|
Overførsel til Netgear NAS |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Michael1979 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Februar-2012 kl. 11:33 |
Hej alle sammen har lige købt mig en Netgear Readynas Duo netværksharddisk. og den fungerer i princippet fint men jeg har dog nogle enkelte ting der volder mig nogle kvaler. Når jeg henter noget direkte ned fra nettet som skal pakkes ud i winrar så er det simpelthen ekstremt langsomt. det tager næsten 45 min og pakke en fil ud på ca 1 GB. Derudover kan jeg læse i tråden længere nede at hvis man koblerf en ekstern HD til via USB stikket kan det overføre med ca 40 mb i sekundet min vil kun overføre med ca 3-4 mb i sekundet og det er jo mildt sagt til og få pip af. håber der eventuelt er nogle der har et par gode svar da jeg er helt novice på området.
Mvh Michael. |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er din PC på kablet netværk eller trådløst?
Når du pakker noget ud, der ligger på NAS'en, skal alle datene først sendes til din PC, pakkes ud og så sendes tilbage til NAS'en. Specielt hvis du er på trådløst netværk med din PC løber du hurtigt ind i problemer med båndbredden. Hvor hurtigt kan du overføre til og fra NAS'en generelt? |
|
![]() |
|
Michael1979 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 47 |
Hejsa min pc kører trådløst. Der kan jeg overføre med ca 5-6 mb i sekundet men har lige smidt et kabel på og nu kører den ca 10 mb i sekundet. Det er selvfølelig bedre, Men synes nu bare stadigvæk at det ikke er særligt meget, men det kan selvfølgelig også bare være mig der er forventer for meget. Min router er en ret fornuftig netgear med n300. Men kan det have noget og gøre med at min router står nede på gulvet i et hjørne, ville den kunne lave et kraftigere signal hvis den kom op i højden?
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Hvilken router er det? Du kommer aldrig rigtigt op i fart trådløst, selv med N. Den trådløse båndbredde er en teoretisk maks SAMLET trafik til og fra routeren.
Er din router GB? hvis ikke er 10Mb/s ok, idet 100Mbit jo kun er 12,5Mb/s (kablet hastighed er hastighed hver vej og tilgængelig på alle porte). /ask |
|
![]() |
|
Min router er en netgear wnr3500 med gigabit og n300.
|
|
![]() |
|
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
Jeg er bestemt ingen guru på netværk. Men jeg har ofte oplevet, at "lidt større" operationer på en NAS, kræver lang tid. Som Zulu skriver, skal data først transporteres een vej, forarbejdes og herefter transporteres tilbage igen.
Da din PC ovenikøbet er tilsluttet trådløst er det næsten dømt til at blive en livsopgave at få pakket filen ud. To råd: Tilslut din PC via kabel. Det løser noget af det. Hvis muligt: Download RAR-filen til din PC direkte, pak den ud og send den til NAS'en. Så får du hastigheden mærkbart i vejret. |
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
Hvis du både kører trådløst og Windows 7, så prøv nedenstående link
Kort fortalt skal du ændre MTU (Maximum Transmission Unit) i Windows fra 1500 til 1430.
|
|
![]() |
|
Mange tak u2topia. Det vil jeg prøve og lege med imorgen eftermiddag. Lyder til det kan være løsningen.
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
Det kommer ikke til at hjælpe dig meget. Vejen frem er at køre kablet netværk, når der skal overføres store mængder data. Har du tjekket at din NAS rent faktisk kører gigabit? Redigeret af Zulu - 05-Februar-2012 kl. 11:56 |
|
![]() |
|
Jamen kan detbare hjælpe lidt indtil vi får lavet køkken og gang færdig så jeg kan få lavet en fast instaltion derude.
|
|
![]() |
|
Nej har ikke tjekket om den kører gigabit men mulige få kigget på det.
|
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
wireless skal du nok køre på 5.ghz.båndet .
På routeren kan du se hvis den er orange på den port du kører er det Gb.segment, hvis den er grøn er det 100.mb segmentet. |
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |