recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - optimal softwareinstall på xp mce?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketoptimal softwareinstall på xp mce?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
noeyewar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: optimal softwareinstall på xp mce?
    Sendt: 22-August-2007 kl. 17:02
hej
jeg overvejer at prøve windows xp media center 2005 på min stationær, alternativ vista, ved ikke hvad det bliver endnu, men har læst rundt omkring at driverinstallation osv skulle være et marerigt, eller det skal ihvertfald gøres i den rigtige rækkefølge.

er der nogen der kan give en kort guide til (eller linke til en) der beskriver hvad jeg skal installere og i hvilken rækkefølge?

der er self bundkort (chipset) grafik driver, derefter alle opdateringer til windows, og så skal jeg vel bruge en dvd decoder, nogen forslag?

håber på lidt god feedback her, er første gang jeg vil rode med det og vil gerne have det gjort rigtigt - første gang:)

maskinen er en x2 3800+ med 2 gb ram og et geforce 7900gt gfx

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 17:03
skal lige siges at jeg fint har sat xp op flere gange og installerer drivere i ovenstående rækkefølge, læste bare et eller andet sted at man skulle gøre noget særligt med mce for at få det til at køre ordentligt
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 17:16
Medmindre der er tale om defekt software, bør det være uden betydning i hvilken rækkefølge installationen sker. Jeg kender dog kun WinXP og Win98, hvoraf sidstnævnte måske nok kan betegnes som lettere defekt.

Redigeret af JesperLund - 22-August-2007 kl. 17:17
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
ttn123 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2007 kl. 09:58

En gut fra minHTPC.dk har skrevet en guide der beskriver hvordan han laver sin MCE installation. Har har haft en del problemer med at finde den helt rigtige sammensætning.

Det bør ikke være nødvendigt at installere det i denne lidt kringlede rækkefølge, men jeg har læst en del tråde med folk som ikke kan få deres MCE til at spille med deres TV-kort eller decoder.

Personligt har jeg ikke haft nogen problemer. Men det kan jo ikke skade at følge guiden..

Du kan læse guiden her: http://www.minhtpc.dk/readarticle.php?article_id=32

Du må skrive hvis du har flere spørgsmål, eller render ind i problerm.

/Thomas

Redigeret af ttn123 - 23-August-2007 kl. 10:00
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af ttn123 ttn123 skrev:

En gut fra minHTPC.dk har skrevet en guide der beskriver hvordan han laver sin MCE installation. Har har haft en del problemer med at finde den helt rigtige sammensætning.

Det bør ikke være nødvendigt at installere det i denne lidt kringlede rækkefølge, men jeg har læst en del tråde med folk som ikke kan få deres MCE til at spille med deres TV-kort eller decoder.

Personligt har jeg ikke haft nogen problemer. Men det kan jo ikke skade at følge guiden..

Du kan læse guiden her: http://www.minhtpc.dk/readarticle.php?article_id=32

Du må skrive hvis du har flere spørgsmål, eller render ind i problerm.

/Thomas

jeg takker mange gange, så har jeg noget til weekenden:)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu