Hej med jer
Jeg er ved at sætte stuen i stand og er nu kommet, så langt at jeg skal have mit grej sat sammen.
I min underskrift skulle i gerne kunne se mine komponenter, men jeg lister dem lige alligevel for god ordens skyld. I Pioneer er det 6090H + LX60 receiver og LX60 DVR. Derudover har jeg en samsung HD box(YouSee) samt en PS3 til at spille samt se BLU-ray.
Alle delene er på samme væg, så afstande er ikke noget problem.
Det blev i weekenden lige sat hurtigt sammen, da vi skulle se/opleve en film på det nye tv :-)
pt går HDbox og PS3 og receiver op i TV'et via HDMI. Derfra er der optisk tilbage til receiveren. Min DVR går i receiveren med en HDMI samt en Coax til CD afspilning.
Lige pt oplever jeg problemer med at lydstyrkeniveauet er betydeligt lavere på lyden der kommer tilbage fra TV'et via optisk i forhold til lyden på den CD eller en DVD, der går direkte i receiveren via Coax eller HDMI. Vil dette løse sig, hvis jeg lader alle video enheder gå direkte til tv og alle lydenheder gå direkte i receiveren. (eks. PS3->HDMI til TV og PS3->optisk til Receiver o.s.v.) ?
Jeg kunne også forbinde det hele til min receiver via HDMI, men så bruger jeg kun en indgang på min plasma og mister muligheden for at kunne give de enkelte tv indgange forskellig billedsetup.
Jeg håber i kan give mig nogle hurtige råd til den optimale forbindelse af mit setup.
Jeg regner også med at anvende Pioneer SR+ mellem tv og receiver for at skulle kunne styre indgange på tv ud fra indgange på anlæg. Er der nogen der har erfaring med dette?