recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optimal kabling af Pioneer Setup?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptimal kabling af Pioneer Setup?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Caine78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Optimal kabling af Pioneer Setup?
    Sendt: 23-Juni-2009 kl. 16:01

Hej med jer

Jeg er ved at sætte stuen i stand og er nu kommet, så langt at jeg skal have mit grej sat sammen.

I min underskrift skulle i gerne kunne se mine komponenter, men jeg lister dem lige alligevel for god ordens skyld. I Pioneer er det 6090H + LX60 receiver og LX60 DVR. Derudover har jeg en samsung HD box(YouSee) samt en PS3 til at spille samt se BLU-ray.

Alle delene er på samme væg, så afstande er ikke noget problem.

Det blev i weekenden lige sat hurtigt sammen, da vi skulle se/opleve en film på det nye tv :-)

pt går HDbox og PS3 og receiver op i TV'et via HDMI.  Derfra er der optisk tilbage til receiveren.  Min DVR går i receiveren med en HDMI samt en Coax til CD afspilning.

Lige pt oplever jeg problemer med at lydstyrkeniveauet er betydeligt lavere på lyden der kommer tilbage fra TV'et via optisk i forhold til lyden på den CD eller en DVD, der går direkte i receiveren via Coax eller HDMI. Vil dette løse sig, hvis jeg lader alle video enheder gå direkte til tv og alle lydenheder gå direkte i receiveren. (eks.  PS3->HDMI til TV og PS3->optisk til Receiver o.s.v.) ?

Jeg kunne også forbinde det hele til min receiver via HDMI, men så bruger jeg kun en indgang på min plasma og mister muligheden for at kunne give de enkelte tv indgange forskellig billedsetup.

Jeg håber i kan give mig nogle hurtige råd til den optimale forbindelse af mit setup.

Jeg regner også med at anvende Pioneer SR+ mellem tv og receiver for at skulle kunne styre indgange på tv ud fra indgange på anlæg. Er der nogen der har erfaring med dette?

Pioneer PDP-LX6090H

Pioneer VSX-LX60

Pioneer DVR-LX60

Samsung HD box(YouSee)

Playstation 3

Amphion Prio:520 + 520C + 510

Amphion Impact 500
Til top
Caine78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 12:06

Der er lige en opdatereing.

Jeg har nu koblet alle HDMI stik til tv'et. Derefter har jeg taget optisk fra enheder og kørt dem i receiver.

Jeg skal nu til at lege med enten SR+ eller HDMI control for at kunne få tv og receiver til at vælge input sammen, således at jeg ikke behøver først at vælge video input på tv og derefter audio input på receiver.

Det skulle kunne virke, men er der nogen der har erfarring med det?

Pioneer PDP-LX6090H

Pioneer VSX-LX60

Pioneer DVR-LX60

Samsung HD box(YouSee)

Playstation 3

Amphion Impact 500
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 14:21

Altså det er da en noget bagvendt måde at lave tilslutninger på. Det er da det enkleste at forbinde det hele til reciever, og så bare ha' ét kabel til TVet.

Og hvis du så får kalibreret TVet, så kører det hele optimalt

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 14:29
Har også alt igennem min reciever og op til min 500M. udentagen tuner som sidder direkte. Har to små højtaler til, da jeg ikke gider og tænde min reciever hvergang for at se lidt tv.

tuner i dit tilfælde samsung HD box. Hvis du gerne vil have 5.1 lyd til film kan den så tilsluttes med coax eller optisk til dit anlæg.

Min 500M er dog så smart så den selv skifter mellem de forskellige drivemodes til blu-ray eller dvd. Det mener jeg ikke en 6090 kan. 

Redigeret af xcardman - 25-Juni-2009 kl. 14:35
Til top
Caine78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 15:18

Jeg havde bare forstået at man kalibrerede tv'et ud fra input'ene, og hvis nu så mange forskellige inputs blev kørt gennem Receiveren gik jeg ikke ud fra at det vill blive optimalt, da de forskellige inputs sender forskellige opløsninger og formodentlig også forskellige farveafvigelser.

Bruger nogen af jer HDMI control overhovedet?

Pioneer PDP-LX6090H

Pioneer VSX-LX60

Pioneer DVR-LX60

Samsung HD box(YouSee)

Playstation 3

Amphion Impact 500
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 15:47

Nej, jeg bruger ikke HDMI kontrol mere. På mit tidligere Panasonic setup var det aktivt, men jeg synes at der er ulemper ved det. Såsom at du lige har set en film, og så vil høre en CD. Men når TVet slukkes, så slukker reciever og afspiller sammen med pga. HDMI kontrol.

Og så var min tidligere reciever meget strømkrævende i den indstilling.

Til top
Caine78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 16:25

Denne tråd kan godt lukkes.

Pioneer PDP-LX6090H

Pioneer VSX-LX60