recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overførsel mellem to NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overførsel mellem to NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonesdk90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2012
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overførsel mellem to NAS
    Sendt: 03-Maj-2012 kl. 12:33
Hej folk

Jeg står og skal ha flyttet nogle filer over fra min gamle NAS til min nye. Det er hhv. en D-link DNS320 og en Synology DS212j.
Hvordan laver jeg en hurtig overførsel? pt. tager det ca 8-9 timer at overfører 250 gb, hvilket jeg syntes jeg er meget - eller det det bare mig?
De er begge to på samme netværk og kablet via. en Yousee router (Netgear CG3000, mener jeg den hedder)

I begge NAS'er er der en WD Green harddisk. 

Nogle der har nogle fifs?
Tak på forhånd

Redigeret af Jonesdk90 - 03-Maj-2012 kl. 12:40
Til top
nogames Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: 8310, Denmark
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nogames Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 13:11
Er det Gigabit netværk? Jeg kan ikke huske om den router er gigabit. Hvis det ikke er det, så må det siges at være en ok hastighed (ca. 80 mbit/s i forhold til teoretisk maksimum på 100)

Kopierer du direkte fra NAS til NAS eller går du via en PC?

Jeg ved, at Synology understøtter RSYNC til kopiering. Ved ikke om D-Link gør. Men med RSYNC kan du kopiere fra NAS til NAS uden at gå via en PC
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 13:26
Ja, routeren er gigabit. Jeg tilgår min D-link via min Mac, hvorved jeg så trækker filerne over på Synology'en.

Sys dog det virker lidt uoverskueligt Big smile

Redigeret af Jonesdk90 - 03-Maj-2012 kl. 13:30
Til top
nogames Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: 8310, Denmark
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nogames Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 13:56
Enig, det er noget uoverskueligt. Jeg har en QNAP og en Synology, hvor jeg tager backup af Synology over på QNAP. Jeg bruger de indbyggede backup faciliteter på Synology og siger at den skal tage en komplet kopi til min QNAP via RSYNC. Så jeg roder ikke med de detaljer.

Der er en anden mulighed. Kan du sætte en ekstern USB disk til din NAS(er)? Hvis du da har en på min. 250 GB. Så kan du jo kopiere fra de indbyggede diske til USB disken i NAS softwaren og ligeledes ind igen på den anden maskine.

Men 8-9 timer at vente, er det ikke overkommeligt :-)

Første gang jeg tog backup af min NAS tog det 165 timer
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 13:56
Har selv gjort det samme og jeg endte med at køre det ud fra den ene til en ekstern harddisk og videre derfra over til nye nas. Syntes umiddelbart ikke at det tog så lang tid. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 13:58
Ok, så må jeg bare bide ventetiden i mig :)

Tak for hjælpen! 
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Jonesdk90 Jonesdk90 skrev:

Ok, så må jeg bare bide ventetiden i mig :)

Tak for hjælpen! 

Hvis du kopiere via din PC, skal alle data først en tur forbi din PC, så sørg for at den er forbundet med kabel til dit netværk! IKKE trådløst.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu