recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overstyret lyd på DR3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overstyret lyd på DR3

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Er problemet der stadig?

Det tror jeg ikke - der er blevet lyttet til problemet, og det skulle være løst Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Er problemet der stadig?

Det tror jeg ikke - der er blevet lyttet til problemet, og det skulle være løst Smile

Det kommer an på hvordan man definerer "løst". Angiveligt må Antenneforeningen Århus ikke distribuere DR3 analogt (hvilket jeg finder morsomt, da man uden problemer "må" distribuere de andre DR kanaler analogt), så problemet er blevet "løst" ved at fjerne kanalen fra det analoge sendenet. Man kan godt argumentere for, at kanalen ikke længere har overstyret lyd i sin nuværende ikke-eksisterende form. Jeg må erkende, at jeg er komplet målløs, men det er jo ikke første gang, at Antenneforeningen Århus opfører sig på en så arrogant måde. Jeg kunne bruge andre verber, men jeg forsøger at holde mig i skindet...

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Er problemet der stadig?

Det kommer an på hvordan man definerer "løst". Angiveligt må Antenneforeningen Århus ikke distribuere DR3 analogt (hvilket jeg finder morsomt, da man uden problemer "må" distribuere de andre DR kanaler analogt), så problemet er blevet "løst" ved at fjerne kanalen fra det analoge sendenet. Man kan godt argumentere for, at kanalen ikke længere har overstyret lyd i sin nuværende ikke-eksisterende form. Jeg må erkende, at jeg er komplet målløs, men det er jo ikke første gang, at Antenneforeningen Århus opfører sig på en så arrogant måde. Jeg kunne bruge andre verber, men jeg forsøger at holde mig i skindet...

Jeg tror faktisk at man i første omgang løste problemet, men derefter fandt ud af at den ikke skulle være der analogt - så da jeg skrev var kanalen efter min overbevisning stadig i det analoge udbud Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 21:57

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Er problemet der stadig?

Jeg tror faktisk at man i første omgang løste problemet, men derefter fandt ud af at den ikke skulle være der analogt - så da jeg skrev var kanalen efter min overbevisning stadig i det analoge udbud Smile

Jeg regnede såmænd heller ikke med, at du svarede sarkastisk, modsat mit svar. Smile

Har for øvrigt kontaktet DR ang. DR3 og venter spændt på svar.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 15:55
Og nu når man har gjort Udbuddet "Stærkere" i basispakken, med kanalerne  TV2 Charlie, TV3 og DK4, sætter det tingene ligesom i relief med hensyn til fordele  DR 3 alene digitalt.  Det fremhævede er anvendt i sammenhæng med hvad en beboer skrev.

Redigeret af skyking - 21-Februar-2013 kl. 15:56
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike S. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 18:05
Kort fortalt skal man vel i fremtiden forvente at flere og flere kanaler kun sendes i HD og digitalt - så har man et gammelt fjernsyn skal det vel bare udskiftes eller have en DVB-C tuner boks i r*ven.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 18:20

Kort fortalt skal man vel i fremtiden forvente at flere og flere kanaler kun sendes i HD 

Ja. You See har lukket for de kanaler som blev sendet i SD sideløbende med HD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 09:04

Kort fortalt skal man vel i fremtiden forvente at flere og flere kanaler kun sendes i HD og digitalt - så har man et gammelt fjernsyn skal det vel bare udskiftes eller have en DVB-C tuner boks i r*ven.

Det er jo heller ikke normalt (DR udtaget) at HD kanaler distribueres "nedskaleret" analogt....
Lars B

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu