recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optager til T2 antennesignal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optager til T2 antennesignal

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Elgon Elgon skrev:

  Anmeldelsen af Dreambox DM900 omtaler: Der skal ikke nogle tricks til for at aktivere PVR funktionerne på denne boks.  


Hej.

Jeg har købt en brugt Dreambox DM900 fra eBay i Tyskland til min søster på 65 og sat den op til Boxer for hende med den oprindelige firmware.

Jeg kan bekræfte, at jeg prøvede at optage på den med leverede 1TB harddisk. Flyttede hardisken over til en SATA til USB 3.0 adapter og kopierede filerne over på min PC med programmet Ext2Fsd-0.69. Og kunne afspille videoen på min PC.

Du søger gode forslag. Du kunne måske prøve at skrive en TS videofil til ext4 disken på din PC med programmet Ext2Fsd-0.69 og se om den kan afspilles på din DM525.

Eller måske prøve at spørge på: 


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 16-Juli-2020 kl. 15:03
Til top
Elgon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elgon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2020 kl. 12:21
Måske er det en god idé at starte med harddisken. Den er på 1 TB og formateret som ext4 i gratisprogrammet Disk Genius. Umiddelbart kunne Dreambox 525 ikke genkende den. Den fik en omgang "Initialize" af Dreamboxen. Derefter automatic mounting point. I Storage Devices kan man vælge check af optagemediet. Når der er gennemført kommer beskeden "Filesystem check completed without errors".  Det forstår jeg som hardisken er godkendt og klar til at modtage videofiler. 

Mediacenter/ Videos viser dog ingen filer. Tv'et viser kanalerne klart, men tryk på Record-tasten eller timerindstilling tilføjer ikke noget. Hvor går det mon galt. Jeg er på bar bund, klynk, klynk.

venlig hilsen Elgon
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2020 kl. 12:47
Hej.

Jeg fandt Ext2Fsd-0.69.exe med en google søgning. Her er mere info:

3 Ways to Access Your Linux Partitions From Windows:



Jeg ved ikke om skrive spærringen også vil gælde, hvis du ligger et andet image på din DM525?

Jeg forventer at du har 14 dages returret på din DM525. Du kunne måske ringe og spørge om det også gælder, hvis du ligger et andet image på den?

Hilsen Carsten.

Til top
Elgon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elgon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 11:20
Hej igen I med de gode ideer
Vha. Ext2Fsd er nogle videofiler  i .ts format og .mp4 format fra PC til optageharddisken. 
De kan ikke ses af Dreambox525. 
venlig hilsen Elgon
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Elgon Elgon skrev:

Hej igen I med de gode ideer
Vha. Ext2Fsd er nogle videofiler  i .ts format og .mp4 format fra PC til optageharddisken. 
De kan ikke ses af Dreambox525. 
venlig hilsen Elgon


Der er noget rivende galt. Selvfølgelig kan Dreamboxen læse .ts filer. Den optager selv i dette format.
Kan den overhovedet se harddisken? Hvis ja, så gå ind på denne harddisk og led efter media el. lign.
Hvis nej,  er harddisken ikke formateret i et format som Dreamboxen kan læse.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Elgon Elgon skrev:

Hej igen I med de gode ideer

Hej.

Ved hjælp af google finder jeg:

'DM525-Combo und externes USB Laufwerk':


Jeg ved ikke hvor god du er til Tysk. Men hvis det ikke lige er dig, kan du bruge https://translate.google.com/ til at oversætte Tysk til enten Engelsk eller måske til Dansk.

Men i begyndelsen af ovenstående link, er der en der spørger ind til om USB Harddisken har egen strømforsyning. Hvis IKKE foreslås det, at man kan bruge en USB HUB ( med egen Stømforsyning ), til at sørge for at Harddisken får strøm nok.


Ellers kan jeg ikke forstå at man skal betale for AOMEI Partition Assistant Standard Edition. I hver fald ikke for ver 6.5 som er den version, jeg tilfældigvis har installeret på min PC. Her er et link med mange forskellege versioner:


Hilsen Carsten.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg ved ikke hvor god du er til Tysk. Men hvis det ikke lige er dig, kan du bruge https://translate.google.com/ til at oversætte Tysk til enten Engelsk eller måske til Dansk.

Men i begyndelsen af ovenstående link, er der en der spørger ind til om USB Harddisken har egen strømforsyning. Hvis IKKE foreslås det, at man kan bruge en USB HUB ( med egen Stømforsyning ), til at sørge for at Harddisken får strøm nok.

Og lige derunder, står der at der bliver brugt en harddisk med egen strømforsyning.....

Løsningen var at logge ind på dreamboksen, mounte disken, formattere den og sætte den korrekt op.

Dreamboks, en boks for nørder - hvis du spørger mig.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Dreamboks, en boks for nørder - hvis du spørger mig.


Klaus


Heldigvis tager du fejl. Den er ikke for nørder, men heller ikke for novicer.Wink

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Elgon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elgon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 13:04
Det er lykkedes Dreambox at se .ts-filer, som er lagt ind på harddisken på PC. Til gengæld forsvandt tunerindstillingerne. (De første par gange var filerne usynlige og forsvundet, når harddisken igen blev koblet til PC'en, men tunerindstillingerne bevaret.)  

Derfor reset til Factory Setting og opsætning af tuner igen. Tuneren er igen på plads, filerne kan ses i Media Center, når jeg leder under Files/ Movies. 

Der et muligt at lede i Dreamboxens eget filsystem, der et ret omfattende opbygget, men har kun 512 MG plads i alt. 

Testoptagelser  med rec.-tasten og via timeren er ikke at finde på harddisken set fra Dreamboxen eller tvia PC'en.

Kan det være en forkert sti, den anvender til at lagre optagelser. Der kommer ingen advarsler om lagermedium fyldt eller lignende. 

Menupunktet Information under Hovedmenuen meddeler harddisk tilsluttet og korrekt størrelsestørrelse.

Jeg grubler stadig.
venlig hilsen Elgon


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Elgon Elgon skrev:

  Testoptagelser  med rec.-tasten og via timeren er ikke at finde på harddisken set fra Dreamboxen eller tvia PC'en.

Kan det være en forkert sti, den anvender til at lagre optagelser. Der kommer ingen advarsler om lagermedium fyldt eller lignende. 

Hej.

Når jeg selv optager TS filer fra DR på min PC, fylder et program nogle få MB. Så du skal nok optager 200-300 programmer før at du får advarsler om lagermedium fyldt eller lignende.
Men på min søsters DM900 kan man se en procent over, hvor meget harddisk plads der er ledigt?

Eller på en PC, må du kunne se hvor meget plads på harddisken der er brugt.


Efter reset til Factory Setting tror jeg ikke, at din DM525 kan huske scriptet fra Digitalt.tv

Så jeg vil forelå, at du enten kigger mere i ovenstående tråd:

'DM525-Combo und externes USB Laufwerk':


Som KlausDM beskrev som: 'Løsningen var at logge ind på dreamboksen, mounte disken, formattere den og sætte den korrekt op.'

eller køre skriptet fra Digitalt.tv igen?


Men ellers vil jeg fortælle dig, at en anden forum bruger i øjeblikket har problemer efter, at han opdaterede firmwaren på hans nye DM525. Her er et link til tråden:


Hilsen Carsten.





Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.
....
Når jeg selv optager TS filer fra DR på min PC, fylder et program nogle få MB.
....
Én time DR1 fylder i TS-format i runde tal 4 GB.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.
....
Når jeg selv optager TS filer fra DR på min PC, fylder et program nogle få MB.
....
Én time DR1 fylder i TS-format i runde tal 4 GB.

Iak for rettelsen. Der skulle selvfølgelig have stået nogle få GB.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu