recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overscan
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOverscan

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

SVP03

Dit råde ang. DVDO er i mine øjne ubrugeligt! Det kan ikke være rigtigt at man skal ofre bunkevis af kroner, ud over TV'ets pris, for at få billedet vist korrekt...

M.v.h.

Hvorfor er det ubrugeligt, til de 5500,- jeg gav for min syntes da jeg får meget for pengene. Du får den bedste scaller til prisen, således at dit tv box og dvd bliver til det bedst mulige signal, den kan lave overscan på hver hdmi indgang, du har 6 hdmi ind incl front + alt det andet, eneste minus er at der ikke er indbygget splitter. Den får også løbende opdateringer og forbedringer.

Men set i lyset af overscan i thx mode på et tv, kan du jo godt mene det er et ubrugligt råd. Men nu har de valgt den mulighed fra. Så kan man jo justere tvet til i bruger, og få det til at ramme thx og så er problemet jo løst.

Da jeg købte min løste det flere forhold, de indbyggede scaller i tv, projektor og receiver var for dårlige + alle de ting jeg syntes den kan og som jeg som ingeniør er begejstret for.
Men for mange er det mange penge, det er jeg da klar over.

Redigeret af SVP03 - 13-Oktober-2009 kl. 16:45
SVP03
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 17:05
En DVDO koste omkrig 5000,- kr. i England og i lille Danmark koste den
skam kun 7000,- kr.

Og THX mode på et tv, er som det er i en forsærker, total ubruglig, da det
låser indstille til en norm fastansat af THX.

Redigeret af Startrek - 13-Oktober-2009 kl. 17:08
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 11:58

THX-indstillingen på V10 giver den absolut mest korrekte farvegengivelse man kan opnå på et Panasonic TV. Man kan evt. have brug for at justere hvidbalancen vha. måleudstyr når TV'et kørt til efter nogle hundrede drifttimer - men ingen af de andre indstillinger i Panasonic's TV rammer tilnærmelsesvis så tæt på rec.709 standarden, som THX korrekt bruger som reference.

/lars
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu