|
Optomas billige 4K-projektor? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Jonas Bojer
Guld medlem Oprettet: 10-April-2008 Sted: Århus C Status: Offline Point: 801 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja UHZ er en 1080P chip der viser billedet 4 gange for at lave 4K og alle test siger den er super skarb. Desværre er det deres lille 0.66 tommer chip de benytter og den har jeg tidligere ikke været imponeret over. Det var derfor i gamle dage jeg valgte 1080P Samsung SP-A800 projektoren med Texas DMD highend 0.95 tommer chip er der bare bedre skarphed i forhold dengang til 0.66 chippen. Måske dette er ændret i dag da min UHD65 også benytter en lille 0,66 tommer chip. Hvor kan man se UHZ? Hilsen Jonas Bojer |
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
UHZ og UHD benytter samme chip - alle 4K DLP'er i dag benytter denne chip (udover dem til >300.000kr). Udover skarphed er en af fordelene ved 0,95" chips også væsentligt bedre kontrast. Det er her den nye XPR-chip falder igennem desværre.
Jeg ved ikke hvor man kan se UHZ - jeg satser og køber den hjem når den udkommer.
|
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lidt video om UHD65 vs UHZ65: http://https://www.youtube.com/watch?v=q4GG9RdxYrA
Selvfølgelig giver det ikke mening at bedømme projektorer ud fra hvad man ser på computerskærmen, men synes, at dét videoen viser, bekræfter fordelene ved laser. EDIT: Jeg har lige købt Acer VL7860 som er en "klon" af Optoma UHZ65 - største forskel for mig er, at Acer kunne leveres først Glæder mig meget til at få den testet - den står i kassen og venter på lærredet bliver sat op.
Redigeret af Jonas_h - 27-November-2017 kl. 21:44 |
||
jacobthor91
Guld medlem Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvad med denne sag som kommer på markedet i januar
|
||
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan oplever du sort niveau i en rumfilm f.eks.? Efter at have fået Oled TV må jeg erkende at være blevet afhængig af godt sort niveau.
|
||
Jonas Bojer
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hejsa Jeg går ikke selv så meget op i sort niveau men både JVC og SONY laver bedre sort niveau så gå efter dem hvis det er det der betyder mest. Men husk JVC er ikke 4k endnu og SONY koster det dobbelte af disse billige 4k projektors. Hilsen Jonas Bojer |
||
Jonas Bojer
Funktioner
Tak(0)
|
|
Går det godt med Acer VL7860 ? Hilsen Jonas Bojer |
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Projektoren er stadig i kassen - mangler lige de sidste ting i biografen :)
|
||
soren_b
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej jeg har lige købt mig en Optoma UHD60 og har udfordringer med at få HDR til at blive aktiv. Når jeg afspiller via PLEX så detekter projektoren ikke HDR. jeg har læst at det kan være en firmware fejl på Optoma projektoren men jeg vil starte med at gennemsøge mit setup før jeg sender den ind. Jeg har firmaware version 08 på projektoren. kan du evt. hjælpe med din HDMI konfiguration på din Shield? Så vil jeg blive rigtig glad da det vil hjælpe mig i fejlsøgningen. Hvilken version af firmware har du på din projektor? Jeg har også prøvet med mit 4K netflix abb. Der detekter den heller ikke HDR ved HDR film Jeg håber at du vil hjælpe mig På forhånd 1000 tak for hjælpen \Søren
|
||
soren_b
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej igen
Jeg tænkte lige at jeg vil prøve om det virkede i SPMC. Mystik nok så detekter den HDR der. Den vil dog stadig ikke detekter HDR I Netflix og plex hvilket er meget mystisk. Det er samme film jeg starter i plex og SPMC Jeg håber at I har en idé Pft Søren
|
||
michael1977
Bruger Oprettet: 02-November-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 71 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Søren
Tillykke med maskinen. Det er ikke svaret på dit spg jeg kommer med desværre, men vil høre om du har bemærket flg. Der er i forskellig fora flere der har oplevet at der over og under billedet er en svag lys-bare ca 5 cm høj, osse ved test grid. Det ses ikke på et lærrede med ramme, men uden på væg eller lærrede uden ramme ses det svagt. Har du bemærket det?
|
||
soren_b
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej
Mange tak😊 Fed projektor men HDR fejlen driver mig til vanvid Jeg har heldigvis ikke set fejlen du beskriver \Søren
Redigeret af soren_b - 18-Januar-2018 kl. 20:19 |
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |