recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optimering af PS3 lyd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptimering af PS3 lyd?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
TBS222 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2007 kl. 01:10

Jeg har en JVC RX-D411 hvortil min PS3 er forbundetmed HDMI kabel, og altså videre til TV også med HDMI.

Vil jeg kunne opnå bedre lyd ved at bruge optisk kabel fra PS3 til JVC ?

Til top
mstoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2007 kl. 16:20
Mit hdmi kabel var et af de dyrere jeg lige kunne finde (4-500kr), men jeg tager glædeligt imod anbefalinger hvis I kender til noget bedre som er værd at smide penge efter? Højtalerkabler er QED XT400, så det bliver ikke bedre 
Til top
tsb88 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juni-2007
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2007 kl. 19:40
Med sådan en god forstærker er det næsten synd, at lade lyden gå igennem tv'et først og bruge dens D/A konverter. Du vil få meget bedre lyd ved at købe en brugt DAC, der fåes rimeligt billigt, og sætte den mellem din PS3's optiske udgang og forstærkerens analoge indgang.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2007 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

Mit hdmi kabel var et af de dyrere jeg lige kunne finde (4-500kr), men jeg tager glædeligt imod anbefalinger hvis I kender til noget bedre som er værd at smide penge efter? Højtalerkabler er QED XT400, så det bliver ikke bedre 

Så får du mere ud af at skifte højttalerkabel. Og ja, det kan sagtens blive bedre.
Til top
mstoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2007 kl. 21:10
De kabler koster kr.4000, hvordan skulle jeg få noget ud af at skifte dem kontra at skifte mit hdmi? Det ville nærmest koste mig mere end at købe et par nye højtalere
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2007 kl. 23:10
Fordi så længe du ikke trækker dit HDMI kabel over 5-10m, kan du ikke se en dyt forskel. Min kammerat købte to HDMI-kabler hos Audio Nord - En Profigold til 450kr for 1m og en AudioQuest til 1700kr for 1m. Han kunne ikke se forskel, så AQ røg tilbage. Hvis du derimod trækker 5m+ kan der være noget at hente, men ellers ikke.

Højttalerkabler kan altid opgraderes. Fordi det er dyrt, behøver det ikke at være godt, men 4k er ingenting. Du kan få højttalerkabler til 20k+ for et sæt på 2x2m i single-wire.
Til top
mstoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 01:16
4k er allerede hysterisk for kabler til et par højtalere med en samlet værdi på 9k. Skulle jeg til at smide flere penge efter højtalerkabler kunne jeg med fordel købe et par helt nye højtalere i stedet. Det var min pointe 
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 06:14
Oprindeligt skrevet af mstoft mstoft skrev:

4k er allerede hysterisk for kabler til et par højtalere med en samlet værdi på 9k. Skulle jeg til at smide flere penge efter højtalerkabler kunne jeg med fordel købe et par helt nye højtalere i stedet. Det var min pointe 

Jeg skriver heller ikke, at du skal fare ud og investere i et dyrere ht-kabel. Dit kabel er godt. Min pointe er den samme som din. Nemlig at du får intet ud af din investering i et nyt HDMI-kabel. Hvis vi snakker om et standard kabel med alm. nikkelbelagt stik og uden skærmning, så jo - ellers ikke. Brug hellere de penge på et spil eller nogle film.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 10:45
Der er ingen grund til at bruge msange penge på digitale kabler, netop fordi de er digitale. Hvis der er hul igennem og alle data bliver overført er dyre kabler spildte penge. Når der ikke er hul igennem kan det høres/ses ved hakken eller billidet fryser.
SVP03
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-December-2005
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 03:30
Hvorfor ikke hive lyden ud via RCA fra PS3 og sende lyden direkte til forstærkeren? Det kan da kun gå galt at blande et TV ind i det hele.
Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu