skal altså formatere boxen, optagelserne forsvinder  , men fremover er problemet løst. Er det korrekt forstået? |
|
Jeps - det er ihf. det, jeg har fået ud af de forskellige debatter og tråde her og på youseepiloter.dk
Jeg har selv lige et par optagelser jeg skal se og så snupper jeg også en formatering. Så'n for at være lidt "solidarisk" med dem med problemerne. 
Når alligevel ikke, at få set alle de optagelser jeg har liggende og en formattering er jo ikke nogen tosset idé en gang i mellem. 
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
 |
mogens66
Junior bruger
Oprettet: 06-Januar-2006
Point: 47
|
Sendt: 11-Februar-2011 kl. 16:30 |
ÆV - jeg har lige oplevet samme situation.
1) Min SMT-3126 boks var igang med en optagelse
2) Der popper en dialog op, og siger disken er fuld - tryk OK og slet nogle programmer
3) Jeg trykker OK
4) Går i menu -> optaget tv for at rydde op
5) HOV! Der er allerede "ryddet op" :-( ca 2/3 af optagelserne er forsvundet
6) Boks-information siger 9% ledig plads - det passer ikke med mængden af optagelser
Jeg foreslår en eller anden form for hjælpefunktion i boksen, der kan gendanne FAT (eller hvad filsystem den nu bruger), kunne det ikke være en idé?
Og YouSee: Se så at få rettet den software-fejl som gør at dette opstår! Det minder mig lidt for meget om gamle dage med Windows 3.1 og DOS-diske, der fejlede fælt, jeg troede vi var kommet bare lidt længere mht. sikkerheden i filsystemer.
|
----- Vh Mogens
|
 |
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
|
Sendt: 10-Marts-2011 kl. 13:00 |
Jeg har pt. 8 film liggende, som jeg ret nødigt vil slette (HD-optagelser af film, som egentlig er fede at gense), men er nu også rendt ind i ovenstående problem, at filmene spontant ikke vil starte og derefter er væk fra oversigten når boksen genstartes. Pladsen på disken daler støt, så der pt. ikke er plads til at optage mere end én film længere. Det er en pænt irriterende fejl, som reelt ødelægger enhver form for langtidslagring på boksen.
Hvor lang tid skal vi vente på en opdatering der løser dette banale problem? Jeg kan endda leve med at en film går tabt, men giv mig da i det mindste pladsen tilbage!
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 10-Marts-2011 kl. 15:54 |
Jeg kunne prøve være morsom, men dette mislykkes altid!
Så hvis man absolut vil have back-up, så optag på VHS (videobånd). Kvaliteten er derefter men optagelserne bliver ikke "Bare slettet" eller der står kan ikke afspilles.  Er der en Murphy's lov om ting man værdsætter (på digitalt medie) i forhold til mulighederne for man mister samme. 
Redigeret af moho - 10-Marts-2011 kl. 16:28
|
 |
Roland
Guld medlem
Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
|
Sendt: 10-Marts-2011 kl. 21:05 |
Yakken skrev:
Jeg har pt. 8 film liggende, som jeg ret nødigt vil slette (HD-optagelser af film, som egentlig er fede at gense), men er nu også rendt ind i ovenstående problem, at filmene spontant ikke vil starte og derefter er væk fra oversigten når boksen genstartes. Pladsen på disken daler støt, så der pt. ikke er plads til at optage mere end én film længere. Det er en pænt irriterende fejl, som reelt ødelægger enhver form for langtidslagring på boksen. Hvor lang tid skal vi vente på en opdatering .......! |
Jeg havde 10 interessante optagelser (film/dokumentar/sport) i HD som jeg ikke fik set, pga. formateringen. Men hva' f... jorden går ikke under af den grund.
Jeg blev enige med mig selv om, at de med stor sandsynlighed sikkert bliver vist igen. Det er jo efterhånden de fleste kanaler, der er med på "genudsendelse-vognen"
Selv nogle af Nyheds kanalerne - er helt fint med på den galej. 
Ku' det med, at harddisken viser mindre og mindre plads evt. ha' noget at gøre med "datarester/fragmenter" fra tidligere slettede optagelser - som ligger og optager plads.
Måske også hvor de ligger ift. harddiskens struktur og opbygning. Noget a lá det der sker i en pc harddisk ind i mellem.
Bare en tanke, der dukkede op efter, at jeg formaterede HD'en i YS-boksen. Jeg har nemlig ikke haft nogen probs i den her kaliber efter en format HD, som du og andre har.
Det er kun enkelte udefra kommende ting - udfald (signalet) og lidt lyd probs (min gl. surround receiver)
Kan klart anbefale en formatering og derefter en geninstall. af fabriks-indst. - med de ærgelige ting det medfører.
Og så er det vel heller ikke alt, der bare kan klares med en SW-opdatering. Tvivler også på at der nogen steder, i den aftale man accepterer ved oprettelsen, står noget om at det man optager skal kunne bevares forever.
Redigeret af Roland - 11-Marts-2011 kl. 01:50
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
 |
TommyFrandsen
Bruger
Oprettet: 14-Februar-2009
Sted: 2630 Taastrup
Point: 139
|
Sendt: 16-Marts-2011 kl. 22:31 |
Jeg har gennem det sidste års tid flere gange haft problemet med forsvundne optagelser. Det er korrekt at en formattering løser problemet midlertidigt, men efter 3-4 måneder begynder den at drille igen. Jeg slukker for alt vores AV-udstyr om natten og det er min fornemmelse at problemet er relateret til dette. Forleden dag var det igen nødvendigt med en formattering, men denne gang løste det ikke problemet, da jeg mistede to optagelser allerede den følgende dag.
Jeg kontaktede derfor YouSee-support og de ville gerne ombytte boksen, men da jeg så fortalte supporteren at jeg havde købt boksen i stedet for at leje den og at det var mere end 6 måneder siden kunne han alligevel ikke hjælpe mig (han kom med et langt foredrag om købeloven). Han anbefalede at jeg skulle kassere boksen og leje en ny! Jeg valgte dog i stedet at opsige vores YouSee Plus abonnement 
Dette blot til skræk og advarsel for andre som overvejer at købe boksen i stedet for at leje den. Og bliv ikke forbavset, hvis der snart kommer en defekt Samsung SMT-H3126 billigt til salg i Køb og Salg forummet 
Redigeret af TommyFrandsen - 16-Marts-2011 kl. 22:49
|
 |
Ashanti
Super bruger
Oprettet: 07-September-2008
Point: 358
|
Sendt: 17-Marts-2011 kl. 01:45 |
TommyFrandsen skrev:
Jeg har gennem det sidste års tid flere gange haft problemet med forsvundne optagelser. Det er korrekt at en formattering løser problemet midlertidigt, men efter 3-4 måneder begynder den at drille igen. Jeg slukker for alt vores AV-udstyr om natten og det er min fornemmelse at problemet er relateret til dette. Forleden dag var det igen nødvendigt med en formattering, men denne gang løste det ikke problemet, da jeg mistede to optagelser allerede den følgende dag.
Jeg kontaktede derfor YouSee-support og de ville gerne ombytte boksen, men da jeg så fortalte supporteren at jeg havde købt boksen i stedet for at leje den og at det var mere end 6 måneder siden kunne han alligevel ikke hjælpe mig (han kom med et langt foredrag om købeloven). Han anbefalede at jeg skulle kassere boksen og leje en ny! Jeg valgte dog i stedet at opsige vores YouSee Plus abonnement 
Dette blot til skræk og advarsel for andre som overvejer at købe boksen i stedet for at leje den. Og bliv ikke forbavset, hvis der snart kommer en defekt Samsung SMT-H3126 billigt til salg i Køb og Salg forummet  |
Der er også en reklamationsret som de måske har glemt.
Yousee har indrømmet at der er et problem. Derfor må reklamationsretten være gældende vil jeg mene.
|
Samsung UE55D8005 Onkyo TX-NR636 Mirage OS³-FS Front LR Mirage OS³-CC Center Mirage OS³-Sats Surrounds Mirage MM-8 subwoofer HUMAX YSR-4000 Nvidia Shield
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
|
Sendt: 17-Marts-2011 kl. 07:18 |
TommyFrandsen skrev:
Dette blot til skræk og advarsel for andre som overvejer at købe boksen i stedet for at leje den. Og bliv ikke forbavset, hvis der snart kommer en defekt Samsung SMT-H3126 billigt til salg i Køb og Salg forummet 
|
Der må være gået noget helt galt i jeres kumminikation. Jeg købte tilbage i 2008 først en Samsung 3106 og lidt senere en Samsung 3126 PVR. De blev begge byttet i 2010 uden problemer. Den første 3126 var med en HDD på 160 GB og tilsendte boks var med 320 GB. Prøv igen. Gå evt. højere op i systemet. Det er vel ikke kundeservice på 8080 4040 du har talt med og ikke support på 8080 4050?
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
 |