recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optager til pensionister ? (mine forældre)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optager til pensionister ? (mine forældre)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BrightshadowDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Maj-2020
Sted: Langeskov
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrightshadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optager til pensionister ? (mine forældre)
    Sendt: 15-Maj-2020 kl. 13:37
Hej

Er det muligt at få en dvb-t optager til at virke med det nye dvb t2 signal ?
kan man få en tuner der modtager dvb t2 men sender dvb t ud via antennestik ?

Mine forældre er pensionister og har købt et nyt Sony tv for at kunne se tv via dvb t2,
men de har kun en tuner i tvet så de kan kun enten se tv el. optage tv (smart tv der optager på ekstern HDD) 

De har også en LG HDD-optager (+ Blu-ray) men den er kun dvb t men ellers er de super glade for den..

de vil gerne kunne:

se tv og optage samtidig.

optagelse med "tidsforskydning" så man kan ligge 10 min til i slutningen af optagelsen.

Dansk sprog og brugervenlig og fjernbetjening med store knapper.

mvh. Anders
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 13:41
 Google DVB T2 PVR, så er der en masse at vælge imellem. De fleste kræver extern HDD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BrightshadowDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Maj-2020
Sted: Langeskov
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrightshadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 13:49
Hvad er en PVR ? 

er der nogle modeller mærker der er passer bedst muligt på deres krav ?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 13:55
 Det nemmeste er nok at du googler som skrevet, så kan du se hvad der passer bedst. De er dog meget ens i funktionerne, og nemme at bruge.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 14:04
Hvilken LG er der tale om? Mine to aldrende LG'er (model 925 og 929) understøtter T2...
Til top
BrightshadowDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Maj-2020
Sted: Langeskov
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrightshadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 14:54
den heder 550 så er en gammel svend..

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Online
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af BrightshadowDK BrightshadowDK skrev:

den heder 550 så er en gammel svend..


Så har den IKKE DVB T2. Jeg har nemlig også såndan en LG. Så jeg skal også have noget andet, da jeg skifter til antenne, efter opsigelsen af YouSee-Kabel-TV.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af BrightshadowDK BrightshadowDK skrev:

Hej

Er det muligt at få en dvb-t optager til at virke med det nye dvb t2 signal ?
kan man få en tuner der modtager dvb t2 men sender dvb t ud via antennestik ?

Mine forældre er pensionister og har købt et nyt Sony tv for at kunne se tv via dvb t2,
men de har kun en tuner i tvet så de kan kun enten se tv el. optage tv (smart tv der optager på ekstern HDD) 

De har også en LG HDD-optager (+ Blu-ray) men den er kun dvb t men ellers er de super glade for den..

de vil gerne kunne:

se tv og optage samtidig.

optagelse med "tidsforskydning" så man kan ligge 10 min til i slutningen af optagelsen.

Dansk sprog og brugervenlig og fjernbetjening med store knapper.

mvh. Anders


Hej.

Jeg vil foreslå en ud af de to Dreambokse, jeg her linker til.

De har begge en god fjernbetjening, der både kan betjene Dreamboksen og et TV.

Og på begge kan man se et program, mens man optager et andet?

Forskellen er, hvor mange CI Slots man ønsker?
Abonnerer man kun på TV2 Hovedkanal, eller ønsker man samtidigt at kunne optage et TV2 program, mens man ser et andet TV2 program?

Den første, DM 900 har et CI Slot til modtagelse ELLER optagelse af ET krypteret program, samt en skuffe med plads til en intern harddisk på op til 1 TB:



DM 920 har to CI Slots, og nu en skuffe med plads til en 2.5″ harddisk op til 15 mm høj. Så max en 2 TB harddisk:



For begge gælder, at man kan tilslutte harddisken til en PC og gemme, og senere se det optagne på PC'en, hvis det skulle ønskes.

Hilsen Carsten.

Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 15:12
Det oplagte og brugervenlige valg er Samsung BD-H8900 til godt 2000 kr. hos bla. bilka og føtex. Der kan lægges tid til før og efter. Tasternes størrelse er som på LG-fjernbetjeningen. Samsung-fjernbetjeningen kan styre de grundlæggende funktioner på Sony-tv'er.

Og ja, brugeren "Radiomanden" har engang haft en anden model, han ikke var tilfreds med. Min 8900 har været tændt mindst 5 år og bliver brugt hver dag med stor fornøjelse.
Til top
BrightshadowDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Maj-2020
Sted: Langeskov
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrightshadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 15:27
Tusind tak for svaret: at navnet slutter på N er det bare fordi det er en Nordic ? 

https://www.bilka.dk/elektronik/dvd-og-blu-ray-afspillere/samsung-3d-blu-ray-afspiller-og-hdd-optager-bd-h8900n/p/100147024?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner


Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Det oplagte og brugervenlige valg er Samsung BD-H8900 til godt 2000 kr. hos bla. bilka og føtex. Der kan lægges tid til før og efter. Tasternes størrelse er som på LG-fjernbetjeningen. Samsung-fjernbetjeningen kan styre de grundlæggende funktioner på Sony-tv'er.

Og ja, brugeren "Radiomanden" har engang haft en anden model, han ikke var tilfreds med. Min 8900 har været tændt mindst 5 år og bliver brugt hver dag med stor fornøjelse.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 15:34
 Ja, det var en gang skrammel, de første var E modeller, de brændte Motherboarded af 3. gang det skete fil jeg en F, den kørte i lidt over 2 år, så kunne den ikke bruges til BD skiver, så de var ikke meget værd.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BrightshadowDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Maj-2020
Sted: Langeskov
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrightshadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Det oplagte og brugervenlige valg er Samsung BD-H8900 til godt 2000 kr. hos bla. bilka og føtex. Der kan lægges tid til før og efter. Tasternes størrelse er som på LG-fjernbetjeningen. Samsung-fjernbetjeningen kan styre de grundlæggende funktioner på Sony-tv'er.

Og ja, brugeren "Radiomanden" har engang haft en anden model, han ikke var tilfreds med. Min 8900 har været tændt mindst 5 år og bliver brugt hver dag med stor fornøjelse.


anmeldelse på BILKA.DK : Der mangler mulighed for at tillægge 5-10 min. til optagelser, da DR ikke altid overholder deres stoptider, og så bliver slutning ikke optaget. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu