recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Os til server på Asus Aspire one
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Os til server på Asus Aspire one

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Os til server på Asus Aspire one
    Sendt: 05-Juni-2012 kl. 09:24
Hej
Jeg bruger en gl Aspire one (atom) som server. Jeg har installeret windows xp pro. Og har isat en 500 gb hardisk. Den bliver som det er nu, kun brugt til at køre squeezebox server, og det gør den rigtigt godt. Jeg har sat den til kun at slukke skærmen når den lukkes sammen. Jeg har afmonteret batteriet og vendt den med bunden op ad, så den lettere kan komme af med varmen. Men er det optimalt at bruge windows xp på en server. Vil jeg kunne bruge mindre strøm, ved at anvende andet styresystem?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 09:58
Jeg er bestemt ikke ekspert på området, men jeg har da leget lidt med at bruge en gammel laptop som itunes server. Jeg tvivler på at OS'et som sådan har særligt meget at sige for strømforbruget. Det der batter noget, er mulighederne for at skrue ned/slukke for diverse komponenter (hvilket OS'et selvfølgelig skal understøtte). Jeg satte f.eks. CPU'en til at køre på halv kraft når låget var lukket (om du kan det på en Atom CPU og stadig have power nok, er så spørgsmålet), og du kan selvsagt med fordel slukke for al trådløs kommunikation. Derudover ville jeg sørge for at slå automatiske opdateringer fra på alt, og holde styresystemet opdateret manuelt (af sikkerheds-hensyn hvis den er koblet på internettet). Det mindsker også risikoen for at lo..et går ned i tide og utide.

Når det er sagt, så er der sikkert argumenter for at bruge Linux, men det er ikke noget jeg har erfaringer med.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 18:59
Tak for svaret.
Så hvis processoren kører samme hastighed hele tiden. Så er det underordnet, hvor meget kraft os trækker i sig selv.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 08:31
linux server er svære at sætte op min prøv windows server 8 beta
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu