|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ralle89 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 17-Januar-2008 kl. 14:54 |
Hej recordere.dk
Som I nok kan se, er jeg helt ny herinde. Fedt site! Min far bruger også en del tid herinde. Anyway, jeg gik og så på lcd fjernsyn og synes de er pænt dyre. Så slog det mig om man ikke bare kan købe sig en projektor? Jeg vil gerne have noget stort at se film på. Jeg fandt den billigste jeg kunne. Den hedder Optoma DS306 Men nu er det at jeg gerne vil vide hvad der gør den store forskel. Denne projektor har 720p hvilket jo er nogenlunde. 1024p skulle være ret dyrt. Derudover vil jeg også mene at lysniveauet er fint, 2000 ANSI Lumens. Kontrastforholdet er 2000:1 hvilket vist er ok. Den støjer med 32 DB hvilket jeg efter at have lysisoleret min computer, mener at være en del. Men hører man det? Hvis jeg f.eks. ser en stille film, er det så irriterende? Er der nogen, som har erfaring med netop denne projektor? Er der nogen ting, som I mener er krav til alle projektorer? Anbefaler I noget? Tak for jeres tid! Du kan finde projektoren her: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=408886 Redigeret af Ralle89 - 17-Januar-2008 kl. 14:55 |
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Den har ikke 720p, men har derimod en naturlig opløsning, der hedder 800 x 600 (hvilket svarer til 4:3-skærmformat) Det vil endvidere sige, at denne projektor desværre heller ikke er HD-Ready. Du skal også prøve at kigge lidt på de forskellige video-tilslutninger: Component video / RGB / S-Video / Sammensat video. Det bedste, du kan vride ud af den, vil være Component Video tilslutning. Og det endda i en tid, hvor HDMI-tilslutning regnes for top-standarden blandt hjemmebiograf-entusiaster. Jeg kunne egentlig godt ha' denne projektor under mistanke for mere at være optimeret til mutimedia-præsentation, og ikke til Home Cinema. (Hvilket den lave pris også synes at indikere) Du vil ikke være særlig fremtidssikret med en projektor som denne. Men hvis det mere drejer sig for dig om bare at starte et sted, så er den jo et billigt køb. Og det vil derfor heller ikke være en kostbar beslutning at skulle skille sig af med den igen, når du skal til at opgradere til noget bedre. P.S.: Et støjniveau på 32 db vil givetvis kunne høres i en stille film. Redigeret af musicus - 18-Januar-2008 kl. 20:20 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
Ralle89 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Tusind tak for dit svar!
Det giver mening. Så er den ikke noget for mig. Hvad kan anbefales, som har medium HD opløsning og som bare er fin til prisen omkring 5k? |
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Jeg tror desværre, at det er nødvendigt at bevæge sig op over de 6.000 kr, hvis det også skal være en projektor, du bliver tilfreds med. Redigeret af musicus - 17-Januar-2008 kl. 17:52 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
Hooks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2006 Status: Offline Point: 54 |
![]() |
Nu du kigger på Optoma og 720p, så har Computer City Optoma HD65 til salg for ca. 6500.- Den har så vidt jeg kan se OK lysstyrke, er en DLP projektor og har lidt mindre støjniveau end den første du havde kig på (dog uden at være prangende lavt). Jeg har ikke selv set den - men den føres vistnok også i HiFiKlubben. |
|
![]() |
|
Exxon Valdez ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Optoma HD65 sælges for 7990 SEK i Hifiklubben/Malmö incl 76" lærred
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |