|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
khansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 637 |
![]() Sendt: 26-Januar-2008 kl. 17:06 |
hej, Jeg står og skal købe nye farvepatroner til min printer (Canon Pixma MP600R) og vi høre om nogen ved om der er forskel på indholdet af en orginal farvepatron og en uorginal farvepatron? F.eks. købt hos www.billigmedien.de På forhånd tak for jeres tid og hjælp.... |
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() |
Hej. Ved ikke om der er den store forskel på indholdet,men hvis din printer er med chip der skal skiftes er det noget bras,plus at du så selv skal holde øje med dine blækpatroner du får ingen advarsel når de er ved at være tomme. Men ellers synes de virker ok. Mvh. nesager |
|
![]() |
|
khansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 637 |
![]() |
ja den er med chip - troede faktisk bare man satte den gamle chip over på kopipatronen eller købte en kopipatron med chip? Jeg har hørt nogle sige at blækket i Canon's patroner til Pixma printerne er meget speciel og kopi-blækket derfor er væsentlig dårligere men om det er rigtig ved jeg jo ikke |
|
![]() |
|
MortenKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 751 |
![]() |
Køb du bare originalen og spar bekymringerne
![]() |
|
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53 NAD 356 BEE med indbygget DAC Sonos Connect B&W DM685 |
|
![]() |
|
![]() |
ja det er jo det letteste men også KLART mest dyre....har tidligere brugt kopipatroner til HP og de var helt på niveau med de orginale - blot til under halv pris Hvis det samme gælder for Canon's kopipatroner ja så ville det jo være dumt at give 50% ekstra for det samme... |
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() |
Hej. Det er egentlig også bare at flytte chippen over,hvilket godt kan drille lidt,men du kan bare ikke få de informationer du får med originale patroner. Mvh. nesager. Ps. Det er sidste gang jeg køber billig patroner . Redigeret af nesager - 27-Januar-2008 kl. 18:15 |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
Hej jarly, Om det ene er bedre end det andet kan være svært at vurdere. Måske afhængig af hvor det er produceret, er det ikke nødvendigvis forarbejdet godt nok - kan f.eks. indeholde fiber-rester der stopper dyserne - og farven har måske ikke den helt korrekte nuance i forhold til standarden/printeren. Under alle omstændigheder yder hverken de helt billige Taiwan/Kina kopi-blækproducenter eller printer-producenten garanti i tilfælde af ødelagte printerhoveder, uægte farver o.lign. pga. dårlig kopi-farve. Der findes flere tyske og engelske producenter som garanterer for blækket - og din printer - i tilfælde af at uheldet skulle være ude. Prismæssigt ligger de sig dog et stykke over de billige, men stadig med en god besparelse i forhold til originalerne (henvender sig egentlig til prof-markedet). Et par eksempler på 'garanti' patronerne, er f.eks. KMP (DK forhandler garanti) og Jet Tec (DK ditributør). Som nesager også er inde på, skal du være opmærksom på, at hvis din printer har chip på patronerne, skal denne sættes over på kopi-patronen - og f.eks. blæk-indikatoren på printer/PC vil ikke længere fungere(!) På de tyske/UK patroner, har flere nu lavet små sindrige flytte-anordninger, så det ikke er så svært at flytte original-chippen rundt. Jeg bruger selv udelukkende KMP til min Canon Pixma IP4000 (som ikke har chip) - og jeg er rigtig godt til freds... /Lars Redigeret af laursen - 28-Januar-2008 kl. 22:40 |
|
![]() |
|
![]() |
hej lars, tak for et super svar.... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |