recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OT: Overtal dig selv til at bruge penge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OT: Overtal dig selv til at bruge penge?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 00:17
Jeg har det sådan at hvis jeg ikke kan holde op med og tænke på det/drømme om det i over en måned, så skal jeg bare ha det. Men ikke noget med og låne til det eller afdrage. Hvis ikke pengene er der bliver det skudt ud af hovedet, f.eks. fik jeg ikke en Tesla, selvom det er drømme bilen. Så finder jeg på en forsvars tanke om at "jeg kører jo heller ikke så mange kilometer.
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 20:11
Tesla er jo ellers netop til dem der ikke køre mange kmSmile

Pt med et rådighedsbeløb på 200kr om måneden til ren spas og sjov bliver det sgu kun til køb af 23 år gamle Denon kassettebåndoptagere hvert halve årSmileDead
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 07:39
200 om måneden..????? Mener du ikke om dagen..??
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 08:22
Budget og prioriteringer... Så kan man nemt se om 100.000kr til højttalere er forsvarligt og om det giver mening eller ej. Så skal man ikke overtale dig selv, hvis man kan se at det hele går op.
Til top
kriller7000dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-December-2013
Sted: Danmark
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriller7000dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 21:17
Det er vel en hobby. Det koster jo. Så er det nemmere at retfærdiggøre overfor sig selv. 
Dyrker man selv, konen, barnet/børnene sport er der også div. udgifter til det. At det så måske ikke er i samme kategori som at købe nyt grej, så kan man vel ikke købe mere før der er sparet op. Det skal der vel også i bund og grund til nye fodboldstøvler ect.

Personligt gør jeg det at, når jeg føler det er tid for udskiftning kigger jeg på hvad det er jeg vil udskifte undersøger de nye muligheder indenfor emnet og sparer op hvis det er dyrer end forventet. Jeg er også meget sparsom på andre punkter, så mit personlige forbrug er ganske lavt og derfor prioriterer jeg at købe "dyrt" når efter ca 2-6år. Udskifter altså ikke ret ofte.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu