|
overfører kassette bånd til pc ?? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Orillion ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2012 Sted: Kolding,Danmark Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Maj-2012 kl. 22:12 |
|
jeg har 1 måske 2 kassette bånd jeg godt vil have overført til min pc så jeg ikke mister det der er på.
Hvordan kan det nemmest gøres ? har ikke noget anlæg til kassette bånd.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Anskaffer en usb-casetteplayer. Ved ikke om de fåes herhjemme lissom de her billige usb-pladespillere.
|
||
![]() |
||
Orillion ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2012 Sted: Kolding,Danmark Status: Offline Point: 19 |
|
er kun et eller 2 bånd det drejer sig om. Så 500 kr tror jeg ikke jeg vil ofre på det :) men eller mange tak for forslaget.
Kunne selvfølgelig også spørge om der er nogen i nærheden af Kolding der har sådan en usb Kasette afspiller ting ? :)
|
||
![]() |
||
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
|
Eller hvis der er nogen der har en gammel walkman liggende kunne du sagtens bruge den.....
der er pt et par stykker på DBA - samt masser af casette båndoptagere til salg... Redigeret af pdrhan - 31-Maj-2012 kl. 06:04 |
||
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
|
Hør venner og familie om der skulle være en eller anden der har en gammel båndoptager du kan låne, forbind et phono-mini jack kabel http://www.av-connection.dk/?PGr=78&ML=935 mellem båndoptager og lydkortet i din pc, start windows lydoptager og tryk play på båndoptageren.
Redigeret af strandvasker - 31-Maj-2012 kl. 07:23 |
||
![]() |
||
pianomartin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 387 |
|
Jeg går ud fra, at indholdet på båndene er noget, du ikke bare kan downloade fra TDC play, eller iTunes ell. lignende - for i så fald vil det næsten altid give dig bedre lydkvalitet (komprimeret mp3/wma er bedre end et gammelt kassettebånd).
Så udgangspunktet må være, at indholdet på båndene er unikt. Hvis kvaliteten er lige meget så er walk-man og pc'ens indbyggede lydkort fint, men hvis du skal have den bedst mulige kvalitet så skal du bruge en GOD båndoptager og et godt lydkort. det er de to flaskehalse (+ selvfølgelig båndet). Gode bud kunne være SONY ES, noget NAD eller DENON. Redigeret af pianomartin - 31-Maj-2012 kl. 10:09 |
||
![]() |
||
pianomartin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 387 |
|
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
Prøv her:
Jeg kender ikke manden, men efter hans hjemmeside ser det ud som om det er det du skal gøre.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Jo, det lyder da meget godt.
Relevant spørgsmål til ham kunne stadig være, hvilken båndtoptager/lydkort han bruger til opgaven. Det kan også være fint at arbejde med støjreduktion efterfølgende. Men GEM den uredigerede overførsel et sikkert sted, og arbejd med støjreduktionen på en kopi af original-filen. Støjreduktion vil altid være et kompromis: Hvor meget vil man skade lyden for at fjerne støj/hvor meget støj kan man leve med for at bevare lyden bedst mulig. Og hvem ved: 0m 10 år findes der sikkert bedre støj-fjernings-algoritmer end i dag, og så ville det være skønt at have den oprindelige uredigerede overførsel.
|
||
![]() |
||
|
Linket virker ikke. prøvede også via google.
|
||
![]() |
||
|
Det som skal overføres er sunget af nogen gamle skolekammerater, det er derfor jeg gerne ville have det overført. Selv sangene kunne jeg sikkert godt finde.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
Det er underligt. Linket virker hos mig. Og det er fundet via Google. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |