recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - optimal lyd på pioneer lx-82
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketoptimal lyd på pioneer lx-82

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

det sjove er at når jeg har lade forstærkeren selv sætte sig op så "synes" den at fasen er forkert sådan ca. hver 2. gang, -
alt efter om man har subwoofer på eller ej, - det skulle vel ikke have betydning skulle man tro.
 
 
Du skal først og fremmest være 120% sikker på ALLE højttalere er korrekt monteret med fase. Ellers lyder det tamt. Men Recieveren burde nu også melde fejl hvis det var.
 
Der er nogen der har problemer med at få sub'en korrekt i fase.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

det er ikke nødvendigt et spørgsmål om hvad der er bedst. De spiller bare forskelligt. Jeg kunne godt forstille mig at din gamle "rene" stereoforstærker er bedre til stereo end din nye pioneer.
Jeg synes nu at min LX71 spiller forrygende stereo.
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 20:39
skal lige sige at den naturligvis er fantastisk til film, - dybde, rum, fokus, - alt er perfekt ;)

Det er squ meget muligt at det har noget med faser at gøre, - jeg er ikke så langt fra at det lyder godt, - 
men det der soundstage eller hvad det hedder, - nogen erfaring med det?


Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

det er ikke nødvendigt et spørgsmål om hvad der er bedst. De spiller bare forskelligt. Jeg kunne godt forstille mig at din gamle "rene" stereoforstærker er bedre til stereo end din nye pioneer.
Jeg synes nu at min LX71 spiller forrygende stereo.
 i forhold til hvad?
Lyd er jo individueltWink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

det er ikke nødvendigt et spørgsmål om hvad der er bedst. De spiller bare forskelligt. Jeg kunne godt forstille mig at din gamle "rene" stereoforstærker er bedre til stereo end din nye pioneer.
Jeg synes nu at min LX71 spiller forrygende stereo.
 i forhold til hvad?
Lyd er jo individueltWink
I forhold til min gl Pioneer A9 klasse AB stereoforstærker.
 
Og når det er sagt, er vi ikke uenige, lyd er individuelt. Jeg har dog altid sværget til Pioneer's lyd, som jeg anser for at være mindst "farvet".
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

skal lige sige at den naturligvis er fantastisk til film, - dybde, rum, fokus, - alt er perfekt ;)

Det er squ meget muligt at det har noget med faser at gøre, - jeg er ikke så langt fra at det lyder godt, - 
men det der soundstage eller hvad det hedder, - nogen erfaring med det?
Det må du lige forklare nærmere...
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 09:57
er det ikke et begreb der illustrerer forstærker/højtalers evne til at placere instrumenterne i lydbilledet, - 
Definition: Soundstage is the ability to visualize the placement of musical instruments and vocalists in a music recording. A good soundstage also allows the listener to perceive the size and space of the performance venue in which the recording was made.

Og her er vi desværre ikke i nærheden af min gamle forstærker, - endnu ;)

Det er jo lidt sjovt når det virker så fuldstændigt fantastisk når forstærkeren er "film" mode.




Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

er det ikke et begreb der illustrerer forstærker/højtalers evne til at placere instrumenterne i lydbilledet, - 
Definition: Soundstage is the ability to visualize the placement of musical instruments and vocalists in a music recording. A good soundstage also allows the listener to perceive the size and space of the performance venue in which the recording was made.

Og her er vi desværre ikke i nærheden af min gamle forstærker, - endnu ;)

Det er jo lidt sjovt når det virker så fuldstændigt fantastisk når forstærkeren er "film" mode.


Jeg er ikke lige med på hvor der står noget om Soundstage i manualen. Det kan være en fordel at gå uden om alle forbedrende kredsløb i recieveren. Bruger selv "Pure Direct" indstillingen til film, da det gir den reneste og mest detaljerede lyd her. Men til CD musik foretrækker jeg en hvis forbedring af visse toneområder, så her er det nødvendigt med manuel tilpasning.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

er det ikke et begreb der illustrerer forstærker/højtalers evne til at placere instrumenterne i lydbilledet, - 
Definition: Soundstage is the ability to visualize the placement of musical instruments and vocalists in a music recording. A good soundstage also allows the listener to perceive the size and space of the performance venue in which the recording was made.

Og her er vi desværre ikke i nærheden af min gamle forstærker, - endnu ;)

Det er jo lidt sjovt når det virker så fuldstændigt fantastisk når forstærkeren er "film" mode.


det tror jeg aldrig du for. her er prioriteringen forskellig fra producent til producent. jeg syntes at det er svært at opnå begge dele. jeg vil tro at din pioneer er optimeret til surround og ikke stereo. komromisløs er godtWink
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 13:02
nå, - nu lod jeg den autokalibrere hele molevitten og, - efter at have rettet lidt faser er jeg ganske godt tilfreds. Og jeg kan da godt leve uden at instrumenterne er klart placeret, bare man slipper for at det trykker i ørerne..

2 ting der undrer mig lidt er at den hele tiden siger at den ene front højtaler er "forkert" fase, - ligegyldigt hvad jeg gør ;)

Og så lige en anden ting, - er det kun mig der har problemer med at få iphonen tilsluttet til front indgangen, - nogen gange skal man lige forsøge 10 gange før iphonen fatter at den er tilsluttet, - der står så bare loading til evigt tid, - men ved at tage ledningerne ind og ud et par gange så kommer den pludseligt, - lidt surt ;)



Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 13:40
Har du prøvet at vende ledningen på den højttaler der bliver meldt forkert fase til?

Redigeret af Kampus - 12-November-2009 kl. 13:41
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 14:44
ja, - det er ligegyldigt om det er den ene eller anden der er i, - 
men, - nu lyder det helt vildt godt, - så jeg er bare glad, - selv soundstage er super, - 
det må have været de faser der var byttet om på ;)

Tak for hjælpen anyways!

vh

Godowsky


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu