recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optisk ud fra HDMI (Raspberry Pi 2) - muligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optisk ud fra HDMI (Raspberry Pi 2) - muligt?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 23:32
OK.
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 16:07

Tak for alle jeres indspark.

Jeg har i dag bestilt den König-switch fra av-cables, som Torben nævner. Jeg opdaterer lige tråden, når jeg har testet den. 

EDIT: Den virker fint efter hensigten :-)

EDIT igen: Switchen mister desværre både CEC og SPDIF-funktionen af og til. Umiddelbart når fjernsynet har været slukket over længere tid. En genstart af switchen løser problemet, men det er lidt enerverende




Redigeret af DanishBacon - 04-August-2015 kl. 20:51
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 18:27
http://www.ebay.co.uk/itm/HDMI-Matrix-4x2-HIFI-Switch-Verteiler-Splitter-Umschalte-Full-HD-1080p-HD-Audio-/111036385113?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item19da48c759

Jeg bruger sådan en sammen med raspberry pi og z5500 højtalere. Virker fint med dts og 5.1 audio


Redigeret af wuffer28 - 27-Juli-2015 kl. 18:28
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 10:37
Jeg tillader mig lige at låne din post og komme med et spørgsmål da jeg står i en lignende situation.

Mit setup er følgende:
Raspberry Pi 2 (Openelec Kodi) -> HDMI -> TV (Samsung) -> HDMI -> Reciever (NAD T474) -> 5.1 højtaler.

Når jeg afspiller film med DTS lyd fra raspberry pi 2 så vil den ikke afspille DTS lydsporet og jeg får kun noget mærkeligt baggrundslyd(tror det er ambience lydsporet).

Jeg har prøvet at slå passthrough til, men det hjalp ikke. Hvis jeg resettede til default så fik jeg lyd ud men det var ikke DTS og meget svært at høre snak fra filmen.

Hvad vil være løsningen for mig? Skal jeg anskaffe mig en digi+ og hifiberry?

Burde raspberry pi 2 ikke kunne afspille DTS lyd hvis det går igennem min reciever uden yderligere hardware?

På forhånd tak,
Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 12:20
Tingkaer. Har du prøvet at sætte raspberry direkte til nad?? Mange tv har problemer med at sende hdmi videre til reciveren også selvom der står de understøtter det.
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 12:29
@wuffer28 Nej det har jeg ikke prøvet, det giver jeg et forsøg når jeg kommer hjem. Ved du om der er nogle indstillinger der skal rettes på i Openelec/Kodi i så fald ?
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 12:30
Husk på at du også skal købe en DTS licens til din Pi, hvis du ikke allerede har gjort det :-)
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 12:32
tingkaer. Jeg kan ikke huske det. Jeg bruger en hdmi switch for at få optisk ud.
Hvad tv har du??
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 12:59
@DanishBacon: Det har jeg ikke :O Hvor køber man det henne?

@wuffer28: Jeg har et samsung uden SMARTTV. Kan ikke lige huske modellen, men jeg kan lige vende tilbage med det i aften når jeg har været hjemme og tjekke.
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Tingkaer Tingkaer skrev:

@DanishBacon: Det har jeg ikke :O Hvor køber man det henne?


Jeg huskede forkert. Det er MPEG2-licensen, som jeg selv skulle købe.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 13:48
Ok, jeg har ikke umiddelbart nogle problemer med selve videoen afspillingen. Det er kun lyden der ikke er helt på plads.
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 19:24
Ok, så har jeg lidt flere oplysninger.
For det første har min reciever ikke nogen HDMI indgang så det er ikke en mulighed at gå direkte fra Raspberry Pi til reciever. Medmindre jeg kører med optisk via f.eks. digi+. Men skal det virkelig være nødvendigt at betale 300kr for digi+ alene for at få DTS lyd??

Og mht mit tv så er det et Samsung UE55C6000.

Håber i kan hjælpe mig
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu