recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oversigt over de tyndeste TV (slim line)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOversigt over de tyndeste TV (slim line)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lomholt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-December-2009
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Emne: Oversigt over de tyndeste TV (slim line)
    Sendt: 29-December-2009 kl. 18:50
Først og fremmest, hvor er der fantastisk mange spændende sider på dette forum! Det er jo helt vildt så mange timer man kan bruge på at læse side op og ned. Skulle have set dette sted for læææænge siden Clap Håber min første tråd kan blive en de informative tråde og være til hjælp for andre end mig selv i jagten på kommende fladskærms tv ;)

Så til spørgsmålet: Findes der andre TV mærker end Samsung, som laver TV der ikke er tykkere end 5-6 cm? Skriv dem her i tråden så alle kan få en god oversigtsliste.

Samsungs 2,93 cm. er jo imponerende flotte at have hængende på væggen. Det er noget ala dem jeg tænker på.

Til top
Lomholt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 18:53
PS. Kom lige til at tænke på...  Hvornår kan man egentlig sige at et TV er "slim line" ? Hvor få CM. tykkelse skal vi ned på for at det hører til den kategori? Embarrassed
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 23:31
det er vel en vurdering sag fra fabrikat til fabrikat, er den tyndere end deres gennemsnit så kalder de den vel for slim.. selvom den måske ikke er tynd i forhold til markedet.

Der er LG SL9500 som er LED men ikke særlig køn

Som du selv nævner Samsung B855 / B6000-7000-8000

Panasonics Z1 Plasma (mener også det er en 3cm)

og sony har også en meget tynd med ekstern boks.
Til top
Lomholt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 00:51

Godt svar Rasmusdc.

Nogen der kender til et sony der er meget tyndt?
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 01:04
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Der er LG SL9500 som er LED men ikke særlig køn
Panasonics Z1 Plasma (mener også det er en 3cm)
LG SL9500 = 2,93cm (LED)
Pana Z1 = 2,57cm (PLASMA)

min holdning er dog at LG designet slår pana af banen, deres ramme er lidt 90'r style og 00'r stilen er jo helst ingen ramme og sort hvor muligt.. og kant til kant billed når muligt...
Pana er dog billed kvali vinder når man skal lytte til fessor'ne og tests...
men ja, en smags sag på design...

Til top
L.Leon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-December-2009
Sted: danmark
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 09:24

Sony 
KDL-46EX1

Sony KDL-46EX1 med Motionflow 100Hz

46" slankt Full HD 1080 Picture Frame LCD-TV med integreret, trådløs HD-tilslutning, der passer perfekt på din væg
Skriver de på div. sider.

Den er vist omkring 5 cm.
Oooh, how come the things that usually happen to stupid people, keep happening to me

Mvh Leon
Til top
Lomholt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 17:31

Synes egentlig det er forbavsende få TV der er under 5 cm. Hvad kan vi forvente af det kommende års modeller?

Til top
Chabang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Maj-2009
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Lomholt Lomholt skrev:

Synes egentlig det er forbavsende få TV der er under 5 cm. Hvad kan vi forvente af det kommende års modeller?

Forhåbentlig at billedkvalitet tager førertrøjen fremfor hvor tyndt fjernsynet er... Wink

Men det er jo nok at håbe på for meget, suk...

Redigeret af Chabang - 30-December-2009 kl. 19:41
Til top
kawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 19:39
Philips har en række Tv som er 5 cm eller derunder. Philips 40PFL8664H  bl.a. er 3,9 cm tyndt/tykt.

mvh Kawi
Til top
Lomholt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 19:52

Chabang: Hvilke TV tænker du på, som er tynde men hvor billedekvaliteten halter bag ud?

Til top
Chabang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Maj-2009
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 20:11
Det er ikke så meget et spørgsmål om, at de TV der er tynde ikke har god billedkvalitet (og jeg vil ikke ødelægge tråden mere med at køre sådan i det, sorry Smile), hvilket så kan diskuteres om de har, men at et tyndt TV ikke bør være målet med at lave et TV.

Jeg synes folk taber hovedet over noget, som det egentlig slet ikke er sikkert kommer til at se godt ud i deres stue og med de møbler de har i stuen.

Mit TV er 9 cm dybt, og med det vægbeslag jeg har bagpå, hænger tv'et 19 cm ud fra væggen... lad den lige hænge lidt i luften der, og tænk over det.. 19 cm.. hvis i sætter en tommestok op mod jeres væg og måler 19 cm virker det nok af meget, men når mit TV-møbel står med fronten 70 cm ud fra væggen er det helt perfekt, fordi TV'et nærmest bliver en del af opsætningen. Hvis jeg skulle have et TV klinet 5 cm op af væggen ville det se totalt åndssvagt ud med et TV-møbel, der står 70 cm fra væggen, fordi møblet vil blive så dominerende.. eller det synes jeg da i hvert fald.

Jeg synes ikke folk skal købe et tyndt TV, bare fordi det er IN, men fordi det passer ind i deres stue. Jeg ville personligt hellere at billedkvalitet blev sat i fokus.
Til top
Lomholt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 15:45

Det er da bare helt ok at du kommer med de ponter, de er relevante nok. Kan sagtens følge dig. Det handler selvfølgelig også om billedekvalitet, billedekvalitet og billede kvalitet!

Kunne man kombinere de to parametre, altså et tyndt TV med god billedkvalitet, så synes jeg man er nået langt. Hjemme hos os kommer TV'et til at hænge lige til højre for døren når man kommer ind i stuen. Det begyder at hvis det hænger fx. 30 cm. fra væggen, så vil det se ret tosset ud med ophæng osv. da det vil være alt for synligt. Et TV tæt på væggen vil derimod være pænt.
Tror sagtens at folk, specielt kvinder, kan se fidusen i et tyndt TV i deres placering af møbler osv. Den minimalistiske stil forstætter i 2010. En dag hænger de nok et maleri hen over det for at sjule det endnu mere ;)

Måske ser vi også flere indbygningshøjttalere i kraft med fladskærmene. Det med at man får fantastisk snurre rundt lyd ud af 5 cm. flade højttalere er der forhåbentlg ingen der for alvor tror på ;)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu