recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optager du noget?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptager du noget?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Afstemningsspørgsmål: Ganske simpelt - optager du noget fra tv kanalerne?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
36 [30.25%]
48 [40.34%]
4 [3.36%]
4 [3.36%]
3 [2.52%]
20 [16.81%]
4 [3.36%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 14:07

Der optages da lidt ind i mellem, men intet gemmes, bruger kun mine PVR modtagere. At optage på flytbare medier er totalt YT.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 14:19
Det er ikke meget der optages ud over det praktiske i at forskyde TV udsendelser. Og det kun fordi min recorder stadig kan optage i digital kvalitet. Når det er ovre i 2012, så tror jeg det er slut med optagelserne. Men så bliver det nok noget med en PVR for at man fortsat kan forskyde.

Har på det seneste kun brændt få DVD'er af smalle film og Oggy og Kakerlakkerne, fordi det næppe kommer på købe DVD
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 14:27
Mine recordere bliver brugt alle ugens dage. Det meste er til at se noget forskudt eller senere.

Det er ikke reget meget jeg gidder gemme på DVD mere - jeg har for mange DVD optagelser, jeg aldrig får set mere end første gang.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
eudlek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juni-2006
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 14:51
Ser næsten aldrig live-tv længere, det er kun en smule sport jeg ser live. Hvis der er noget jeg vil se, optager jeg det med mit mediecenter. Kigger som regl epg'en igennem et par dage frem, og er der noget interessant bliver det optaget. Er sandsynligvis alligevel ikke hjemme når det bliver sendt, eller også har jeg travlt med et eller andet.

Dermed kan jeg selv bestemme hvornår jeg vil se programmerne, istedet for at skulle se dem når tv-stationerne sender dem. Gemmer dog ikke det jeg optager, det bliver slettet når jeg har set det.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 15:08
optager rigtig meget.
Så kan jeg se når det passer huset ,  samt man kan spole væk fra reklamer.

Bruger Yousee HD boks til dette
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 15:16
Jeg vil anslå at mit TV forbrug er 85% optaget/tidsforskudt og 15% Live TV.

Omtrent samme fordeling gælder i øvrigt andelen imellem HD og SD. Det er stort set kun nyhedsudsendelser og Danske aktualitets og debatprogrammer tilbage som jeg ser i SD.

Den retning har det haft siden Maj 2006, hvor jeg fik min første "Sky+ HD" reciever, med series-link funktion (som imho er og bliver en PVR's/STB med harddisk's vigtigste funktion) 

I dag benytter jeg også en Vantage 8000TS som sekundær STB ved siden af som jeg bruger til FTA kanaler (Inkl de Danske), hvilket også har gjort yderligere et mindre indhug i andelen af live-tv, selv om der i den forbindelse ikke findes series-link kompatibilitet fra DVB-t nettet. (Det trækker hos mig meget ned på omfanget af brugen af PVR optage funktionen. Den eneste serie jeg således optager fast på den boks er Livvagterne da den har et fast tidspunkt hver uge så jeg kan programmere en fast ugentlig optagelse af det manuelt, for jeg er en klovn til at huske den slags ugentligt fra EPG'en)

Mit forbrugsmønster er aktuelt sådan at de serier mv. (Caprica, Lost, In Treatment, ST-U, House, Lie to me, The Daily Show, Fringe, 24, Battles BC, Flight Crash investigation, Mission to Mars, The Nostradamus effect og The Universe mv.) jeg aktuelt følger med i via min primære STB med harddisk optages automatisk via series-link funktion. I mange tilfælde (f.eks 24 & Lost) lader jeg boksen optage hele sæsonen før jeg begynder at se afsnittene. Jeg hader at løbe tør for afsnit midt i det hele, hvis man lige er kommet godt igang med den slags serier. (Jeg har smidt en 1 TB harddisk i begge recievere, så jeg har plads til at have flere series fulde sæsoner i HD liggende på samme tid, og ellers smider jeg midlertidigt filerne over på min PC's harddisk hvis jeg begynder at løbe tør for plads på STB'en)  

Der til kommer så programmer (typisk uden samme mulighed for series-link funktion) der optages mere "impulsivt" fra EPG'en når jeg falder over dem i den. (Eksempelvis So Ein Ding, eller diverse dokumentarer på f.eks DR-HD der lige måtte fange interessen)

Hvad er der så tilbage jeg ser live? ...Eksempelvis kan det være ting som Deadline, TV Avisen og OL.

Redigeret af TBC1 - 27-Februar-2010 kl. 15:31
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 15:16
Det jeg optager er hovedsagligt film, da jeg har Canal+ Film kanalerne og det stiger nok nu efter jeg har fået en PVR hjem, for så kan man jo få 5.1 lyden med også på den DVD at filmen evt. brændes på hvis filmen er værd at gemme.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er ikke meget der optages ud over det praktiske i at forskyde TV udsendelser. Og det kun fordi min recorder stadig kan optage i digital kvalitet. Når det er ovre i 2012, så tror jeg det er slut med optagelserne. Men så bliver det nok noget med en PVR for at man fortsat kan forskyde.

Har på det seneste kun brændt få DVD'er af smalle film og Oggy og Kakerlakkerne, fordi det næppe kommer på købe DVD
Hvad er det for en recorder, der kan optage digitalt?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
DJ_klein Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Januar-2006
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 15:43
Jeg optager en del på Samsung 3126 PVR fra YouSee, primært film fra canal+ og tv1000 som sender film jeg gerne vil se mens jeg ikke er hjemme. Derudover optager jeg altid de kampe der bliver spillet om natten i NFL. Endelig bliver der også optaget fra de kanaler der afbryder udsendelser med reklamer, da der således kan spoles forbid dem.
Det der skal gemmes overføres med scart til pioneer recorder og brændes ud derfra, synes kvaliteten er ok.
I soveværelset står også en pioneer recorder som ved programering kan styre den gamle sagem ICD60, den bliver brugt når den i stuen er "optaget" af anden optagelse.

Det giver generelt en stor frihed at optage og med program guiden på 3126 er der hurtigt at sætte sig ind i hvad der skal optages, mens jeg spiser morgenmad.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 15:50

Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Det jeg optager er hovedsagligt film, da jeg har Canal+ Film kanalerne og det stiger nok nu efter jeg har fået en PVR hjem, for så kan man jo få 5.1 lyden med også på den DVD at filmen evt. brændes på hvis filmen er værd at gemme.

Du vil jo ikke kunne få 5.1 lyd med på en DVD når der oveføres fra 43126 til en Recorder, det kan jo kun gøres Analogt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 16:00
Jeg snupper de film det ser interessante ud - der kan ryge lidt andet med en gang imellem. Når der så ikke komme noget spændende eller jeg gider se podcasts fra dr snupper jeg lige den film jeg syntes ser bedst ud. Jeg bruger mit mediecenter hvor det hele er samlet.

EDIT: det er ikke fra kabeltv dog. Så det først bagefter. Sorry.

BS

Redigeret af Bschmidt - 27-Februar-2010 kl. 16:04
Til top
Per82 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-April-2009
Sted: Århus
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 16:01
Jeg optager en del på Samsung 3126 PVR fra YouSee da startforfra og tv arkiv ikke virker.
Det er alt fra film, serier og sport

Panasonic TX-P46G10E

Onkyo TX-SR607

LG BD-650

Harman Karton HKTS 60
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu