recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optoma HD70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptoma HD70

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TeknikTumpe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Emne: Optoma HD70
    Sendt: 12-November-2007 kl. 00:48

Hejsa

Der var en herinde som mente at jeg skulle købe en Optoma HD70, hvad er jeres erfaringer med denne ??

Grunden til at jeg er nød til at spørge jer herinde, er at jeg ikke kan få den at se i funktion ... Jeg gik forgæves i Hifi klubben, hvor de ikke havde nogen stående, og fik besked på at den kun kunne bestilles hjem hvis jeg købte den...hvad i alverden er den for en måde at drive en forretning på  .

Men ok, det kan da godt være, at det bare er mig som er sart, jeg synes nu bare at 7500,- er mange penge bare at smide på bordet og så håbe på, at man ikke har købt katten i sækken .

Mvh

Tumpe..

 

 

 


LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Selv en TeknikTumpe skal starte et sted"   
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 01:01

Hvis du køber projektoren igennem Hifi-klubbens netbutik er der både ombytnings- og returret på varen. Jeg kan ikke lige huske om det er 14 eller 30 dage, men det giver da under alle omstændigheder lidt mulighed for at afprøve projektoren i ro og mag for at se, om det nu også var noget.

Det er vist desværre rigtigt nok, at varekøb i deres fysiske butikker ikke automatisk udløser nogen returret. I så fald skal det aftales i butikken, og tilføjes på fakturaen. Jeg ved dog ikke om denne procedure er i modstrid med købeloven, men jeg har selv været ude for, direkte at skulle forlange at få returret på en vare hos dem, inden jeg betalte.

Men ved bestilling igennem deres netbutik skulle den altså være go' nok.

EDIT: Jeg fandt dette på HiFi-klubbens website:

Retur- og ombytningsret

I Hi-Fi Klubbens butikker er der ikke retur- og ombytningsret pr. automatik. Vi vil nemlig allerhelst sælge nye ubrugte varer til alle vores kunder. Vi er dog altid til at snakke med, og aftaler gerne skriftligt retur- og ombytningsret i særlige tilfælde.

Returbetingelser for Online handel:

  • Der er 14 dages returret på varer købt i Hi-Fi Klubbens Netbutik (pengene tilbage eller ombytning til anden vare).
  • Returneres varen skal den være komplet, ubeskadiget, med alt tilbehør og i original emballage. Eventuelle skader og mangler som medfører tab af gensalgsværdien modregnes
  • Pick-up'er, bånd, plader og udstyr til montering i bil kan ikke returneres, såfremt varen har været udpakket af originalemballagen. Kabel i afskårne længder kan ikke returneres.
  • Du har selv det fulde ansvar for returfragten såvel som dens betaling. Vi modtager ikke forsendelser pr. efterkrav.



Redigeret af musicus - 12-November-2007 kl. 11:01
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
TeknikTumpe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2007 kl. 18:59

Takker for dit svar .

Jeg kunne ikke engang få selve maskinen at se, da de kun havde 1 projector i hele forretningen, og den hang i loftet...Nå men han fortalte stort set det samme, med returretten over nettet, men han fortalte så også, at der kunne jeg ikke være sikker på, at den ikke havde været ude før (rep. og lign.), det kunne jeg kun være sikker på hvis jeg købte den i forretningen, og de så bestilte den hjem, og jeg synes egentligt ikke at det lød særligt tiltalende  .

Jeg gik her i går til en konkurent (Computercity)

Der kunne jeg, se maskinen, mærke på knapperne osv. (ikke se den tændt)

Jeg har 8 dages returret, så jeg skal bare gå ind i forretningen med den igen hvis den ikke er noget for mig, så ingen forsendelsesomkostninger.

Ovenstående ville stadig være gældene hvis forretningen ikke havde den på lager, og de skulle bestille den hjem..skulle ikke købe den først.

Den kostede dog 9,- mere der, men det kan jeg så absolut godt leve med .

Det kalder jeg ordentlig service .

Men hver sin smag, jeg ved nu godt hvor jeg vil foretrække at gå hen og handle næste gang .

Mvh Tumpe....

 

 


LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Selv en TeknikTumpe skal starte et sted"   
Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2007 kl. 19:17

HfK overholder kun hvad købeloven kræver af dem. Alt andet skal aftales særskilt, hvilket de er i deres gode ret til.

Som forbrugere er vi bare blevet vant til at der returret på alt vi køber, om det så er leverpostej i Brugsen  Så når vi ikke får denne ekstra service opfatter vi det som "det er for dårligt", men det er det jo egentlig ikke...

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2007 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af TeknikTumpe TeknikTumpe skrev:

Jeg gik her i går til en konkurent (Computercity)

Der kunne jeg, se maskinen, mærke på knapperne osv. (ikke se den tændt)

Jeg har 8 dages returret, så jeg skal bare gå ind i forretningen med den igen hvis den ikke er noget for mig, så ingen forsendelsesomkostninger.

God fornøjelse med projektoren - jeg håber du bliver glad for den.  På et tidspunkt var Optoma'en faktisk også inde i mine overvejelser, men så faldt jeg over et mere fordelagtigt tilbud på en anden projektor, som jeg så besluttede mig for at købe i stedet. Men ud fra de anmeldelser jeg har læst af HD70, lader det til at være en rigtig god projektor.

Du skal dog lige være opmærksom på, at ComputerCity plejer at opkræve et gebyr ved returnering af varer til butikken, som så modregnes ved tilbagebetalingen.  De snupper en fast procentdel af varens pris. Jeg købte for nogen tid siden en vare til 3.000 kr. hos dem, som jeg så alligevel ikke ønskede at beholde. Dén tilbagelevering kostede mig ca. 300 dask, hvis jeg husker rigtigt.



Redigeret af musicus - 14-November-2007 kl. 21:27
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
TeknikTumpe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2007 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Thyge Thyge skrev:

HfK overholder kun hvad købeloven kræver af dem. Alt andet skal aftales særskilt, hvilket de er i deres gode ret til.

Som forbrugere er vi bare blevet vant til at der returret på alt vi køber, om det så er leverpostej i Brugsen  Så når vi ikke får denne ekstra service opfatter vi det som "det er for dårligt", men det er det jo egentlig ikke...

Det har du for så vidt ret i... men jeg synes stadig at 7500,- er mange penge, og så bare håbe på at det er noget man kan bruge, for man kan jo ikke returnere det, og man mister penge ved at sælge det igen  .. Hvad angår aftaler med dem derinde, så skulle jeg købe varen, der var ikke noget at tale om


LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Selv en TeknikTumpe skal starte et sted"   
Til top
guvernator Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2007 kl. 11:01

Hvis alle butikker skulle bestille ting hjem til folk, bare fordi de ville se dem, så ville de gå konkurs.

HFK har ikk dårlig service, det er dig, som har en dårlig indstilling til det.

Til top
TeknikTumpe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2007 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

God fornøjelse med projektoren - jeg håber du bliver glad for den.  På et tidspunkt var Optoma'en var faktisk også inde i mine overvejelser, men så faldt jeg over et mere fordelagtigt tilbud på en anden projektor, som jeg så besluttede mig for at købe i stedet. Men ud fra de anmeldelser jeg har læst af HD70, lader det til at være en rigtig god projektor.

Du skal dog lige være opmærksom på, at ComputerCity plejer at opkræve et gebyr ved returnering af varer til butikken, som så modregnes ved tilbagebetalingen.  De snupper en fast procentdel af varens pris. Jeg købte for nogen tid siden en vare til 3.000 kr. hos dem, som jeg så alligevel ikke ønskede at beholde. Dén tilbagelevering kostede mig ca. 300 dask, hvis jeg husker rigtigt.

Ok, det var jeg ikke klar over, de nævnte ikke noget om gebyr .

Men jeg er fuldt ud tilfreds med projectoren, jeg blev advaret om billedet hvis jeg også ville se alm. tv på den.. men billedet er bare super, også til at se tv på (ved ikke om det er pga. afstanden fra projector og lærred). jeg er bare oven ud lykkelig og tilfreds med min første erhvervede projector  .

Jeg håber også, at du er fuldt ud tilfreds med den projector som du valgte  

 


LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Selv en TeknikTumpe skal starte et sted"   
Til top
TeknikTumpe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2007 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af guvernator guvernator skrev:

Hvis alle butikker skulle bestille ting hjem til folk, bare fordi de ville se dem, så ville de gå konkurs.

HFK har ikk dårlig service, det er dig, som har en dårlig indstilling til det.

Det kan meget vel være, at det er mig som har en dårlig indstilling.. jeg vil i det mindste bare gerne se/røre en ting før jeg smider penge på bordet. 

Men ok, jeg har aldrig oplevet at jeg ikke kunne se en ting som en forretning sælger...jeg troede egentligt bare, at når man går ind i en forretning så har de i den mindste en enkelt stående, af de ting som de sælger, det er en af grundene til at jeg netop går ind i en butik, og ikke bare køber over nettet .

Vi ser forskelligt på tingene, og fair nok



Redigeret af TeknikTumpe - 15-November-2007 kl. 20:01

LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Selv en TeknikTumpe skal starte et sted"   
Til top
jajo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2007 kl. 19:51

Citér

Men jeg er fuldt ud tilfreds med projectoren, jeg blev advaret om billedet hvis jeg også ville se alm. tv på den.. men billedet er bare super, også til at se tv på (ved ikke om det er pga. afstanden fra projector og lærred). jeg er bare oven ud lykkelig og tilfreds med min første erhvervede projector  .

Jeg håber også, at du er fuldt ud tilfreds med den projector som du valgte  

lige et lille off topic:

først tillyk med dit køb. Men overvejer også at investere i en projektor, dog til at se tv på, men kan se at der ikke er tv-tuner i nogen. og så så jeg du så tv via din, hvad har du købt og tilsluttet den for at kunne se tv via den?



Redigeret af jajo - 19-November-2007 kl. 19:52
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Status: Offline
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2007 kl. 21:19
Bare ved at se på hans setup i hans signatur, så kan jeg se, at han i hvert fald har muligheden for at se TV på projektoren via tv-tuneren i hans recorder. Derudover kan man bruge en projektor og se TV via en htpc.
Til top
TeknikTumpe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2007 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af jajo jajo skrev:

lige et lille off topic:

først tillyk med dit køb. Men overvejer også at investere i en projektor, dog til at se tv på, men kan se at der ikke er tv-tuner i nogen. og så så jeg du så tv via din, hvad har du købt og tilsluttet den for at kunne se tv via den?

Mange tak .

Jeg har en dvdoptager, og har tilsluttet et S-video-kabel, fra optageren til projectoren (tror også at man kan med en video), du kan også bruge et andet slags kabel feks HDMI eller scart.

Man kan vidst godt få projectore med digital-tunere, men de er hamrende dyre.

Min blev købt til at se film på, men jeg synes også at tv billedet er ok, det  er dog ikke så godt som når jeg ser film,  men jeg er tilfreds med billedet alligevel.. Hvis du vil have en til at se tv på, så vil anbefale dig at understrege dette for forhandleren

Jeg håber, at du finder en projector som passer til dine behov, og at du bliver lige så glad for den som jeg er blevet for min

 


LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Selv en TeknikTumpe skal starte et sted"   
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu