|
optagelser på panasonic dmr-bct83 optager |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
C. Johansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Desværre opstår der tit et eller andet brok med skiverne, der er lavet på Panasonics recordere, når disse skiver skal afspilles i andre afspillere.
Jeg har ikke haft problemer med DVD-skiver, men med Blu-Ray. Hvis man spørger mig, om man kan afspille en Blu-Ray skive optaget på en af Panasonics recordere i en anden afspiller, bliver svaret: Ja, i ca. 90% af tilfældene kan titlerne afspilles. Jamen er det da ikke enten eller??? Desværre nej! Ja det er altså sådan, jeg har erfaret det! Hvis jeg f. eks. har optaget en tv-serie bestående af 6 - 10 afsnit, er der tit 1 - 2 afsnit på Blu-Ray-skiven, som ikke vil starte i en anden afspiller. Det sker gang på gang, og det er tilsyneladende helt tilfældige afsnit uden særlige kendetegn. Jeg har sikret mig, at det ikke skyldes kapitelmærker eller andet, så i praksis er det umuligt at vide på forhånd, hvor mange afsnit, der kan afspilles i en anden afspiller end Panasonics egne recordere. Er der nogen der kan forklare dette mærkelige fænomen?
|
|
![]() |
|
pomse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2014 Status: Offline Point: 120 |
Jeg fik læst lidt i min manual og alt hvad jeg brænder ned på DVD kan maks være i XP og ikke DR.
Jeg ved nogen af jer siger at hvis man brænder i DR bør der ikke være problemer. Men stadig underligt at noget virker og andet ikke virker i XP. Nu har jeg købt nogle Bluray skiver og har brændt en film ned som jeg optog den anden dag. Jeg har også købt mig en bluray afspiller billigt for at teste om panasonic bluray kan afspilles på en philips bluray afspiller og indtil videre virker det på min første test. Har dog ikke set hele filmen igennem. Men hvis det virker så dropper jeg at optage på DVD for fremtiden og optager kun på bluray. |
|
![]() |
|
pomse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2014 Status: Offline Point: 120 |
Glemte lige at skrive at det tog sgu kun 18 min. at brænde den film ned på bluray. Det var dejligt at man kunne brænde hurtigt ned igen :-) og hold da op hvor er meget plads på sådan en skive.
|
|
![]() |
|
Jeg har oplevet at når jeg brænder ned på DVD så virker afsnit 1 men ikke afsnit 2
![]() |
|
![]() |
|
Ok så har jeg set den første film jeg har lagt ned på Blueray og er nu i gang med nr. 2 film
Nu håber jeg det fortsætter med at virke
![]() |
|
![]() |
|
Ok så er den gal med film nr. 2 jøsses. Filmen hakker når det går lidt stærkt.
Tænkte på om det var fordi jeg har valgt at brænde hurtigt og om jeg skal vælge at brænde den mere langsomt ?
|
|
![]() |
|
Meget mystisk bluray film nr. 2 hakker på min philips men på min panasonic fungere den fint
![]() |
|
![]() |
|
C. Johansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
Der er måske en lille mulighed for, at din Philips bedre kan afspille filmene, hvis de bliver konverteret fra DR-formatet til f. eks. HG-formatet. Men det er jo tungt, hvis alt først skal konverteres, da konverteringen foregår i real-time. Jeg er langt fra sikker på, at det løser problemet eller en del af det, men måske var det værd at prøve.
|
|
![]() |
|
poul-r ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 272 |
Du sætter den bare til at konvertere filen på harddisken. Det gør den så når du ikke bruger maskinen.
|
|
![]() |
|
Ok HG. Personligt vil jeg bare sikkere mig at den kan afspilles på en anden afspiller når min panasonic en dag ikke kan mere forhåbentligt langt ude i fremtiden.
|
|
![]() |
|
Hvordan kan det være at jeg ikke kan lave en menu på bluray ? Det kan jeg jo på DVD.
|
|
![]() |
|
Ok det morsomme fortsætter, Jeg har nu lavet en Bluray nr. 3 Denne film afspiller fint dog er teksterne forsvundet
![]() Så de første 3 film på blueray 1. Perfekt. 2. Hakker på andre Blueray afspiller. 3. Tekst forsvinder på andre Bluray afspiller. Jeg forstår intet af det og hvorfor det skal være så besværligt ? Min gamle DVD optager når jeg optager på den så virker film og andre klip fint på alle andre DVD afspillere. Er det bare panasonic den er totalt galt med eller er det bare helt normalt i dag med nye DVD/Blueray optagere ?
Redigeret af pomse - 19-December-2014 kl. 16:37 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |