|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2074 |
![]() Sendt: 28-November-2010 kl. 19:52 |
Hej.
Jeg har et tv hvor der er et optisk udtag til lyden. Jeg har trukket 2 kabler med phono stik på, kan man få en adaptor så det kommer til at passe? mvh |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
![]() |
Hvis du vil bruge den optiske udgang og have det over til analog lyd skal du bruge en D/A converter. Sådan en som denne kan bruges: http://tapeconnection.dk/search.aspx?sval=dac&product_number=3303031 Et billigere alternativ er at få den analoge lyd ud af fjernsynet. Klaus |
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2074 |
![]() |
Nu er panelet monteret på væggen så jeg kan ikke lige se de forskellige udgange.
Jeg ved at der findes en optisk udgang, så findes der vel ikke analog lyd også? |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
![]() |
Hvis din receiver har digital indgang, ville jeg da trække et digital kabel. Ved at bruge en konverter vil du miste Dolby Digital, hvis du har nogle HD kanaler der sender i DD.
Hvis du vil finde en billigerer boks, så er der denne: http://www.av-cables.dk/lydkabler/coaxial_digital_kabel/coaxial_digital_conv/high_end_digital_converter_til_analog_phono_5300_da.html
Jeg aner intet om kvaliteten.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
![]() |
Det kan der godt. Ikek mindst i scart stik. Det letteste er at kigge i brugsanvisningen. Du kan evt også fortælle her, hvad det er du har købt, så bliver det lidt lettere at hjælpe.... Klaus |
|
![]() |
|
![]() |
Sony kld-46 hx700.
|
|
![]() |
|
![]() |
Og apparatet du skal have lyden over i? Manualen siger: AudiosystemSlut en lydforstærker eller et Home Theatre System med digitalindgang til tv'et. Audiosystem med optisk lydkabel![]() Optisk lydkabel (medfølger ikke)
Audiosystem
Tv
Audiosystem med HDMI-kabel![]() HDMI-kabel (medfølger ikke)
Audiosystem
Tv
Audiosystem med lydkabel![]() Lydkabel (medfølger ikke)
Audiosystem
Tv
![]() ![]() Andetsteds i brugsanvisningen er det endda beskrevet med et billede, hvor den analoge lyd tages ud.... Klaus |
|
![]() |
|
![]() |
Tak Klaus.
Nu har jeg sat de to phono stik i tv'et og over i min receiver. lyden kommer også ud af højtalerne til anlæget, men når jeg vælger en surround indstilling lyder det meget dårligt. Er det fordi jeg har valgt phono løsningen? |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Hvor "vælger du" surround? Et signal er enten i surround eller også er det ikke. Det burde ikke være noget du selv kunne vælge. Hvis du snakker om at vælge surround-indstilling på din receiver, så laver du jo et stereosignal om til noget der skal fyldes i 5 højttalere og det er ikke meningen. Hvis du vil have et ægte 5.1 surround-signal ud af TV'et så skal du bruge den digitale forbindelse. Så vil din receiver også selv finde ud af at signalet er surround hvis TV-udsendelsen benytter dét.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
![]() |
Vil det sige at jeg skal vælge den optiske løsning for at få den ægte 5,1? Kan man høre forskel på optisk contra phono? Jeg valgte surround på receiveren for at få det ud i 5 højtalere. Jeg fandt fejlen - den ene ledning til centerhøjtaleren var faldet af. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Ja du får kun ægte 5.1 via optisk, og kun hvis stationen udsender lyden i det format. Recieveren skifter selv til enten DD 5.1 eller DTS 5.1
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvor kan man købe et kabel på ca 13 meter der ikke koster mere end ca 300-400 kr.
Kan ikke finde noget på nettet andet end det koster små 1000 kr. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |