Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Francis
Ny bruger
Oprettet: 07-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
|
Emne: Overspille VHS til DVD ? Sendt: 07-August-2010 kl. 16:13 |
Hej (fra en ny bruger) Jeg skal til at overspille (hmmmm 300? måske 400?) VHS bånd til DVD. Jeg ved der findes maskiner som (burde kunne) overspiller direkte fra VHS til dvd-medier. Men der er garanteret forskel på kvalitet, hastighed og hvilke typer optagelser man kan kopiere over? Hvilke "Dubbing-maskiner" kan anbefales at kigge på? Hvad bør vi især være opmærksomme på? (tekniske koder og den slags)? Håber en venlig sjæl kan hjælpe mig (og ungerne på institutionen  ) Morten
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 07-August-2010 kl. 16:48 |
Da der med sansynlighed kan være Macrovision på båndene, (hvis ikke det er egne optagelser), så kan en VHS>DVD maskine ikke bruges, kopieringsbeskyttelsen vil forhindre det. Hvis den er der skal den fjernes, jeg ved ikke om udstyr dertil stadig fås.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Francis
Ny bruger
|
Sendt: 07-August-2010 kl. 16:51 |
Javel ja?. Men det vil sige, at man kan godt afspille sine film fra en almindelig VHS overtil en DVD-optager og derfra ned på et dvd-medie......men ikke direkte - med en dubbingmaskine?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 07-August-2010 kl. 16:56 |
Det kan ikke lade sig gøre hvis der er Macrovision. Man kan være heldig at have en afspiller der ignorerer det, men ikke nødvendigvis.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
HeartWare
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
|
Sendt: 07-August-2010 kl. 17:00 |
Der er ingen VHS afspillere, der ignorerer MacroVision, men der findes enkelte VHS optagere, der gør (de kopierer blot kopisikringen med over).
Jeg tror ikke, at der findes DVD-optagere, der ignorerer MacroVision. Der kan dog købes bokse man sætter mellem afspiller og optager, som fjerner kopisikringen.
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 07-August-2010 kl. 17:06 |
Fair nok, men uanset hvad, så er det ikke nødvendigvis så lige til.
|
|
 |
Francis
Ny bruger
|
Sendt: 07-August-2010 kl. 18:01 |
Jamen jamen....!
Indtil videre, har jeg "bare" sat VHS-båndet i en helt almindelig "samsung" videoafspiller, sendt signalet via scart til en Philips DVD-optager (dvdr3570H) og optaget det ned på dens harddisk. Derfra kan jeg frit overspille filmene til en DVD-skive, som jeg uden problemer afspiller på f.eks en PS3'er. (Og andre dvd-afspillere).
Jeg kan ikke se hvor det dér "MAcro Vision" kommer ind i billedet? Kan det have noget at gøre med alderen på videoerne? Står der på VHS-kassetterne om der er MacroVision på?
|
 |
Jwin
Guld medlem
Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
|
Sendt: 07-August-2010 kl. 18:08 |
Francis skrev:
Jamen jamen....!
Indtil videre, har jeg "bare" sat VHS-båndet i en helt almindelig "samsung" videoafspiller, sendt signalet via scart til en Philips DVD-optager (dvdr3570H) og optaget det ned på dens harddisk. Derfra kan jeg frit overspille filmene til en DVD-skive, som jeg uden problemer afspiller på f.eks en PS3'er. (Og andre dvd-afspillere).
Jeg kan ikke se hvor det dér "MAcro Vision" kommer ind i billedet? Kan det have noget at gøre med alderen på videoerne? Står der på VHS-kassetterne om der er MacroVision på?
|
Jamen så er din Philips DVD optager lige glad med MacroVision (Altså, hvis det er købe-VHS bånd). Men behøves du at optage til Harddisk først? Kan du ikke vælge DVD som medie du optager på direkte?
|
 |
Francis
Ny bruger
|
Sendt: 07-August-2010 kl. 18:20 |
Det ku sku da godt være??... det har jeg ikke engang undersøgt
Men det ER købevideo-kasetter. (de fleste af dem)
Har dog lige læst i brugsforvirringen, at jeg KAN optage direkte til DVD-medie. OG at "denne enhed" ikke kan optage kopibeskyttet materiale. Men DET ved jeg jo så - ikke passer
Hvad skal man dog vælge (at tro på)?* 
|
 |
Jwin
Guld medlem
Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
|
Sendt: 07-August-2010 kl. 18:29 |
Francis skrev:
Har dog lige læst i brugsforvirringen, at jeg KAN optage direkte til DVD-medie. OG at "denne enhed" ikke kan optage kopibeskyttet materiale. Men DET ved jeg jo så - ikke passer
Hvad skal man dog vælge (at tro på)?*  |
Tjaa, min Sony HX710 Recorder kunne godt optage fra min gamle Sony VHS maskine (Ære være dens minde  ), mens jeg ikke kunne optage fra min kærestes Philips VHS. Her kom MacroVision i vejen. Jeg har nu købt de fleste af filmene igen på DVD og BluRay, for kvaliteten er jo ikke noget at råbe hurra for.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 07-August-2010 kl. 18:30 |
Det er vist ikke alle købefilm, der er kopibeskyttede. Prøv med en Disney-film, hvis du vil være sikker på, at du forsøger med en kopibeskyttet film.
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
|
Sendt: 07-August-2010 kl. 18:31 |
Kan det virkeligt betale sig at betale for DVD medier og bruge tiden på at kopiere gamle VHS købefilm over på DVD?
Det skal da virkeligt være nogle specielle gamle film som ikke findes på DVD, før man begynder at kaste sig ud i det.
Man skal også lige være opmærksom på at de DVD skiver man kan optage over på ikke holder evigt, så måske kan man op 10 år ikke se indholdet af skiven. Her holder VHS bånd væsentligt længere, hvis de er opbevaret under gode omstændigheder.
|
 |