|
Overførsels hastighed Pc til Nas |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
noob30 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 350 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Juli-2012 kl. 12:29 |
|
Hej Recordere
lige et hurtigt spørgsmål ![]() Har en Readynas Duo med 2 TB hdd. Når jeg overfører filer fra min PC til nassen ligger hastigheden mellem 22- 24 MB/S. Er det helt ok ? Har en gigabit Router/Gigabit Netværks kort. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19889 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeps, for højere hastighed kig på: http://www.readynas.com/?p=310 Klaus |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
|
Hvis det er Readynas Duo ser det rigtigt ud. Altså ikke Readynas Duo v2.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
noob30 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 350 |
|
Ved ikke hvilken model det er da jeg har fået den foræret af min bror men har taget et billedet af bagsiden, måske kan i fortælle mig hvilken model det er ?
Har prøvet at køre med samme indstillinger som KlausDM linker til og self. restart af nassen men hastigheden falder gevaldigt ned til 7-8 MB/s. Uploaded with ImageShack.us
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Der står jo tydeligt, at det er en ReadyNAS Duo v2.
M.v.h.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
|
Det ser ud som om det er en v2, så du skulle kunne komme op på det dobbelte.
Her skriver de 59 MB/sec http://www.readynas.com/?p=6226 Jeg har selv en QNAP, og jeg kan overføre EDIT: efter en ny test kan jeg nu kun overføre 22 MB/sec. Måske har filerne ligget i ram'en sidste gang. Den nye test er efter genstart af NAS og Mac.
Redigeret af Brixen - 11-Juli-2012 kl. 17:35 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Jamen det lyder jo godt :) jeg har en fornemmelse af det kan være mine cat kabler ? de er ca 5 år gamle og har bestilt nogle Cat6 som jeg håber på at modtage imorgen dog senest torsdag.
|
||
![]() |
||
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
|
Hvis du har trådløst netværk slået til sammen med dit almindelige netværk, kan det godt gå ind og lave kludder.
|
||
![]() |
||
|
Nu prøvede jeg lige igen at måle hastigheden. For at undgå at noget lå i ram, genstartede jeg både NAS og Mac først, og kopierede 3 filer på ialt 10,05 GB fra Mac til NAS.
10.051.761.812 byte (10,05 GB på disken) til 3 emner. Det tog 7:33 - dvs 453 sekunder. Det er 22 MB/sek. Altså langt fra de 74 MB/sek. jeg målte sidste gang. Men det samme som du måler.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Jeg må lige prøve med det nye kabel som jeg håber på at komme idag. Yep kører også med trådløs net med 3 iphone & 1 laptop koblet til..
|
||
![]() |
||
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
|
Bare for at være sikker på at jeg ikke bliver misforstået. Hvis der er slået trådløst og alm kablet netværk til på din PC på samme tid, så kan det give kludder.
|
||
![]() |
||
|
Jaja, jeg er helt med :)
Der er ikke trådløs forbindelse på min stationære pc.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |