Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
|
Sendt: 21-September-2009 kl. 11:49 |
Startrek skrev:
Skyum skrev:
Startrek skrev:
Skyum skrev:
Ja det vil jeg også mene. Kan dog stadig ikke forstå at den ikke smider digital ud via coax/Toslink...
Kan jeg evt. bruge et sæt gode RGB kabler til test, selvfølgelig bakket op af yderligere 2 analog kabler ? Bare som test inden investerng i dyre kabler..?
|
Jeg ville nu ikke bruge RGB kabler, kan godt værre at andre synde at det er ok.
Der er en grund til at du ikke kan få SACD lyd ud af coax/Toslink, da coax/Toslink ikke bære digital SACD signalet og det er derfor at Denon udviklet iLink som kan bære digital SACD signalet og det er udvilket før tiden med HDMI, så den gang var der ikke så mange mulighed, men idag kan man overføre det digital SACD signalet, enten som PCM (hvis SACD afspiller kan decode DSD til PCM) eller DSD (hvis SACD afspiller kan overfør DSD) og at forstærken kan decode DSD signalet, ved faktisk ikke om Pioneer's forsærker kan modtage DSD over HDMI.
|
Det er mest fordi jeg vil teste om systemet overhovedet virker og så kan jeg efterfølgende investere i kabler.
|
Har du ikke bare et normalt billig stereo kabel du kan teste med, det kunne måske være at det lå et i den original emb. fra din Pioneer SC-LX81 eller fra dine DVD/SACD afpiller.
Ellers er jeg nu helt sikke på at det ville virke, har selv haft en Pioneer DVD afspiller der kunne afspille SACD disk og her virket det helt fint man at få SACD lyden ud på de analog udgang.
|
Jo,jeg har nogle gode kabler som er tilsluttet min BDP-LX70A for netop analog cd-afspilning,og dem kan jeg selvfølgelig prøve.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 21-September-2009 kl. 11:56 |
SÅ ER DER LYD IGENNEM 
Godt nok ikke 5,1, men dejlig detaljeret lyd
Tusinde tak for hjælpen til alle involverede 
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 21-September-2009 kl. 12:10 |
Så var det da godt at din LX81 ikke endte som bål i haven 
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 21-September-2009 kl. 12:26 |
|
|
 |
len61
Guld medlem
Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
|
Sendt: 21-September-2009 kl. 12:38 |
Vi er da alle lykkelige på dine veje  Husk nu at kun lave en ændring af gangen, og få dig det klart at det det virker! (benzin priserne er stigende)
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 21-September-2009 kl. 12:53 |
Hi hi, #host#host#, ja kun lettere utålmodig
Jamen sådan noget sacd musik kunne jeg da godt tænke mig. Det må jo lyde ligeså godt som musik på blu-ray
|
 |
len61
Guld medlem
Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
|
Sendt: 21-September-2009 kl. 13:09 |
Jeg fik fornøjelsen at høre SACD, hos john (i de timer hvor han havde oppo  ), det lyder altså rigtigt godt må jeg sige! så må jeg også lige tilføje ,at john har været meget ude ,med at fokusere på analoge udgange, og nu kan jeg altså ,godt forstå det ,de lyder altså skarpere ,end de digitale ,det kan godt være indstillinger, men det umiddelbare, indtryk ændres ikke (iøvrigt bdp-51fd)
|
 |