|
OT: Overtal dig selv til at bruge penge? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har det sådan at hvis jeg ikke kan holde op med og tænke på det/drømme om det i over en måned, så skal jeg bare ha det. Men ikke noget med og låne til det eller afdrage. Hvis ikke pengene er der bliver det skudt ud af hovedet, f.eks. fik jeg ikke en Tesla, selvom det er drømme bilen. Så finder jeg på en forsvars tanke om at "jeg kører jo heller ikke så mange kilometer.
|
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Tesla er jo ellers netop til dem der ikke køre mange km
![]() Pt med et rådighedsbeløb på 200kr om måneden til ren spas og sjov bliver det sgu kun til køb af 23 år gamle Denon kassettebåndoptagere hvert halve år
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
200 om måneden..????? Mener du ikke om dagen..??
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
Budget og prioriteringer... Så kan man nemt se om 100.000kr til højttalere er forsvarligt og om det giver mening eller ej. Så skal man ikke overtale dig selv, hvis man kan se at det hele går op.
|
|
![]() |
|
kriller7000dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 86 |
Det er vel en hobby. Det koster jo. Så er det nemmere at retfærdiggøre overfor sig selv.
Dyrker man selv, konen, barnet/børnene sport er der også div. udgifter til det. At det så måske ikke er i samme kategori som at købe nyt grej, så kan man vel ikke købe mere før der er sparet op. Det skal der vel også i bund og grund til nye fodboldstøvler ect. Personligt gør jeg det at, når jeg føler det er tid for udskiftning kigger jeg på hvad det er jeg vil udskifte undersøger de nye muligheder indenfor emnet og sparer op hvis det er dyrer end forventet. Jeg er også meget sparsom på andre punkter, så mit personlige forbrug er ganske lavt og derfor prioriterer jeg at købe "dyrt" når efter ca 2-6år. Udskifter altså ikke ret ofte.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |