recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optoma HD67 - skal jeg satse på 3D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptoma HD67 - skal jeg satse på 3D

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Direkte link til dette indlæg Emne: Optoma HD67 - skal jeg satse på 3D
    Sendt: 13-September-2010 kl. 11:30
Jeg har netop bestilt en Optoma HD67 og kan se den understøtter 3D. Brillerne der skal bruges er active shutter til Optoma til kr. 795,- pr. stk. Giver det mening at købe nogle af dem.

Pt. har jeg ikke en 3D Blueray afspiller, men jeg har da en PS3 - men den understøtter jo ikke 3D film endnu og ingen ved vel hvornår eller om den kommer til det. Jeg spiller minimalt, for faktisk at sige aldrig.

Nogle der har et bud på en billig 3D blueray afspiller?

Kræver det særligt HDMI kabel til 3D?

Er der nogle af jer, der har oplevet 3D på en projektor?

Kom gerne med gode råd og betragtninger. 

På forhånd tak for inputSmile

Redigeret af Steffen32 - 13-September-2010 kl. 11:31
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 16:40

jeg tror ikke du kan se noget 3D fra BD afspiller på den projektor, jeg mener den kun kan vise 3D fra PC.

Mejnert
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 17:01
The 3D features of the HD67 can only be used with compatible 3D content and do not support 3D TV broadcast systems, including the 3D SKY service in the UK, or 3D Blu-ray. Support for these applications may be added in future using additional hardware
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 17:01
så den kan ikke bruges til 3D fra Bluray
Til top
guldchicago Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Juni-2010
Sted: danmark
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 18:33

HD67 er en ægte hjemmebio-projektor, som i modsætning til dataprojektorer er optimeret til film og andre levende billeder. Dette giver en fantastisk billedkvalitet både fra Blu-ray, standard dvd'er, HDTV og HD-spilkonsoller som PlayStation 3.

OBS: Af producentens officielle materiale fremgår det, at W600+ er 3D-kompatibel. Dette gælder imidlertid kun for et meget begrænset billedmateriale, som du kan afspille fra pc via et specielt grafikkort. W600+ kan IKKE gengive 3D-materiale fra Blu-ray skiver eller PlayStation 3!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 19:12
Okay - så det er ikke en 3D projektor, synes næsten også, at det var for godt til at kunne være sandt til prisen. Men det gør nu ikke noget, jeg var også bare ude efter en filmprojektor til soveværelset, som erstatning for min Epson, der netop er stået af. Men så blev jeg fanget af ideen af at kunne se 3D.

Findes der nogle projektorer der kan vise 3D i normal prisklasse?

Tak for svarerne i øvrigt. Smile
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 21:39
Du kan ikke købe projektor til "menneskepenge" der kan vise 3D bluray
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
bQvle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2009
Sted: Danmark
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2010 kl. 20:53
Man kan vel godt bruge HD67 med en HTPC som har blueray og Powerdvd 10 til at vise 3d bluerays? så kan man jo også få sig et lille media center oven i hatten.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2010 kl. 22:05

bQvle: Jeg tror ikke det vil virke, det ser ud til at der er tale om stærkt begrænset materiale som præsentationer og undervisninsmateriale o.lig.

Til top
rene206 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Januar-2011
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 20:59
hej for det første jer der vil bruge en playstation 3 til 3d så hent en opdatering vis ik så køb en sony 470 som er klar til 3d i skal også bruge en forstærker der understøtter 3d de fåes billig og så mangler der kun en 3d-xl adapter som kan købes hos komplet til 2200 plus man får et styk briller med og vis i ik tror på det så gå ind på optoma .com der står alt om hvad man skal bruge
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2011 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af rene206 rene206 skrev:

hej for det første jer der vil bruge en playstation 3 til 3d så hent en opdatering vis ik så køb en sony 470 som er klar til 3d i skal også bruge en forstærker der understøtter 3d de fåes billig og så mangler der kun en 3d-xl adapter som kan købes hos komplet til 2200 plus man får et styk briller med og vis i ik tror på det så gå ind på optoma .com der står alt om hvad man skal bruge

Ja, jeg har godt set det. Det er en mulighed, der er kommet efter jeg har købt projektor. Hvorfor er det nødvendig med en forstærker, der understøtter 3D. Kan jeg ikke forsat afspille lyden i DTS, som jeg gør i dag?

Til top
MDJ82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2011 kl. 09:56

Det lader til dette er løsningen hvis man ville have en 3D ready projektor på en 3D Blu-ray afspiller:

Den omgår Nvidia begrænsningen.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu