recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overførsel af store filer til nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overførsel af store filer til nas

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Michaelsc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelsc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overførsel af store filer til nas
    Sendt: 02-Februar-2012 kl. 09:41
Hej

Jeg skal have overført en stor mængde data til min Synology DS111, men problemet er at det går virkelig langsomt, så ville hører hvordan det er muligt at opnå større overførselshastigheder?

Mvh
Michael
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 10:01
Man skal vel ikke forvente mere end 20 MB/sek selvom det er gigabit-lan, pga harddiskenes begræsning i læse/skrive.

dvs at en 5 GB fil vil tage ca 4 min at overføre. Det stemmer godt overens med hvad jeg præsterer på mit gigabit-netværk med synology NAS med 2 stk. WD 2 TB diske i.

Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 10:04
Det samme her på en Qnap.

Husk at kable når du overfører meget for trådløs er alt for langsomt til det.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 10:04
Smid HDD'en direkte i NAS'en via USB og brug den indbyggede filebrowser.
Min 409+ kan fra PC til NAS overføre ca. 2GB i minuttet via gigabit LAN
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 10:06
Den overfører vel ikke via gigabit LAN når du smider den direkte i NAS'en med USB ?
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 10:16
Jeg vil også anbefale at anvende den indbyggede filebrowser (det er vist Filestation den hedder). Den fungerer fint og til fremtidige opgaver hvor der ønskes at flytte filer intern mellem flere drev i NAS, gøres det let og hurtigt.

- og jeg tror at Kim.t har en pointe med at overføre via USB direkte mellem PC og NAS er hurtigere end over gigabit-lan netværk. Jeg har dog ikke testet det.

Redigeret af bird - 02-Februar-2012 kl. 10:17
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 10:49
Jeg ved ikke om der er forskel på hastigheden til og fra min QNAP NAS, jeg har kun målt FRA den.
Med Gigabit netværk overfører jeg 74 MB i sekundet, dvs. ca. 4,5 GB pr. minut.

- og det er med Finder på Mac, ikke Filebrowseren.

Redigeret af Brixen - 02-Februar-2012 kl. 10:50
Venlig hilsen
KB
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 10:59
Det jeg mener med USB er at pille HDD'en ud - hvis den sidder en en PC og smide den i et ekstern kabinet - eller bruge et SATA->USB stik. 
USB er hurtigere en selv gigabit
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Det jeg mener med USB er at pille HDD'en ud - hvis den sidder en en PC og smide den i et ekstern kabinet - eller bruge et SATA->USB stik. 
USB er hurtigere en selv gigabit

Mener du USB 3?

USB 2 er 480 Mbps = 60 MB pr. sek. Så må Gigabit da være hurtigere.

Redigeret af Brixen - 02-Februar-2012 kl. 16:16
Venlig hilsen
KB
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 17:03
Jeg har en synology ds212+ og overfører med ca samme hastighed som brixen, dvs en film i minuttet
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
PeterDKM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Juni-2009
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterDKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 19:39
Hej

Jeg ville bruge en ftp client til at overføre. Synes det går langt hurtigere end win fil protokol og macs afp protokol. Jeg kan ihvertfald mærke en klar forskel.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 19:52
Vær lige OBS på at feks nogle Synology NAS faktisk kan være langsommere over USB2 end LAN, især hvis harddisken er i NTFS format. Så jeg på et tidspunkt i nogle ret seriøse test.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu