recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overkill
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOverkill

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
B66129 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Emne: Overkill
    Sendt: 10-September-2010 kl. 09:35
Jeg har sku brændt mig lidt varm på et mediecenter fra mm-vision.dk. Det vil komme til at stå mig i ca 17000.

Men er det overkill i forhold til streaming mulighederne som er i en PCH-C200.

Ja kan ikke se jeg skal bruge alt det "andet" som et mediecenter kan, feks. gå på nettet, det skal stort set udelukkende bruges til at streame film, musik og billeder fra en NAS.

Hvad er det store forkromede foreskel på en PCH-C200 og et "rigtigt" mediecenter ??
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 09:57
Du kan vel få et mediecenter til at gøre hvad som helst. Det er jo en PC.
Det som et mediastreamer ikke kan er at optage TV, ikke beregnet til afspilning af musik - der mangler et interface som er brugbart, har ikke "hestkræfter" nok til at trække et forkromet grafisk interface med coverwall m.m. (men det er på vej).
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af B66129 B66129 skrev:

Jeg har sku brændt mig lidt varm på et mediecenter fra mm-vision.dk. Det vil komme til at stå mig i ca 17000.

Men er det overkill i forhold til streaming mulighederne som er i en PCH-C200.

Ja kan ikke se jeg skal bruge alt det "andet" som et mediecenter kan, feks. gå på nettet, det skal stort set udelukkende bruges til at streame film, musik og billeder fra en NAS.

Hvad er det store forkromede foreskel på en PCH-C200 og et "rigtigt" mediecenter ??
PCH-C200 kan du ikke tilslutte en tvtuner - og du kan ikke optage.
Altså det er en rent afspilnings enhed til de ting på her i forvejen enten på en netværksdrev, usb disk/harddisk eller ved at købe en optisk drev til den.

En computer mediacenter kan med det rigtige hardware og det rigtige software det "hele", men der kan være så meget mere at rode med for at få det til at spille.
En mediacenter/computer kan dele dit media til alle dine enheder i hjemmet som kan afspille det.
Der kan tilsluttes tv tuner - hvilket er den største fordel i mine øjne.

Så skal du ikke optage, men bare afspille - så er en multimedia computer ikke det du sørger.

Omvendt så er 17000kr "altid" overkill til en multimedia computer - Det kan gøres for ganske få tusinde kroner.
.....
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 10:10
En der kan det samme som PCH C-200 er DUNE, og der kan sættes tv-tuner til.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu