|
Optisk højtalere Apple tv |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
McDuck4 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Oktober-2013 Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 18:52 |
Hejsa.
Jeg har et apple tv hvorfra jeg har et HDMI kabel ud til en konverter, så jeg kan skifte mellem at have Apple tv på mit fjernsyn og en på min computer skærm. Det er nu sådan at min skærm ikke har nogle højtalere, og jeg vil derfor gerne finde en måde dette kan lade sig gøre. Jeg kan se der er en optisk udgang fra Apple tv. Jeg har ikke de store krav til lyden i dette rum, så jeg vil bare gerne have en billig trådløs højtaler, så jeg kan få lidt lyd på, og helst undgå en forstærker.
Er der nogle som kender en højtaler som kan opfylde dette? Der skal vel være en forstærker indbygget i højtaleren eller hvordan? Tænker også jeg kan køre lyden trådløst over Airplay når jeg bruger min skærm?
Med Venlig Hilsen
Mads
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan BT løse problemet.? http://www.hifiklubben.dk/Products/scandyna-micropod-bluetooth-aktiv-hojttaler-56333/
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
McDuck4 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Oktober-2013 Status: Offline Point: 14 |
Hej Radiomand
Mange tak for svaret. Uden at vide det, så tror jeg de vil spille direkte fra min telefon, men det skal da lige undersøges :)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Netværks højttaler. http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hojttalere/AW5000/philips-tradlose-netvarks-hojttaler-aw5000
Et 2.1 system med Toslink http://www.av-connection.dk/?PGr=6371&ML=1449
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
|
|
|
|
![]() |
|
Problematikken er i at hvis jeg eks ser et dokumentar program fra netflix på Apple TV, så får jeg ikke noget lyd på, hvis jeg har en højtaler med bluetooth som køres via telefonen, derfor skulle jeg gerne have en højtaler med noget optisk stik. Men det er nogle gode forslag du kommer med der. Det ligger nok lige over mit prisniveau, men tingene er jo heller ikke bllige. Jeg tænker blot der skal være et optisk stik fra Apple TV til højtaleren, ikke?
Kan man få et stik som kører fra optisk til phonostik? Tænkte at jeg har en forstærker som har diverse indgange, så jeg kunne jo også gøre det på denne måde hvis det var? mvh Mads |
|
![]() |
|
Toslink > RCA Konverter http://www.av-connection.dk/?PGr=3525&ML=933
|
|
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Er det ikke mere en Airplay højttaler vi skal ud i? Så hut jeg visker, så kan du med et AppleTV vælge at sende lyden videre til en Airplay højttaler.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Hvordan vil du regulere lydstyrke?
Klaus |
|
![]() |
|
Desperate ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
Der er fire veje du kan gå.
1. Finde en højtaler med indbygget optisk-indgang (her er vi nok ude i noget halvdyrt) 2. En højtaler med indbygget Wi-Fi og AirPlay (hvilket ofte heller ikke er billigt) 3. Benytte en AirPort Express, hvor du via alm. 3,5 mm minijackstik kan tilslutte enhver højtaler (en brugt AirPort Express kan findes relativt billigt, en ny koster 799 kr.) 4. Benytte en converter der kan gå fra digital til analog lyd. Jeg vil mene at denne burde kunen klare det: http://www.avxperten.dk/adaptere/da-converter/digital-til-analog-converter-(coaxoptisk---phono).asp (Andre må gerne give deres besyv med på mulighed 4) Edit: Tilføjet mulighed fire.
Redigeret af Desperate - 16-Oktober-2013 kl. 08:54 |
|
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
En DAC er langt det nemmeste hvis vedkommende har et anlæg i forvejen som kun har analoge indgange.
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4660 |
Som Nagash nævner, så kan alle Airplay højttalere afspille lyden fra Apple TV helt trådløst (Netflix, iTunes, radio, osv). Også når du bruger iPhone/iPad som mellemled og Airplay'er videoer over til Apple TV (ved f.eks. DR NU).
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |