recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optoma HD70 (Lampe)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptoma HD70 (Lampe)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BluBlu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Maj-2011
Sted: Køge
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Optoma HD70 (Lampe)
    Sendt: 29-Maj-2011 kl. 20:08
Ang: Optoma HD70

Har nu to gange oplevet at pæren er død ret rimelig lang tid før end den burde (Ifølge Manualen: Low 2000 timer og High 3000 timer)

Første gang ved ca. 1000 timer og nu her igen ved 750 timer. Og det undrer mig naturligvis, især fordi jeg altid kører på Low mode.

Men jeg tænker at det vel også slider en del på Pæreren når man tænder den? Plus at jeg nok også nogen gange har den tændt lidt længere end hvad Manualen siger man højst "må". (Jeg kan dog ikke huske hvor længe de anbefaler som max, jeg husker det som 2 timer, men er ikke sikker) Ser man en 2-3 film i træk, så kan det jo hurtigt løbe op i timer.

Er der andre der oplever deres Pære dø en del timer før den "burde"?

Og så den dumme, men spørger sgu alligevel :)
Det slider ikke mere på Pæreren ved at se HD. vel? Jeg tænker at der skal vises mere osv.?

Og så slutteligt... Hvor køber I jeres pærere? Og er der virkelig slet ingen steder der sælger dem billigere end "normal" pris?

Venligst

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af BluBlu BluBlu skrev:

Plus at jeg nok også nogen gange har den tændt lidt længere end hvad Manualen siger man højst "må". (Jeg kan dog ikke huske hvor længe de anbefaler som max, jeg husker det som 2 timer, men er ikke sikker)

Jeg har lige skimmet manualen, og kunne umiddelbart ikke se noget om at projektoren max. må stå tændt i 2 timer.

Jeg synes også det lyder underligt hvis der er sådan en grænse.

Jeg har altid hørt/læst at det der slider mest på pæren, er de gange der bliver slukket for den. Især hvis man ikke lader projektoren køle ned inden man slukker helt for den (lader projektoren køle pæren. I HD70'erens tilfælde kører blæseren i 10 sekunder).

Derfor burde det være en fordel for pærens holdbarhed, hvis man undgår mange tænd/sluk, hvis denne da ellers bliver kølet ordentligt under brug. Der er ikke nogle filtre der skal rengøres engang i mellem?!
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 12:35
Kan det være at den slår fra pga varme, hvis min Sanoy ikke kan komme af med varmen slår den fra og man skal have låget af og trykke på en rød kontakt ved pæren og selvfølgelig rense filterne, derefter kører den upåklageligt en rum tid igen indtil man glemmer det regelmæssige rens af filter. Første gang troede jeg også det var pæren som var gået, men det holdt alligevel 3600 timer.
Den Ben
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu