recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ordrup bio'en; Nu med billeder 05-02-14
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ordrup bio'en; Nu med billeder 05-02-14

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 09:16
Der skal naturligvis være luft omkring, så de kan komme af med varmen. Det klarer vi andre at løse uden problemer, har selv haft Onkyo-radiator i min reol ;-)
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 09:22
Synes det ser godt ud Michael, der er da også sket en del siden din sidste biotråd? :D
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Er jeg den eneste herinde som synes Hifi grej er grimt at have stående fremme?

Syntes heller ikke om det.   Men smag og behag.   
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 10:39
@Strecker
De klarer det faktisk overraskende godt. Har netop fået dem og hængt dem op. Det er ret svært at finde nogen som kan placeres ordenligt i forhold til mit rum. Så de står ikke til udskiftning lige foreløbig :)

@mbm1
Jeg synes nu sagtens man kan have udstyret stående fremme. Særligt effekten synes jeg er fed. Derudover har ikke plads til at placere dem anderledes, medmindre jeg får et tv-møbel med aktiv køling, da forstærkerne bliver meget varme.

@Kampus
Har noget sort stof der som regel ligger og blokere dioden, så den generer ikke i den daglige. :-)

@Jonas_h
Præcis. Det gør nu heller ikke noget man kan se hvor lyden kommer fra ;-)
Forstærkeren er så vidt jeg har forstået den kinesiske udgave af Jungson: Hedo. Den er købt af en bruger herinde som selv importerede den fra Kina. Der er tale om en klasse A forstæker som leverer 2 x 80W i 8ohm. Har haft en del forskelligt udstyr indenfor døren, men med denne tilføjelse, er det klart den bedste lyd jeg har haft. Den spiller med meget overskud og varme, og har hevet detaljer frem i musikken jeg ikke var klar over højtalere kunne reproducere - særligt i bass området.

@friedel
Takker! Ja, der er sket en del. Siden min sidste har jeg skiftet en del ud.
Onkyo 808 -> Pioneer LX81 -> Marantz SR7002 -> XTZ A100 D3 -> Onkyo 805.
Havde idé om jeg ville køre stereo, og købte derfor XTZ forstærken baseret på gode anmeldelser og nogle lyt hos den lokale hifipusher, men da den måtte se sig slået på alle leder og kanter af en lille Vincent SV-400, røg den ud igen. :-)
Jeg er ret tilfreds med lyden nu, men mangler noget på billedefronten - Pioneeren er simpelhen blevet for lille. Så har den til salg pt., og vil så have en projektor ind. Hvordan det kommer til at foregå bliver interessant. :-D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 14:44
Fik "skjult" kablerne lidt. Det blev en del pænere nu!
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 16:30
Det ser rigtig godt ud, og lyder garanteret godt.
Jeg må indrømme at også er mest til at pakke forstærkerne væk, når de forskellige apparater har forskellige design og farver. det kan se yderst elegant ud, med et anlæg fremme, hvis der er tænkt over design og farver.
Prioriterer du lyd over billed, eller har du tænkt på noget større? : )
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Jeg må indrømme at også er mest til at pakke forstærkerne væk, når de forskellige apparater har forskellige design og farver. det kan se yderst elegant ud, med et anlæg fremme, hvis der er tænkt over design og farver.

Takker. Hehe, du har helt sikkert ret at WAF kunne være større, men for mig kommer designet i anden række. Planen langt ude er at enten bygge et tv-møbel eller modificere et med stoflåger, kabeltræk og aktiv køling, men indtil da er jeg fint tilfreds med det som det er nu.

Bor i en 1½ værelses lejlighed, så det er begrænset HVOR meget plads der er.

Lyd er klart prioteret over billede, men vil gerne have en projektor, kan få plads til omkring 70" og flytter jeg i noget større er der altid mulighed for et større billede. Har bare ikke helt grejet hvordan det skal klares med de skrå vægge. LOL
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Takker. Hehe, du har helt sikkert ret at WAF kunne være større, men for mig kommer designet i anden række. Planen langt ude er at enten bygge et tv-møbel eller modificere et med stoflåger, kabeltræk og aktiv køling, men indtil da er jeg fint tilfreds med det som det er nu.

Lyd er klart prioteret over billede, men vil gerne have en projektor, kan få plads til omkring 70" og flytter jeg i noget større er der altid mulighed for et større billede. Har bare ikke helt grejet hvordan det skal klares med de skrå vægge. LOL

Så har du jo tænkt over det! Jeg vil også altid prioriterer lyd over design, men det må gerne se diskret ud.
Ja, jeg overvejer også meget en projekter løsning, næste gang jeg skal købe nyt på billedfronten. Det er sku bare federe at se en film på et lærred.

Jeg kommer faktisk lige nede fra byen, hvor jeg inde i den nye B&O butik. Det er jo flotte produkter de laver, og jeg synes det er fedt med deres nye 7.1 trådløse system. Men jeg kan blive lidt irriteret over deres fjernsyns priser. En 65" koster 129 kilo. For satan da. Det er over 100 tusinde mere, hvis du køber en 65" vt60. Og hvilken fed projekter løsning du kan få for det! Jeg blev enig med mig selv om at hvis jeg blev stinkende rig, så gad jeg ikke en gang købe B&O. Nej, så stod den en komplet Dynaudio anlæg og jvc projekter løsning. Det er rart lige at have det på plads!   
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 22:04
Det ser godt nok lækker ud må man sige...
Hvad synes du om dit Kuro?
Står og skal til at købe et PDP-LX5090H fra Pioneer.

Forresten hvor har du købt den effekt henne? Ser da ret intrasant ud
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 23:03

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Lyd er klart prioteret over billede, men vil gerne have en projektor, kan få plads til omkring 70" og flytter jeg i noget større er der altid mulighed for et større billede. Har bare ikke helt grejet hvordan det skal klares med de skrå vægge. LOL

Så har du jo tænkt over det! Jeg vil også altid prioriterer lyd over design, men det må gerne se diskret ud.
Ja, jeg overvejer også meget en projekter løsning, næste gang jeg skal købe nyt på billedfronten. Det er sku bare federe at se en film på et lærred.   

Jeg kommer faktisk lige nede fra byen, hvor jeg inde i den nye B&O butik. Det er jo flotte produkter de laver, og jeg synes det er fedt med deres nye 7.1 trådløse system. Men jeg kan blive lidt irriteret over deres fjernsyns priser. En 65" koster 129 kilo. For satan da. Det er over 100 tusinde mere, hvis du køber en 65" vt60. Og hvilken fed projekter løsning du kan få for det! Jeg blev enig med mig selv om at hvis jeg blev stinkende rig, så gad jeg ikke en gang købe B&O. Nej, så stod den en komplet Dynaudio anlæg og jvc projekter løsning. Det er rart lige at have det på plads!  

Det er det helt sikkert. Så jeg håber der er nogen som snart byder sig ind på min Pio. Synes endda 2500,- er billigt for sådan en. :)

Ja, det er utroligt hvad de koster. Men de er også i en klasse for sig selv! Men ja, havde man pengene havde jeg nok brugt dem på en projektor løsning. :-P

Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Det ser godt nok lækker ud må man sige... 
Hvad synes du om dit Kuro?
Står og skal til at købe et PDP-LX5090H fra Pioneer.

Forresten hvor har du købt den effekt henne? Ser da ret intrasant ud

Jeg er rigtig glad for det. Har haft det i et års tid nu, men synes efterhånden det er blevet for lille. Så er på udkig efter en køber. :-)

Se mit svar ovenfor til Jonas_h. Det er købt af en bruger som har importeret den fra Kina.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu