|
Overføre Windovs til SSD |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Så har min Win7 "taget på". Windows7 directory fylder lige omkring 16GB. Klaus |
|||
![]() |
|||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1487 |
||
Du skal bare tilslutte strøm og SATA-kabel.
Ingen grund til at montere den i noget beslag. Den er så lille, at jeg bare har sat den fast med noget dobbeltklæbende tape...
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
||
Køb en 120GB disk (mindst). Sæt den i som den eneste disk (i stedet fro den nuværende) og kør en ren installation fra den windows 7 DVD der fulgte med din maskine. Når systemet er oppe igen, sætter du den nuværende disk til som disk nummer to og får reddet alle data over på en anden partition. Fremover gemmer du så alle brugerdata på din nye gamle datadisk og kun lader windows og programmer være på SSD'en. Klaus |
|||
![]() |
|||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
||
Vista og XP understøtter ikke TRIM, så uanset hvad ville jeg anbefale så stor en disk som muligt for at undgå at løbe ind i problemer når man skal "rydde op" på SSD'en. Mangelen på TRIM gør desværre at OS ikke kan hjælpe med at fortælle hvor der er sletede BITS og derved bliver slettede data ikke slettet rigtigt og ligger stille og roligt og fylder op. Så enten køb så meget plads man har mulighed for eller køb en SSD OG en win8.1 licens og få en "spritny" maskine med turbo på.
|
|||
![]() |
|||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1487 |
||
Snak, som du har forstand til...
|
|||
![]() |
|||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
||
Hej. Mener du ikke det er en god ide at clone. Mvh. Ps.Har for ca. 14 dage instaleret Windovs på den nuværende harddisk Redigeret af nesager - 21-Juli-2014 kl. 19:36 |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
||
Og det er lige hvad jeg gør. Jeg kan faktisk godt aflæse hvor meget plads der er brugt på mit C drev efter en Windows installation. Se desuden denne tråd: http://www.dailyrush.dk/boards/372/topics/83438/
Skal siges, at jeg har slået systemgendannelse fra (mener det fylder 12% af drevpladsen).
Flemming Redigeret af fltk - 22-Juli-2014 kl. 11:22 |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
||
Jeg har prøvet først kloning og sidenhen en ren installation. Ingen problemer med begge dele. Det er ved at være nogle år siden, men installation og kloning gik smertefrit på en gammel Asus Core2Duo med SATA(1). Med en intel 520 SSD til 3x prisen af idag.
Vil stadig mene at 120 GB til systemdisk er fint. Hold derfra musik, billeder og film på en ekstern. Jeg var selv skeptisk med iTunes, men det går fint. Hvis man får startet op uden disken på, genstarter du bare iTunes igen med disken på, no worries. |
|||
![]() |
|||
||
Jo, hvis din installation er ret ny (og det er den kan jeg læse) og du har flyttet data over på et andet drev. Klaus |
|||
![]() |
|||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
||
Hej. Har bestilt drev i dag. Tror jeg prøver med en cloning. Tak for de mange gode svar. Mvh. |
|||
![]() |
|||
||
Heh KlausDM Nu er jeg ikke så stærk i det her computerhaløj. Med data mener du dokumenter billeder og andet tilsvarende. Mener du ikke diverse programmer skal ligge på den nye SSD disk. Mvh. |
|||
![]() |
|||
||
Jeps. Jeg har selv gennem de sidste mange år praktiseret at placere mine data på D: drevet (inklusive data fra mailprogram), hvilket gør livet meget lettere når der skal skiftes computer.
Jo. Derfor skal den også være af en pæn størrelse. Klaus Redigeret af KlausDM - 22-Juli-2014 kl. 15:25 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |