|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
pingu ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() Sendt: 20-Januar-2005 kl. 09:12 |
|
Hej alle lykkelige (forhåbentlig) Sony ejere Jeg er lige blevet den heldige (syntes jeg selv) ejer af en HX900. Er der nogen der har erfaringer med at overføre VHS bånd til HDD eller DVD på denne maskine? Hvordan foregår det? |
||
![]() |
||
Kalle_dk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
|
Hvis du har SUPER-VHS udgang på din video kan du med fordel bruge S-VHS indgangen på din Sony HX900. Lyden fører du så over fra videoen til HX900 med et par phonokabler. Det virker fint !
|
||
Mvh Karl-Erik
|
||
![]() |
||
Farum ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
|
Hvorfor ikke bare sætte et scartkabel fra VHS til AV 2 på DVD`en ? Det virker glimrende på en Panasonic
Mvh/Jørn |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
|
Hej pingu,
Tillykke med din ny-erhvervelse - du har valgt en rigtig lækker optager. Jeg har selv en HX900 og er rigtig godt tilfreds.
Jeg er selv i fuld gang med at overspille hele 'video-teket' til DVD - og her viser optageren virkelig sin styrke. Ja, du skal blot tilslutte Video'en til Line 3/Decoder og huske at vælge den rigtige Scart opsætning i System Menu'en på optageren (herefter er det blot at trykke 'Input Select' på fjernbetjeningen til der står 'L3' i display). Som Kalle_dk skriver, kunne man også vælge at bruge S-Video, men S-Video formatet kan ligeså vel overføres via Scart (såfremt din video understøtter S-Video over Scart). Sony'en har iøvrigt et rigtig godt støjfilter som kan justeres i fire trin (0-3). Jeg benytter flittigt at justere filter 'hårdheden' afhængig af kvaliteten af VHS materialet (bruger mest trin 1 og 2). Trin 3 kan give kraftige skygge-effekter (men kan være nødvendig på ekstrem dårligt kilde-materiale). /Lars |
||
![]() |
||
pingu ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
|
Perfekt. 1000 tak for hjælpen til Lars. Det var jo nærmest så nemt som at klø sig selv i R.... Hilsen |
||
![]() |
||
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() |
|
Hvis TV understøtter RGB og man skal overføre VHS hvilket SCART-valg skal man så foretage? Er der forskel på at vælge disse:
Kan man ændre/forbedre på lydkvaliteten ved optagelse fra VHS til DVD? Jeg kan se at der er mulighed for at ændre ved lyden enten via
men har det noget at sige for lydkvaliteten på optagelsen. Claus |
||
![]() |
||
SkiveBio ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() |
|
Angående S-Video signaler via Scart på Sonyen: Problemet er bare, at hvis man vælger S-video på L3-indgangen, så kan man ikke vælge RGB som udgangssignal på L1. Det er enten eller sådan som jeg har forstået det inde i menupunktet "Scartindstilling. Dvs. vælger man S-Video som indgangssignal på L3, så skal man også vælge S-Video som udgangssignal på L1, hvilket er et problem, hvis TV'et ikke understøtter S-Video via Scart. Jeg ved ikke helt om ovenstående er korrekt, men jeg kan ikke fortolke opsætningsmenuen anderledes. Mvh SB
|
||
![]() |
||
Rambo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
![]() |
|
Hvordan funker det egentligt med at få menuer på ??? Det jeg tænker på er, at når man kører sine vhs bånd ind i den kvalitet det svarer til, er der jo plads til mere en en film på en DVD, hvordan får man maskinen til det ??? Vakler lidt imellem philips720/725 og Sonyen(har forelsket mig i en philipslx710 reciver) men savner lidt detaljer om den reele forskel på de 2 maskiner, for i salgsoversigterne kan de jo det samme.
|
||
![]() |
||
enabled ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
|
Vedrørende justering af støjfiltre ved overspilning fra VHS til HX900:
Kan man se støjfiltrets effekt umiddelbart på signalet, eller skal man optage og herefter afspille for at tjekke? Det vil jo gøre det noget mere besværligt at finde det rigtige niveau for hver enkelt vhs-optagelse. I det hele taget: Hvad er jeres erfaringer med brug af filtrene? |
||
SONY RDR-HX900
|
||
![]() |
||
KJBOLOE ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() |
|
Hejsa Jeg ville i dag overføre VHS -> HDD. Jeg har forbundet min VHS med Scart til linie3 scart, men når jeg vælger L3 får jeg lyden fra fjersynet og billedet er gråt. Hvad gør jeg galt P.S. Den video jeg ville overføre er 'Bananer i Pyjamas' er træt af at skulle spole for sønnen Mvh. Kenneth
|
||
![]() |
||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
|
Kort version: "Nej, først ved afspilning" og "gode (erfaringer)". Prøv at se dette om 710/910, da filteret ret sikkert er det samme: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5361&P N=1&TPN=1 Fra og med "Jeg har fiflet lidt med min nye 710'er og tager tråden her op."
|
||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
||
![]() |
||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
|
Hvis det ellers er rigget ordentligt til: Intet andet end, at du mødes af kopisikring i funktion. Hvis du kunne kopiere, kunne du jo rent hypotetisk brænde dvd'er af filmen og ryge ud i diverse piratprægede aktiviteter. Søg evt. på macrovision og kopibeskyttelse her på siderne for mere info. Også i FAQ'en (øverst her) står dette: Kan man overspille fra sin video eller kamera? ...Man kan optage tv-udsendelser, man kan overspille til den fra en anden video eller videokamera. Eneste undtagelse er købe- og leje-film som kan være beskyttet mod kopiering (Macrovision) for det vil DVD-optageren som regel nægte at indspille...
|
||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |