Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
tejsdindler
Bruger
Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
|
Emne: Optionprogrammering Sendt: 05-Juli-2009 kl. 13:16 |
Hej Jeg er helt ny til Masterlink og forstår ikke helt hvordan jeg skal sætte det op endsige aktivere det. Jeg har følgende opstilling:  Spørgsmålet er så hvordan produkterne skal option programmeres..? De befinder sig i samme rum og reagerer ofte begge to, når jeg bruger BEO4 det ene og det andet sted. Og efterfølgende - hvordan tænder jeg for hovedrummets lyd i mit linkrum..? Ha' venligst tålmodighed med mig - jeg er total grøn.. /Tejs
|
 |
rehe75
Ny bruger
Oprettet: 16-Marts-2009
Point: 4
|
Sendt: 05-Juli-2009 kl. 13:47 |
BeoSound 9000 i "Audio Option 1"(hvis der ikke er nogen videomaster tilkoblet og højttalerne er direkte tilsluttet til anlægget. Ouverture i "Audio Option 4" (hvis den kan, er ikke helt sikker).
Så vil Ouverture kun reagere hvis du trykker "Link" foran kommandoen på Beo4 (Link - CD feks.). BeoSound 9000 vil reagere direkte på kommando fra Beo4.
Lyd fra hovedrum til linkrum mener jeg skal have "AV"-kommando foran. Dvs. BeoSound 9000 CD ud i Ouverture bliver "Link - AV - CD"
Men det er slet ikke sikkert, du kan få det til at virke, da Wireless 1 ikke er tiltænkt til sådan en opstilling. Den er beregnet til at flytte lyden fra hovedrummet til et linkrum med 2 aktive højttalere. Ikke hvor der også er et anlæg.
Dette er frit fra hukommelsen, fejl kan forekomme :)
|
 |
daskino
Guld medlem
Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 783
|
Sendt: 05-Juli-2009 kl. 14:34 |
Master link, det er oldschool
|
Sony 46HX823 Samsung H5505
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,
WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,
|
 |
tejsdindler
Bruger
|
Sendt: 05-Juli-2009 kl. 19:51 |
Svar til daskino: Ja, det er ikke helt nyt, men jeg har også kigget på systemer som SqueezeBox og Sonos. Jeg synes bare de kommer til kort, når det drejer sig om FM og DAB. Internet radio er i mine øjne komplet uinteressant, da det stadig ikke er lykkedes mig at finde en interessant kanal imellem det hav af lortekanaler som findes..
Derfor kombinerer jeg Apple TV, Fjernbetjening via remote App på iPod/iPhone med Masterlink og får derved både alt min digitale musik distribueret og samtidig kan jeg høre P1 og P3 - det kan ikke være bedre for mig og så vidt jeg ved er der ikke lige noget der kan klare det samme.
Oldschool, men stadig den bedste løsning for sådan nogle som mig.
|
 |
tejsdindler
Bruger
|
Sendt: 05-Juli-2009 kl. 19:56 |
Svar til
rehe75: OK, det gør ikke så meget. Det er nemlig kun en testopstilling.
Jeg har nemlig lige fået Wireless 1 boksene og jeg er interesseret i at teste dem, da de er brugte. Derfor har jeg brug for en testopstilling, da jeg endnu ikke har fået skrabet alle mine kombonenter sammen til det endelige setup.
Faktisk skal det virke sådan:
Beosound 9000 | Wireless 1 |T/R| Wireless 1 | Beolink Passive - Linkøje | Beovox 1
Jeg har dog et set Beolab 4000 som jeg kunne teste med. Så kunne setup'et være:
Beosound 9000
|
Wireless 1
|T/R|
Wireless 1 - Beolab 4000
|
Beolab 4000Men skal jeg så ikke have et linkøje for at kunne aktivere det..?
Redigeret af tejsdindler - 05-Juli-2009 kl. 19:58
|
 |
daskino
Guld medlem
Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 783
|
Sendt: 05-Juli-2009 kl. 20:14 |
tejsdindler skrev:
Svar til daskino:Ja, det er ikke helt nyt, men jeg har også kigget på systemer som SqueezeBox og Sonos. Jeg synes bare de kommer til kort, når det drejer sig om FM og DAB. Internet radio er i mine øjne komplet uinteressant, da det stadig ikke er lykkedes mig at finde en interessant kanal imellem det hav af lortekanaler som findes.. |
JA der er meget skidt på Internet radio, jeg hører ehller ikke andet end dansk radio, men vidste du at du kan høre DR's radiokanneler via SB3?
der findes rt lpugin osm jeg bruger her har jeg alle danske radio kanler såsom P1,2,3,4 og nova og de andre. via internet ikke FM båndet,
Redigeret af daskino - 05-Juli-2009 kl. 20:16
|
Sony 46HX823 Samsung H5505
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,
WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,
|
 |
rehe75
Ny bruger
Oprettet: 16-Marts-2009
Point: 4
|
Sendt: 05-Juli-2009 kl. 22:59 |
tejsdindler skrev:
Men skal jeg så ikke have et linkøje for at kunne aktivere det..?
|
Jo.
|
 |