recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optisk ud fra HDMI (Raspberry Pi 2) - muligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optisk ud fra HDMI (Raspberry Pi 2) - muligt?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 09:48
Jeg har ikke styr på om tv'et kan sende lyden videre, det må en anden ku sige.
Men hvis ikke så blir du nødt til at få optisk ud fra pi'en. Usb lydkort er også en mulighed men hvilke der fungere med den skal jeg ikke kunne sige. Jeg bruger en hdmi splitter.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 11:16
Det er ret få TV, der er i stand til at videresende et 5.1 signal, hvis det indkomne signal kommer fra HDMI. Jeg har personligt kun læst om modellder, hvor det påstås at de kan og aldrig selv haft fat på en der kunne.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 12:53
Ok, jamen så lader det til at mine muligheder er:

1. Købe digi+ og installere det på raspberry pi2.

2. Købe HDMI splitter

Hvordan fungerer den HDMI splitter ? Den har vel ikke optisk udgang? Så egentlig er min eneste løsning faktisk nr. 1 - eller hvordan?
Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 13:18
3. usb lydkort. Kender dog ikke til det men har læst om andre der har haft succes med det.

Den usb splitter jeg har er der optisk udgang på, som går direkte over i mit z5500 surround. Fungere fint med dts.
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 14:27
Ok, optimalt set ville jeg gerne have det hele samlet i Pi'en så der ikke skal flere bokse til. Men samtidigt er det også fristende bare at sætte en boks til og så spiller det uden at man skal have problemer med at kode PI'en osv.

Hvis jeg købte den HDMI Matrix boks du har betyder det så at jeg kan trække et ekstra HDMI kabel fra stuen til TV i soveværelset og så se præcis samme indhold fra PI på TV'et derinde?

Og er den altid tændt eller tænder den kun når PI'en tænder? Jeg kan se at der følger en fjernbetjening med. Den er vel kun nødvendig hvis man skal skifte input? Beholder den samme input hvis jeg slukker den, eller skal man skifte hver gang?
Og ved du om det kan programmeres ind i en harmony one remote?

Mange spørgsmål - håber at de giver mening :)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 14:51
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 15:17
Mit tyske er ikke det bedste, men så vidt jeg kunne læse inde på ebay så understøtter den Harmony remoten.

Umiddelbart virker HDMI MATRIX som et bedre køb end Königen. Den er billigere og har flere HDMI udgange.

wuffer28 har du haft problemer med at lyden stopper med at virke og skal genstartes engang i mellem ligesom det lyder til at Königen har?
Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 15:35
tingkaer.
Du skal nok stadig ha fat i den licens og lægge på raspberry
Jeg slukker alt mit udstyr på en gang med en remote stikkontakt. 
Det er ir fjernbetjening så der har jeg en forlænger da jeg har sat min boks/raspberry på bagsiden af tv'et.
Der står at man kan bruge den på 2 tv på samme tid men har ingen erfaring med det, så skal ikke kunne sige det.
Det var den billigste løsning da jeg for lang tid siden købte den og da jeg bare sku bruge 5.1 dts så var valget denne.
Efter at ha været slukket ender den på input 1 og output a ligemeget hvad der er valgt før.
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 15:44
Ok, mange tak for svarene.
Hvilken licens er det du taler om? Jeg har openelec kørende på raspberry og så vidt jeg ved så findes der ikke noget DTS licens hvis det var den du mente?

Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 15:49
http://www.raspberrypi.com/license-keys/

Kan godt ske at de ikke behøves. Det er lang tid siden jeg kiggede på dem og husker ikke så godt
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 15:55
Ok, ser ikke ud til at der er en DTS licens.

Jeg prøver at købe en hdmi matrix og krydser fingre for at det virker.

Tusind tak for hjælpen!
Til top
Nuno Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nuno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 11:56
Hej, jeg havde samme problem, eftersom min forstærker ikke understøtter HDMI audio.
Jeg købte denne noget billigere HDMI Audio Extractor:
http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-SDI-to-HDMI-converter-Engineering-machine-Supports-resolution-up-to-1080P-Works-with-HDMI/1236520068.html?tracelog=ae-app-ios-sharefor-shkmail (i sort) Den får strøm direkte fra HDMI
Pio 5090H, Pio BDP-320,Arcam DV-79, Arcam AVR-350, Audiovector S3 Signature, SC-signature center og KX baghøjtalere.Blue Heaven kabler. RP2 (Openelec)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu