recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OT: Kender du til en dokumentar om lyd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOT: Kender du til en dokumentar om lyd?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikkellund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-August-2009
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: OT: Kender du til en dokumentar om lyd?
    Sendt: 04-August-2009 kl. 17:20
Hejsa,

Til et debat-arrangement om fordelene og ulemperne ved digitalt og analogt audioudstyr søger jeg en film- eller en tv-dokumentar om historien og den teknologiske udvikling inde for samme. Gerne med en interessant historisk perspektiv.

Har du set en spændende dokumentar i TV for nylig, så giv mig lige et "præj". Den behøver ikke at være dansk. Alt har interesse.

Tak! :)

Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 20:43
over 31mil resultater på google ved at søge på "sound documentary"
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Jeg forstår ikke pointen med at fortælle mig det. Ingen af dem ser umiddelbart ud til at omhandle en dokumentar om udviklingen af audioudstyr.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 21:23

Oprindeligt skrevet af mikkellund mikkellund skrev:

Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Jeg forstår ikke pointen med at fortælle mig det. Ingen af dem ser umiddelbart ud til at omhandle en dokumentar om udviklingen af audioudstyr.

Du har vel ikke været 31millioner sider igennem på 4 timer Jeg gav dig et "præj" , det var pointen.

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 22:19
Jeg vil bare sige held og lykke med at afholde sådan et debat arrangement, de sidste 5 års skriverier på nettet viser desværre at det er de færreste debattører på begge sider der er i stand til at holde sig til faktuelle og objektive argumenter, og i stedet tyer til værdiløse ord som "musikkens sjæl" "musikalitet" og "nerve"
Crown - there is no substitute.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Jeg vil bare sige held og lykke med at afholde sådan et debat arrangement, de sidste 5 års skriverier på nettet viser desværre at det er de færreste debattører på begge sider der er i stand til at holde sig til faktuelle og objektive argumenter, og i stedet tyer til værdiløse ord som "musikkens sjæl" "musikalitet" og "nerve"

God pointe, men vi vil prøve alligevel. Er der da nogen debattører, du vil fremhæve som værende mere faktuelle og objektive end andre?
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 23:04
Det er svært. De der besidder reel viden og er i stand til at holde følelser og subjektive kriterier ude har ikke det store behov for at blive kendt og hørt, så de kan være svære at fange på nettet.
Crown - there is no substitute.
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 23:43

En af de "forholdsvis" neutrale fortalere for digital lyd er Bob Stuart fra Meridian Audio, han har skrevet og sagt en del om analog kontra digital lyd i tidens løb (målet er bedst mulig lyd uanset medie). Læs bl.a. lidt her:

http://www.stereophile.com/interviews/906bob/

mp3 fil med 2 timers interview/foredrag om psykoakustik og digital lyd (og meget andet): http://www.aes.org/sections/uk/meetings/a0812.html 

Lidt om digitale/aktive højttalere: http://uk.cinenow.com/videos/318-meridian-bob-stuart-on-digi tal-dsp-loudspeakers

Et interview fra 2006 om formatkrige (SACD/DVD-Audio Blu-ray/HD DVD osv): http://uk.cinenow.com/videos/319-meridian-bob-stuart-gives-u s-his-insight-on-format-wars-hd-content

LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 10:18

Prøv evt at søge på  Bruce Swedien.

Var til et AES arrangement for nogle år siden omhandlende netop spændingsfeltet mellem analog og digital lyd, hvor Bruce Swedien var med. Det var meget sorbert og fri fra udefinerbare følelsesmæssige størrelser.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu