recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejelser om skift til Soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejelser om skift til Soundbar

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kc1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2018 kl. 11:58
Har du overvejet væghøjtalere?

Så kan du bruge din forstærker men med langt mindre dominerende højtalere.
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2018 kl. 21:43
Mange gode svar, og gode overvejelser at tage ud fra dem... 
Hvis vi starter fra bunden, så er jeg ikke interesseret i at skifte til væghøjtalere - Skal der skiftes noget bliver til en (meget) mere anonym løsning :)

Mange nævner sonos og lignende grundet bedre muligheder for multiroom og lignende - Det er ikke så relevant her, da stue og køkken er ud i et og der ikke er behov for lyd i de resterende rum. 

Skærmen skal ikke skiftes lige foreløbig, den har trods alt kun 1 lille år på bagen (medmindre den forsætter med at være så pisse irreterende, så kommer den sgu snart meget billigt til salg - SW har de sgu ikke været for heldige med deri :( )

Hvis det ender i noget bliver det nok en soundbarløsning med trådløse baghøjtalere, men indtil jeg lige finder et eller andet at låne med hjem et par uger, så bliver det nok bare ved tanken :) 
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2018 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er nærmest umuligt at komme med input til, for vi er alle så forskellige - også lydmæssigt.

Jeg har selv for længst skiftet mit surround system med en soundbar. Skiftet skete nok nærmest fordi jeg så for få film, som kunne retfærdiggøre, at jeg havde et meget dyrt anlæg stående.

Jeg brugte meget tid på at få fundet den rigtige soundbar for mig. Men i det store og hele, tro ikke ret meget på at du kan få en egentlig surround eller atmos effekt. Dels afhænger lyden meget af rummet, og dels er soundbaren handicappet på flere led for at opnå en fornuftig lyd.

Jeg endte op med en Sony ST-HT 5000 soundbar, som ikke kan så meget andet hos mig, end at give en flot detaljeret og fyldig lyd. Lyd effekterne er det så som så med.

Og sørme mangler der en masse i forhold til mit skønne 5.1 system. Min samvittighed har det dog langt bedre, og soundbar systemet fylder ikke alverden.

Jeg er helt med på at vi alle er fuldstændig forskellige, på ca alle parametre indenfor lyd & billede :) 

Altså jeg vil jo gerne bibeholde en surround effect ( i et eller andet omfang), om man får en atmos effekt med en sådan vil jeg nok også tvivle på - Hvis den er der er det nok bare en sidegevinst de par gange om året UHD afspilleren er vågen :)

Jeg er også helt med på at jeg giver afkald på en hel del hvis jeg skifter - Jeg leder måske bare lidt efter den der "gyldne middelvej" (jeg må være blevet gammel Cry )

Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2018 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Det er lidt de samme grundlæggende tanker jeg pusler med - Det fylder simpelthen for meget til at retfærdiggøre antallet af (gode) film jeg ser.

Til det kan jeg kun spørge: Hvorfor?

Jeg ser ikke mange film herhjemme, men når jeg endeligt ser en film, så er jeg glad format min stue er “fyldt med store højttalere”.
På samme vis kører jeg lagt størstedelen af mine kilometer i min firmabil og ikke særligt mange i min privatbil. Derfor overvejer jeg nu ikke at skifte privatbilen ud med en lille “sparekasse”, selvom den ville fylde mindre i garagen.

Klaus

Det er egentligt et ret godt spørgsmål...
Forandring fryder?
Blevet gammel? 

Jeg ved ikke helt hvad det er, og lidt derfor er jagten gået ind på at finde ud af hvor stor forskellen stadig er på "rigtig lyd" og den noget mindre prangende soundbar løsning.. 

Det kan også sagtens være at jeg låner en hjem og ender med at pille den fra igen efter 5 minutter :) 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 12:53
Er in-walls en mulighed? Der findes mange ret kompetente in-walls som er fuldstændig flush med væggen med frontstof der kan males i præcis den farve man vil have.

På den måde kan du beholde den gode lyd, surroundeffekter og ikke have højttalere stående.
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 12:54
in wall er ikke en mulighed. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4862
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 12:58
Her er de ultimative waf og blærerøvs højttalere med indbygget forstærkere og akustikdæmpning. Hæv børneopsparingen og invester i

Redigeret af Munch - 06-November-2018 kl. 13:01
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 13:14
Ultimativ WAF?

Ikke hos mig, konen syntes at de er ultra grimme. Hun betegner mine DLS R66 som en skønhed i direkte sammenligning.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Her er de ultimative waf og blærerøvs højttalere med indbygget forstærkere og akustikdæmpning. Hæv børneopsparingen og invester i

Man kan få dem som akustikklodser til omkring en tusse stykket, har faktisk overvejet nogle af dem til de der 4 meter bar væg over mit tv... 
Jeg stoppede bare med at regne på det da jeg rundede 20000 😂😂
Det er lige til den høje side for akustik vil jeg mene ☺️
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4862
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 13:45

Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Man kan få dem som akustikklodser til omkring en tusse stykket, har faktisk overvejet nogle af dem til de der 4 meter bar væg over mit tv... 
Jeg stoppede bare med at regne på det da jeg rundede 20000 😂😂
Det er lige til den høje side for akustik vil jeg mene ☺️
Ja derfor forslaget om at hæve børneopsparingen. Hvis man ikke kan li at se på højttalere, så er det en mulighed som jeg synes fint kan integreres.
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 18:39

Ja derfor forslaget om at hæve børneopsparingen. Hvis man ikke kan li at se på højttalere, så er det en mulighed som jeg synes fint kan integreres.

Det var nu ikke deres højtalere og forstærkermoduler jeg lige var interesseret i, det var "kun" akustikmodulerne... Men selv disse render sgu hurtigt op så den tanke blev ret hurtigt stemt ned af min revisor Big smile

Jeg synes faktisk de er lidt fede, og de ville også passe rimeligt ind i resten, men selvom akustikken uden tvivl skal forsøges håndteret her henover vinteren, så bliver jeg sgu alligevel for nærig til den løsning :)

Til top
BjørnML Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-November-2018
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BjørnML Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 23:35
Jeg har Denons Heos bar med tilhørende trådløs sub. Det er jeg meget glad for og konen synes ikke det ser fuldstændig tosset ud så WAF faktor må jo være i orden :-) Der kan også købes trådløse baghøjttalere til så man kan få 5.1. Det bliver selvfølgelig ikke det samme som dit nuværende setup men det lyder nu alligevel meget godt :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu