recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optager boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptager boks

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Emne: Optager boks
    Sendt: 04-Marts-2011 kl. 12:57
Hej alle,

Jeg kunne godt tænke mig en boks til optagelse fra TV

Ideen er at jeg har en kasse stående med nogle dvb-c tunere (skal virker sammen med yousee, gerne også tage "de gratis" HD kanaler eks. DR HD - måske endda med option på slot til CAM) 

Den har et web interface med EPG, så vi kan vælge hvad den skal optage enkelte eller serier etc. min tanke er at lave adgang udefra også..hvis der lige er noget man gerne vil have optaget.

Den optager og lægger det derefter op på mit NAS i et eller andet format som Boxee kan læse og finde på IMDB hvis det er feks. en tv serie.

Musik og billeder har jeg andre løsninger til. 

Så det er primært TV optagelse jeg har brug for...

jeg har rodet lidt med MCE, men jeg har ikke brug for alle de funktioner og så længe den ikke virker ud af boksen med dvb-c, er det ikke en option.

Hvad siger I, er det muligt ?

Tak for jeres input

/Dovenlas
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 13:01
Hvis du ikke vil sætte MCE op, kunne DVBviewer være en mulighed, når det primært er TV.

Programmet har support af DVB-C direkte...

Redigeret af avh - 04-Marts-2011 kl. 13:57
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 13:13
Men behøver jeg MCE? Ville jeg kunne bruge DVB viewer alene med 2-3 dvb-c tunere ? PCI/usb
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Dovenlas Dovenlas skrev:

Hej alle,

Jeg kunne godt tænke mig en boks til optagelse fra TV

Ideen er at jeg har en kasse stående med nogle dvb-c tunere (skal virker sammen med yousee, gerne også tage "de gratis" HD kanaler eks. DR HD - måske endda med option på slot til CAM) 

Den har et web interface med EPG, så vi kan vælge hvad den skal optage enkelte eller serier etc. min tanke er at lave adgang udefra også..hvis der lige er noget man gerne vil have optaget.

Den optager og lægger det derefter op på mit NAS i et eller andet format som Boxee kan læse og finde på IMDB hvis det er feks. en tv serie.

Musik og billeder har jeg andre løsninger til. 

Så det er primært TV optagelse jeg har brug for...

jeg har rodet lidt med MCE, men jeg har ikke brug for alle de funktioner og så længe den ikke virker ud af boksen med dvb-c, er det ikke en option.

Tak for jeres input

/Dovenlas
Der findes dvb-c optager som kan gemme optagelser over et netværk.
Sådan en burde kunne løse din problemstilling.

Så er der sikkeret nogle som har et par bud til dig.
.....
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 14:00
DVBviewer kan sættes op på PC-en med flere dvb-c tunere.

Og man skal ikke køre window mediacenter...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 14:46

Men behøver jeg MCE? Ville jeg kunne bruge DVB viewer alene med 2-3 dvb-c tunere ? PCI/usb
Okay hvis du vil bruge så mange tv tuner er en PC nok bedre Smile

DVBviewer vil fint kunne løfte den opgave.
.....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 14:59
Bruger du Recordingservice sammen med DVBViewer, har du også en fin web epg, hvor du endda kan streame dine optagelser over internet.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 15:02
Forresten tror jeg din Boxee kan få problemer med undertekster fra enkelte kanaler, med mindre der bliver lavet noget konvertering af optagelserne. Hvor meget det kræver, har jeg ingen erfaring med.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Okay hvis du vil bruge så mange tv tuner er en PC nok bedre Smile

DVBviewer vil fint kunne løfte den opgave.

Tanken var også en pc med minimum  2 tunere i :) 

Har i forslag til en god dvb-c tuner til brug med DVBViewer ?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Forresten tror jeg din Boxee kan få problemer med undertekster fra enkelte kanaler, med mindre der bliver lavet noget konvertering af optagelserne. Hvor meget det kræver, har jeg ingen erfaring med.

Hmmm det må bliver step 2, man tak for indput

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 15:37

Jeps!

Jeg har et tilsvarende setup bestående at en billig netbook, dvbviewer's recording service og en hdhomerun dobbelt tuner.

At optage dvb-c kræver stortset intet af en computer, så find en slap, gammel spand i rodebunken. Jeg fandt mig en slatten netbook udfra en betragtning om størrelse og strømforbrug. Desuden synes jeg det er praktisk at den har taster og skærm lige ved hånden hvis det skulle blive nødvendigt, hvad det nu sjældent er..

Recording Service er et program du får adgang til at downloade når du køber DVBViewer Pro. Jeg gav €15, dvs en dansk hundredelap. Programmet gemmer sig nede i højre hjørne af windows på min netbook og passer sig selv. Det laver en fin webside med tv program hvor du kan klikke på det du vil have optaget, super enkelt. Hjemmesiden kan tilgås fra samtlige maskiner i dit hjem ved at indtaste ipnummeret på den maskine der har Recording Service installeret, og hvis du åbner for den rigtige port i din router kan du også gøre det ude fra byen..

Sidste del er min hdhomerun som er en netværkstuner. Den har 2 tunere indbygget og kan bruges af samtlige maskiner på netværket. Det fede er at du slipper for at trække antennekabler gennem huset hen til din optagemaskine, du gemmer hdhomerun væk bag et skab eller hvor det nu er praktisk og så kan din optagemaskine få kontakt med den over dit lokalnet. Opgaven kan dog også løses af traditionelle usb tunere hvis det passer bedre i dit kram.

Min optage-netbook har adgang til min nas og gemmer optagelserne der. Jeg har så en maskine med xbmc koblet til mit tv og den suger optagelserne fra min nas.

Formatet den gemmer i er .ts (transport stream) som er det rå signal dvb-c nettet leverer, dvs. præcis det samme som du får ind fra din tv udbyder. Xbmc fungerer fint sammen med .ts og kan også hitte ud af dvb undertekster, det spiller bare. Boxee er ikke lige min kop the, så jeg skal ikke kunne sige hvilke formater den kan takle, men eftersom boxee er baseret på en xbmc grundstamme er det nærliggende at tro at det også vil virke.

Redigeret af strandvasker - 04-Marts-2011 kl. 15:39
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 21:53
Att strandvasker

Tusind tak for et rigtig godt svar, det er sgu fedt at du gider tage dig tid til at gå lidt dybere i emnet, og give mig et rigtig godt udgangspunkt at komme videre fra.

Det gælder selvfølgelig også jegroman andre, der har taget jer tid til at svare.

hdhomerun havde jeg kigget lidt på, så den tager jeg nu mere alvorligt, og måmse hvornår den bliver tilgængelig igen.

God weekend

Mvh
Dovenlas

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu