recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OSX valg af tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OSX valg af tuner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: OSX valg af tuner
    Sendt: 02-December-2013 kl. 21:58
Hvilken DVB-C kan bedst anbefales til OSX - Mac Mini Late 2012 i5

Tænker selv på enten HDHomeRun eller noget elgato af en slags?

Skal primært bruges til at optage TV til ungerne
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 22:28
Find en Elgato Hybrid på dba - hvis du er heldig kan du finde dem ned til 3-400,-. Det er inkl licens til EyeTV (skal du selvfølgelig være opmærksom på at få med). Hvis du køber en HDHR er der ingen software med.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 12:49
men HDHR kan så styres gennem XBMC hvis det er. - Jeg ville også se om der er en Terratec H5 eller lignende brugt et sted. Ellers er den nu ikke så dyr igen, men desværre kun med EyeTV lite. Som Kim siger - Hybriden har licensen til den fulde eyetv fra starten af. (forudsat det ikke er 1. gen hybrid. den kan faktisk ikke tage dvb-C :-) )
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 19:39
Hvad med kvaliteten på en Hybrid er den lige så god som igennem TV´ets tuner?
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 19:50
En digital tuner gør jo som udgangspunkt intet ved det digitale signal - den gemmer det råt. Så det er jo udgangen på computeren der bestemmer kvaliteten.
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2005
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 00:16
Jeg har en Hybrid og optager ofte HD udsendelser. Når jeg exporterer dem lossless og ser dem på mit TV, kan jeg ikke se forskel på om det er TV'ets tuner eller den optagede udsendelse jeg ser. :)
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 09:37
Det skulle du nu helst heller ikke gerne eftersom det er identiske signaler. som Kim skriver ovenfor. Det er nøjagtig det samme signal du får ind gennem din tuner som gennem dit tv. Så længe signalet er dvb. går du i analog mode så er verden HELT anderledes, da det afhænger af modtagerens evne til at decode/encode signalet og der er himmelråbende forskel på de forskellige enheder. Heldigvis er vi ovre de dage hvor man brugte analoge tunere. Så dette er en saga blot. Hvad man gør med det gemte signal EFTER man har gemt det er en anden ting, men det har absolut intet med selve tuneren at gøre. Den tager blot det rå signal man får fra stofa, yousee etc og gemmer det råt for usødet uden at ændre i det. Viser man det på skærmen i stedet, så er det nøjagtig det samme der gør sig gældende.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu