|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9441 |
![]() Sendt: 08-Februar-2010 kl. 11:04 |
Hej
Jeg har en XP maskine hvor jeg skal have overført mails, billeder, dokumenter, programmer ja alt til en ny Windows 7 maskine. Findes der en let og enkelt metode, ligesom i OS X, hvor man bare forbinder dem med et kabel og så sker alt automatisk ? |
|
![]() |
|
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 450 |
![]() |
Nej desværre.
Kan være du kan finde programmer til det, men tvivler.
Jeg flytter simpelthen alt manuelt.
Og programmer er straks værre.
Da de fleste ikke understøtter Win7 , fra XP og du kan ikke flytte installerede programmer fra et styresystem til et andet.
Det du tænker på er at lave en ghost?
Men det er når man skifter hdd.
The_Unforgiven
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
der er en overførselsassistent fra xp til win 7 der tager en del ting med (man kan såvidt jeg husker vælge til/fra.. og den gør det på alle brugere som er oprettet)... men kan ikke huske om den også kan tage programmer med.... men ellers mails links indstillinger billeder osv osv.
og det kan gøres via netværk eller ledning
Redigeret af rhsin - 08-Februar-2010 kl. 11:16 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Gør det lige så let som Microsoft forklarer det her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=734917D8-0663-4C26-89D0-2D00B632EBDB&displaylang=da |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeps det er den, MEN som jeg husker det flytter den ikke programmer, kun egenproduceret data og indstillinger.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9441 |
![]() |
Tak, må se hvor meget den kan flytte.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Den overførselsassistent der er linket til, overfører ikke programmer. Det kan man ikke på Windows. Du er nødt til at installere alle programmerne forfra på den nye maskine. Hvis der er Adobe programmer på, skal du huske at deaktivere dem på den gamle. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Mails kan overføres ved at bruge Gem som, og så flytte dem via en Flash Ram/Extern HDD til den nye PC, og så ligge dem ind igen på den nye i de mapper hvor de skal ligge via Gem som.
Billeder og andre filer kan flyttes på samme måde, Programmer skal nyinstalleres, såfremt at de understøttes af OSen (Win7).
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja er godt klar over man manuelt kan overføre billeder og dokumenter, havde bare forventet at Windows kunne gøre det automatisk. Men måske kan det tool gøre det som der henvises til. |
|
![]() |
|
![]() |
windows 7 bruger live mail... så jeg har valgt at bruge ¨Thunderbird istedet, bare for at være lidt på tværs http://da.www.mozillamessaging.com/da/thunderbird/ jeg gider ikke alt deres windows livefis. |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
klabir ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
Der fines en guide fra Microsoft om emnet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |