recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Organiser dine film på NMT -YAMJ tips og triks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Organiser dine film på NMT -YAMJ tips og triks

Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M-P-A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 08:52
[QUOTE=spawn]

Iøvrigt kan jeg anbefale YANFOE
Et lille data base program der bruges til visuelt at klargøre YAMJ kompatible NFO filer, og scrape covers og fanart til ens film inden man genererer sin Jukebox - med dette kan man selv tilpasse hvilke covers man vil bruge, og man kan indsætte egne covers som så vil blive brugt af YAMJ - det gør det væsntligt lettere og sikrer et bedre YAMJ resultat.

[/QUOTE

Kanon program - men gik over til EMM - ember media manager, imo har den lidt mindre bugs, finder flere cover muligheder og overskueligheden er helt i top.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 10:41

jamen er EMM - ember media manager ikke til XBMC ? Det laver såvidt jeg ved ikke YAMJ kompatible nfo filer hvilket er nødvendigt hvis det skal have nogen funktion sammen med YAMJ

EDit: nej jeg kan nu se der åbenbart er nogle settings der kan gøre det YAMJ kompatibel - jeg må lige prøve det engang :)

Redigeret af spawn - 24-Februar-2010 kl. 10:43
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 12:18
såeh... når man nu er noob på det.. hvilket tror i er bedst at starte med??.. gider ikke starte med det ene program for så at finde ud af det andet var nemmere Wink
Mvh

René
Til top
trollo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2009
Sted: Taastrup
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trollo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 13:40
Der er en del bugs i yanfoe pt men det virker du skal bare huske at save engang imellem bruger det selv.. 

Den anden kender jeg ikke men lader til jeg lige skal kigge på den.. :) 
TX-P50V20
DS209+II
Denon AVR-1910
Samsung BD C5500 blu-ray
Harmony one Remote
Logitech Squeezebox duet
xbox slim og wii
Til top
Stromgren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2010
Sted: Valby København
Point: 275
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stromgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 19:22
skal lige høre, virker det her på en a 110
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 19:34
ja det vil jeg mene i princippet er det ikke andet en html når yamj jukeboxen er lavet... du starter en index.htm fil også har du indexet med billeder og link til filmen
Mvh

René
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stromgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 19:37
ok, skal  a110 være tilsluttet internettet for at yamj virker
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 20:07
Nej
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stromgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 21:47
fik det til at virke, lige bortset fra at den ikke kan afspille nogen film fra yamj

og er der nogen der kan hjælpe med hvordan image magick installeres
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 22:19
imagemagick.. mener du skal tage denne ftp://ftp.imagemagick.org/pub/ImageMagick/windows/ImageMagick-windows.zip den er vistnok fuld install på windows

mht afspilning tjek denne afsnit fra beskrivelsen:

Hvis der er problemer med at filmen ikke vil afspilles fra yamj så prøv
"Hvis du går ind i din jukebox folder, så finder du en jpg og en html og en xml fil for hver film
Prøv at kigge i xml filen til en af dine film med internet explorer - og find den linie der omhandler "fileurl" - her står hele stien til filen der skal afspilles

eksempel fra mig:

<fileURL>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/video/DVD%20Film/10000%20BC.2008.DVDRip/VIDEO_TS</fileURL>

mangler /Movies/Film/

Den burde hedde

<fileURL>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/video/Movies/Film/DVD%20Film/10000%20BC.2008.DVDRip/VIDEO_TS</fileURL>

Gå ind i din YAMJ folder og din my_library.xml
Åben den med en teksteditor og tilføj Movies/Film/ til player pathen så der kommer til at stå
 Start derefter unique skin creator.exe filen igen for at opdatere dine jukebox filer

variablen her er naturligvis stien til dine film fra afspilleren (den er jo sansynligvis anderledes end min sti til mine film, så der skal du lige beskrive den samlede sti til dine film.. sammen med den kode de er oprettet med udfra ovenstående.

På min c-200 skal jeg vælge shared video->Movies->Film
Du skal så enten rette det manualt, som beskrevet ovenfor, eller inde i yamj gui under nmtpath, mit udgangspunkt er at alle film er samlet udfra samme folder.. og liggende i denne som subfolders... men det kan den godt selv finde ud af.. bare hovedstien til første mappe er korrekt... som jo i mit tilfælde var ->Video->Movies->Film alle underliggende foldere herfra finder yamj selv ud af

Redigeret af rhsin - 27-Februar-2010 kl. 22:43
Mvh

René
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stromgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 09:19
<fileURL>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/SATA_DISK/Die%20Hard%204%20720p%20Dansk%20Tekst/Die.Hard.4.X264.720p.mkv</fileURL>

sådan ser det ud, jeg har alle mine film liggende internt på pch, men jeg har lavet hele jukebox setuppet med pch tilsluttet til min computer, hvor pch har haft drev bogstav t, kan det være der det går galt
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stromgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 09:26
lige et ? mere image magick er hentt og pakket ud, hvordan skal det installeres herfra
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu