recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overførsel til USB harddisk.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overførsel til USB harddisk.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overførsel til USB harddisk.
    Sendt: 08-November-2012 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

der er 2 krav:
1 - Det må ikke sænke hastigheden på USB 3.0 for meget, så helst i dens overførselshastighed tak.
2 - gerne ET langt kabel, og så nogen samlinger i enderne, kan IKKE samle 2 kabler på 5m på midten f.eks. da de skal ind og ligge i en kabelskjuler! - har allerede kigget på usb med ethernet adapter osv. men er i tvivl om hvad jeg skal vælge for at få det bedste resultat.
 
Vær venlig at respektere mine krav, og ethvert forslag vil blive modtaget med kyshånd Wink
Tja, jeg skulle egentlig ikke svare, da det følgende ikke respekterer dine krav til USB3 og muligvis heller USB2 hastighed .... Big smile
Men måske noget af det nærmeste mulige Wink
 
Kræver der kører et program på PC, som man tilslutter og logger på de på hub'en USB tilsluttede enheder.
Og der kan kun være een bruger logget på hver enhed af gangen, men det burde vel ikke være et problem for dig.
Med det antal USB diske skal du nok have 2 stk.
Tror ikke de kan køre med ekstra hub tilsluttet pga. login.
 
Findes også noget tilsvarende som trådløs:
 
Mvh JørgenT


Jeg takker for forslaget, sådan en USB hub er helt klart noget jeg vil kigge efter! - hvis jeg bare kan finde en der IKKE kræver login, så bliver det sku nok sådan en fætter, da det er noget nemmere.

I skabet står der pt. disse ting: 4x Icybox 3.5" USB 2.0 harddiske, mit NAS og 1x8ports gigabit switch der er forbundet via kabel til min router og alt det andet i skabet.
(dog kan jeg pt. kun have 2 af de 4 harddiske tændt ad gangen)
Den også den boks som bliver forbundet via kabel i weekenden her til computeren.

USB 3.0 harddisken er som sagt en lille 2.5", så den kan jeg jo fortsæt bare flytte rundt på, har den alligevel altid liggende i nærheden af computeren Smile

NORMALT har jeg den ene harddisk sat til NAS'en 24/7 da alt musikken ligger derpå, ulempen ved at benytte NAS'en pt. er for det første det køre langsomt når bærbaren køre trådløst, hvilket jo snart ændre sig, men samtidig er den ene harddisk en ghost harddisk som er meget rar at kunne køre direkte på computeren hvis muligt.

Under alle omstændigheder skal jeg have kigget det igennem og se hvad der bedst kan betale sig, hoved problemet er tilgængelighed og hastighed.
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

men er MEGET MEGET fattig SU modtager der ikke engang har råd til mad, så at have råd til nyt udstyr er år ude i fremtiden, derfor denne nemme "billige" løsning ;)
Billigste løsning vil nok være USB extender kabler, med en 7-ports USB hub i skabet.
 
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Både USB 3.0 og 2.0 fås i op til 5m, skal man have længere end det, skal man umiddelbart benytte en repeater som kan serieforbindes op til 5 gange = 5x5m = 25m USB kabel, problemet med dette er som jeg skrev i hovedindlægget at der så kommer en samling på midten af en lille booster boks, dette går IKKE da den skal ligge i en kabelbakke...
Hvad med en "break-out" boks ovenfor kabelbakke til USB extender kabelsamling, er det helt umuligt (om end ikke så kønt)?
 
Mvh JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

der er 2 krav:
1 - Det må ikke sænke hastigheden på USB 3.0 for meget, så helst i dens overførselshastighed tak.
2 - gerne ET langt kabel, og så nogen samlinger i enderne, kan IKKE samle 2 kabler på 5m på midten f.eks. da de skal ind og ligge i en kabelskjuler! - har allerede kigget på usb med ethernet adapter osv. men er i tvivl om hvad jeg skal vælge for at få det bedste resultat.
 
Vær venlig at respektere mine krav, og ethvert forslag vil blive modtaget med kyshånd Wink
Tja, jeg skulle egentlig ikke svare, da det følgende ikke respekterer dine krav til USB3 og muligvis heller USB2 hastighed .... Big smile
Men måske noget af det nærmeste mulige Wink
https://www.coolshop.dk/catalog/product/63906-netv_rks_hub_envivo_pc
 
Kræver der kører et program på PC, som man tilslutter og logger på de på hub'en USB tilsluttede enheder.
Og der kan kun være een bruger logget på hver enhed af gangen, men det burde vel ikke være et problem for dig.
Med det antal USB diske skal du nok have 2 stk.
Tror ikke de kan køre med ekstra hub tilsluttet pga. login.
 
Findes også noget tilsvarende som trådløs:
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-hub/traadloes-usb-hub-(4-port)-4,8-ghz---10-meter.asp
 
Mvh JørgenT
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 14:02
Måske diskene kan sluttes til NAS'en, så du kan få fat på dem gennem netværkskablet via NAS'en... Men det er næppe lige så hurtigt som USB3 direkte, og vil sikkert også kræve, at diskene formateres om til EXT3 eller lignende (hvis NAS'en i øvrigt kan styre diske over USB). Så det er sikkert ikke den fedeste løsning.

Ellers kunne det være fint, hvis man kunne finde en USB3-extender via CAT6, men jeg synes ikke at ha' held med at google sådan en. Som du selv skriver, er der USB3-extendere på ca. 5m, men ikke uden en "klods" midtvejs. Kræver en forholdsvis stor kabelbakke for at forsvinde ud af syne Smile

Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Jo kunne sagtens købe en stor NAS til at have det hele på.. og pt. har jeg en Synology DS211j stående med 2x2TB diske i.. men er MEGET MEGET fattig SU modtager der ikke engang har råd til mad
 
Hvis du skal overleve, vil jeg foreslå, at du prioriterer maden før kabler og andet PC grej.LOL
 
Flemming


Hvis en mus kan æde kabler kan jeg vel os? LOL

ej.. jeg er bare ude for at undersøge hvad jeg bedst gør med de ting jeg er ude efter, hvis det da overhoved KAN lade sig gøre.. Tongue
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Jo kunne sagtens købe en stor NAS til at have det hele på.. og pt. har jeg en Synology DS211j stående med 2x2TB diske i.. men er MEGET MEGET fattig SU modtager der ikke engang har råd til mad
 
Hvis du skal overleve, vil jeg foreslå, at du prioriterer maden før kabler og andet PC grej.LOL
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 12:48
Jo kunne sagtens købe en stor NAS til at have det hele på.. og pt. har jeg en Synology DS211j stående med 2x2TB diske i.. men er MEGET MEGET fattig SU modtager der ikke engang har råd til mad, så at have råd til nyt udstyr er år ude i fremtiden, derfor denne nemme "billige" løsning ;)

Både USB 3.0 og 2.0 fås i op til 5m, skal man have længere end det, skal man umiddelbart benytte en repeater som kan serieforbindes op til 5 gange = 5x5m = 25m USB kabel, problemet med dette er som jeg skrev i hovedindlægget at der så kommer en samling på midten af en lille booster boks, dette går IKKE da den skal ligge i en kabelbakke...
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 08:55
Jeg mener ikke at USB 2 kan trækkes mere end 5 meter, så falder hastigheden til USB 1.1.
USB 3 kender jeg ikke til kabellængder på.

Men det er da noget er en mærkelig løsning du er ved at flække sammen.

Hvorfor ikke have en stor NAS med alting på eller kan du ikke sætte nogle af de fleste USB diske til din NAS.

Alternativt kan du købe en mini PC og sætte diskene på inde i skabet.


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 08:47
Fås USB 3.0 kabler ikke i ti meters længde? I så fald ville det være den bedste løsning samme med en hub til de fem harddiske.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 02:30
Hej!

Har som i nok kan se, lagt denne tråd i efterlysning, da jeg efterlyser noget hjælp til et kabel!

Jeg har en USB 3.0 harddisk (2.5") og 4 USB 2.0 (3.5") harddiske stående i et skab sammen med NAS henne ved tv'et.
Godt 10m derfra står min pc på skrivebordet, og har lige indkøbt HDMI kabel, og havde i forvejen et Ethernet kabel (bare alm. Cat5e) som jeg vil trække for bedre sammenspil med internet og recceiver.

Men i den forbindelse leder jeg samtidig efter den bedste løsning til at kunne overføre data til de eksterne harddiske UDEN at skulle flytte computer eller harddiske frem og tilbage hver gang, så jeg bare kan have ET langt kabel liggende der kan klare ærterne hver gang.

Computeren indeholder både USB 3.0 og eSATA.
Og hertil kommer spørgsmålet, hvad vil i anbefale jeg gør, for at få hurtigs mulig overførsel til harddiskene?

der er 2 krav:
1 - Det må ikke sænke hastigheden på USB 3.0 for meget, så helst i dens overførselshastighed tak.
2 - gerne ET langt kabel, og så nogen samlinger i enderne, kan IKKE samle 2 kabler på 5m på midten f.eks. da de skal ind og ligge i en kabelskjuler! - har allerede kigget på usb med ethernet adapter osv. men er i tvivl om hvad jeg skal vælge for at få det bedste resultat.


Vær venlig at respektere mine krav, og ethvert forslag vil blive modtaget med kyshånd Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu