recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optagles af video fra kamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptagles af video fra kamera

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
the_one Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Marts-2004
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Optagles af video fra kamera
    Sendt: 10-Marts-2004 kl. 16:47

Jeg har nogle hjemme video af familen og fester som jeg gerne vil have optaget ind i pc så jeg kan brænde dem ud på dvd. jeg har lige købt adobe encore til at lave menu og vidre med...

den forlanger at jeg skal have mine video filer i 720'576 & 25 frames..

jeg havde et gammet tv-kort som havde en indgang. men den kan jeg kun optaget i 320*240 uden at midste frames...

En boddy foreslog at jeg købt en haugpaug PVR-250 er der nogle der kender dette kort og ved om det virker til at optage video i denne opløsning som jeg skal bruge..

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2004 kl. 20:32

Hej the_one

Ja, PVR-kortene er jo ægte hardware MPEG enkodere - så uden at have prøvet det endnu (vi har lige fået et PVR 350 til test) så kan jeg ikke se der skulle være nogen problemer i at capture med 720x576 i 25 frames.

DVD (4:3 PAL) kan kun være enten 720x576 (kaldet D1) eller 360x576 (kaldet ½D1) og der medfølger software til DVD fremstilling når man køber et PVR kort. Softwaren er sikkert ikke så advanceret som dit nye Encore, men det betyder jo at der ikke er problemer med capture i de opløsninger som skal bruges til DVD.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu