Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Niels
Bruger
Oprettet: 05-November-2003
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 76
|
Emne: Optager i sort/hvid fra S-VHS kamera Sendt: 17-November-2004 kl. 15:45 |
Hej!
1) Når jeg tilslutter mit S-VHS vidio kamera i fronten F-1 og bruger S-VHS stikket, optager den kun i sort/hvid. I set-up/opsætfunktion/vidio ind-ud funtion, kan man vælge mellem vidio/S-vidio. Her har jeg valgt S-vidio. Er det forkert?
2) Prøvede at tilslutte det gule kabel istedet for S-VHS kablet og det gav farver, da jeg så bagefter valgte vidio indstillingen i ovennævnte set-up. Men så er det jo ikke et S-VHS kvalitet, der bliver optaget.
Umiddelbart skulle man tro, at S-VHS indgangen til JVC´ ikke virker eller hvad?
Kom nu, giv et svar eller et bud. I kan godt!!
Er ellers godt tilfreds med maskinen!
MVH
Redigeret af Niels
|
Panasonic 50VT30 Panasonic BDT 300 Panasonic DMR E67 Teufel LT6 THX Select Denon AVR-3311 Pioneer CD S602 Samsung 3126
|
 |
MichaelS
--
Tidl. redaktør recordere.dk
Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Point: 2062
|
Sendt: 17-November-2004 kl. 19:01 |
Niels skrev:
Hej!
1) Når jeg tilslutter mit S-VHS vidio kamera i fronten F-1 og bruger S-VHS stikket, optager den kun i sort/hvid. I set-up/opsætfunktion/vidio ind-ud funtion, kan man vælge mellem vidio/S-vidio. Her har jeg valgt S-vidio. Er det forkert? |
Nej, det er rigtigt.
Niels skrev:
2) Prøvede at tilslutte det gule kabel istedet for S-VHS kablet og det gav farver, da jeg så bagefter valgte vidio indstillingen i ovennævnte set-up. Men så er det jo ikke et S-VHS kvalitet, der bliver optaget. |
Det er rigtigt.
Niels skrev:
Umiddelbart skulle man tro, at S-VHS indgangen til JVC´ ikke virker eller hvad? |
Eller udgangen på kameraet eller kablet er defekt.
Niels skrev:
Kom nu, giv et svar eller et bud. I kan godt!! |
Rolig nu, vi spiser brød til...
Niels skrev:
Er er godt tilfreds med maskinen!
MVH
|
Læs mellem linierne 
Hilsen
Michael Sørensen
|
mvh MichaelS
|
 |
Niels
Bruger
|
Sendt: 17-November-2004 kl. 20:11 |
Hej Michael!
Niels skrev:
Umiddelbart skulle man tro, at S-VHS indgangen til JVC´ ikke virker eller hvad? | | |
Eller udgangen på kameraet eller kablet er defekt.
Tak for dit svar. Så tror jeg det er JVCéren , der ikke kan modtage signal fra S-VHS kablet, da jeg godt kan se signalet direkte på TV fra S-VHS vidio kamera?
MVH
Redigeret af Niels
|
Panasonic 50VT30 Panasonic BDT 300 Panasonic DMR E67 Teufel LT6 THX Select Denon AVR-3311 Pioneer CD S602 Samsung 3126
|
 |
calu
Bruger
Oprettet: 17-Oktober-2003
Point: 166
|
Sendt: 17-November-2004 kl. 20:25 |
Niels skrev:
1) Når jeg tilslutter mit S-VHS vidio kamera i fronten F-1 og bruger S-VHS stikket, optager den kun i sort/hvid. I set-up/opsætfunktion/vidio ind-ud funtion, kan man vælge mellem vidio/S-vidio. Her har jeg valgt S-vidio. Er det forkert?
|
Ved tilslutning af kamera via S-video til et Philips fjernsyn er der forskel på om det er EXT1 eller EXT2 man vælger ind - på den ene kanal ses signalet uden farver. Er der tilsvarende muligheder i recorderen?
calu
|
 |
troels
Ny bruger
Oprettet: 12-Juni-2004
Point: 13
|
Sendt: 17-November-2004 kl. 20:54 |
Jeg har lige gjort netop det - ind fra SONY-Hi8 - via S-VHS, og der er masser af farver på. Nu er jeg igang med at sende det fra HDD til DVD-R, så håber jeg, det også lykkes!
troels
|
Troels
|
 |
Niels
Bruger
|
Sendt: 17-November-2004 kl. 21:32 |
Til Calu
Jeg tror ikke det er tilfældet her, da jeg kan se signalet i farver direkte fra kamera til fjernsyn via S-VHS stikket koblet på gennem fjernsynet(Panasonic PD30-32), det er når jeg går over til optagelse, at det pludselig skifter til s/h!
MVH
|
|
 |
Niels
Bruger
|
Sendt: 17-November-2004 kl. 21:35 |
Til Troels
Har du opsat JVC´på samme måde, som jeg har beskrevet?
MVH
Redigeret af Niels
|
|
 |
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
|
Sendt: 18-November-2004 kl. 10:40 |
Niels skrev:
Hej!
2) Prøvede at tilslutte det gule kabel istedet for S-VHS kablet og det gav farver, da jeg så bagefter valgte vidio indstillingen i ovennævnte set-up. Men så er det jo ikke et S-VHS kvalitet, der bliver optaget.
Umiddelbart skulle man tro, at S-VHS indgangen til JVC´ ikke virker eller hvad?
Kom nu, giv et svar eller et bud. I kan godt!!
Er er godt tilfreds med maskinen!
MVH
|
Hej Niels,
Jeg er næsten sikker på det er det forkerte sted i set-up menuen du har markeret med S-Video. Jeg tror du har markeret det i Line 1 in, men det skal være i F 1 in, hvis der står S-Video her får du også S-video ind igennem. Med mindre der så er en fejl et sted.
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
 |
troels
Ny bruger
|
Sendt: 18-November-2004 kl. 16:31 |
Hej Niels og Brian!
Der er bare det ved det, at hvis F1 er indstillet til video, så kommer der overhovedet ingen billede, kun en blå skærm. Sort/hvid kan jeg ikke forestille mig hvad skyldes. Ja, jeg går ind i S-VHS-stikket og venstre Audio og har F1 indstillet på S-Video - ingen problemer, og overspilningen til DVD-R gik også fint. Men jeg har fået opdateret FW og udskiftet et par modstande hos JVC - kan det være det?
|
Troels
|
 |
Niels
Bruger
|
Sendt: 18-November-2004 kl. 20:25 |
Hej Brian JVC og Troels!
Tak for Jeres svar. Jeg har været inde og checke opsætning igen og den står i F1 ind til S-vidio. Det er vist korrekt som Troels skriver, at den kun viser blå skærm(kan ikke huske det 100%)
Hvad er FW du har fået opdateret? . Du mener vel den generelle opdatering, der findes hos JVC? Dette har jeg ikke fået gjort endnu, men den hjælper vel ikke på mit manglende farve signal?
Tak foreløbelig til alle for hjælpen, selvom I måtte spise brød til, MichaelS...!
Redigeret af Niels
|
|
 |
troels
Ny bruger
|
Sendt: 19-November-2004 kl. 11:26 |
Hej Niels!
FW er computerblær for "firm-ware", altså den opdatering, JVC laver. Måske vil det hjælpe?
|
Troels
|
 |