recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overførsel af spolebånd til computer...?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overførsel af spolebånd til computer...?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overførsel af spolebånd til computer...?
    Sendt: 05-Juni-2020 kl. 20:07
Hej alle

Jeg er i tvivl om dette er det rette emne, men synes ikke at jeg kunne finde andre "brugbare" :-). 

Jeg har gamle koncertoptagelser, fra et par bands jeg spillede i, i mine unge dage. Disse blev optaget på spolebånd. 
Jeg har aldrig haft en spolebåndoptager, så jeg har faktisk aldrig hørt optagelserne - men formoder naturligvis at de er gode :-). 

Men hvordan hulen får jeg dem overført til digitale filer? Findes der en tjeneste nogen steder, som kan klare det? Eller skal jeg måske finde en brugt spolebåndoptager på DBA (virker bare som lidt overkill, da jeg kun har det ene bånd, men optagelserne). 

Er der nogen, som har gode ideer eller forslag?

Hilsen Kristian
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 991
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 20:35
Der er flere af de firmaer, som tilbyder digitalisering af VHS og smalfilm etc. som også tilbyder overspilning af lydbånd. Tjek Google 
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 21:27
OK - tak for det. Jeg synes at have tjekket, men der er helt sikkert noget jeg har overset.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 21:45
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 23:34
Lige hvad jeg søger - tak!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu