recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer at droppe traditionel tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer at droppe traditionel tv

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overvejer at droppe traditionel tv
    Sendt: 19-November-2019 kl. 22:35
Hej
Jeg står og skal flytte pga. skilsmisse. Huset jeg flytter i, har indlagt Yousee kabel forbindelse. Jeg har længe tænkt på at jeg egentligt ikke ser så meget flow tv, så jeg overvejer at anvende streaming tjenester.
Jeg tror faktisk at jeg kan nøjes med en TV2 tjeneste og Dr tv. Jeg går ud fra at Dr Tv er betalt via min licens. Hvilket vel betyder, at jeg kan sidde for 109/139 kr/med ud over licensen, som jeg alligevel betaler.
Hvad gør andre som har droppet antennestikket?

Redigeret af -claus- - 19-November-2019 kl. 22:36
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2019 kl. 23:34
Du kan altid montere en antenne, hvis du vil se flow tv. Så har du alle DRs kanaler i okay kvalitet.

Inden du går 100% på streaming, så prøv det og se om du kan leve med kvaliteten.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2019 kl. 00:29
Tak. Lyder som en god ide
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2019 kl. 08:19
Jeg droppede gammeldags TV for fem år siden og savner det overhovedet ikke
DR/TV2-appen på Apple TV eller en anden mediedims + Netflix og/eller andet som HBO Nordic

Redigeret af jake51 - 20-November-2019 kl. 08:20
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2019 kl. 08:30
Vi har ikke haft en tv pakke i over 8 år nu. Konen mangler det af og til, men mest for at kunne zappe uden at skulle tage stilling til noget.

Vi bruger nu hovedsageligt Netflix, Viapley og Youtube. Og ganske lidt DR via deres app. Alt sammen over Chromecast, som vi synes fungerer ganske upåklageligt.

Som Klaus siger, så prøv det af. 300 kr for en Chromecast/1200 kr for en Apple tv, og så er du igang. De fleste streamingtjenester har gratis prøveperioder. Det fede er også at der ikke er binding, så man kan skifte hver måned hvis man har lyst...

Du kan altid sælge din enhed igen uden ret meget tab, så jeg kan egentlig ikke forstå at folk der overvejer at skifte til streaming ikke bare prøver det af.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2019 kl. 08:44
Vi er nybegyndere i ikke at have flow tv. Vi droppede det for 1 år siden, og ikke en eneste gang har vi tænkt at det var ærgerligt at vi ikke kunne se det vi ville.

Vi har DR applikation på ATV 4k, TV og div. iPads, men den bliver nærmest ikke brugt. Vi har Netflix, Viaplay (kun serier) og Prime Video; ses mest i den rækkefølge de er nævnt. En gang i mellem har vi HBO.

Det eneste vi ærger os over er at vi ikke droppede det for lang tid siden.

Redigeret af kaizer - 20-November-2019 kl. 10:27
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2019 kl. 09:14
du kan vel sagtens kører DRTV Appen gratis? 

Vi kørte på Viaplay til 259 i lang tid med sportspakken, det fungerede rigtigt godt, da vi så flyttede i TV med kabel ind til alle tv, så hoppede vi på STOFA, bare fordi det var let, jeg ser heller ikke meget flow tv. så betaler de absurde 6000kr+ om året bare for Formel 1 og lidt premier league..

Seriøst havde jeg kunne så havde jeg nøjes med DRTV app + Disney+ / formel 1 kanal hvis de lavede en / premier League og måske netflix, det ville være billigere, og du ville have så meget bedre et udbud og on demand TV.

forstår ikke at FIFA og FIA ikke gør som NFL gjorde for lang tid, laver deres eget setup... 

det er dog også mest det der med at flytte sport til en ny kanal hvert år, som de så tvinger os til at købe, hvis man vil se sport..

Det er det der faktisk pisse mig af.. ny XEEE eller hvad den hedder, Kanal 6 Kanal 9 Kanal 5 og jeg ved ikke hvad de snart ikke har skubbet fodbold imellem..

Plus ondemand sport og Tv tit er uden reklamer.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2019 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

du kan vel sagtens kører DRTV Appen gratis? 

Vi kørte på Viaplay til 259 i lang tid med sportspakken, det fungerede rigtigt godt, da vi så flyttede i TV med kabel ind til alle tv, så hoppede vi på STOFA, bare fordi det var let, jeg ser heller ikke meget flow tv. så betaler de absurde 6000kr+ om året bare for Formel 1 og lidt premier league..

Seriøst havde jeg kunne så havde jeg nøjes med DRTV app + Disney+ / formel 1 kanal hvis de lavede en / premier League og måske netflix, det ville være billigere, og du ville have så meget bedre et udbud og on demand TV.

forstår ikke at FIFA og FIA ikke gør som NFL gjorde for lang tid, laver deres eget setup... 

det er dog også mest det der med at flytte sport til en ny kanal hvert år, som de så tvinger os til at købe, hvis man vil se sport..

Det er det der faktisk pisse mig af.. ny XEEE eller hvad den hedder, Kanal 6 Kanal 9 Kanal 5 og jeg ved ikke hvad de snart ikke har skubbet fodbold imellem..

Plus ondemand sport og Tv tit er uden reklamer.

Meget enig i den antagelse. Jeg har selv YouSee uden at bruge ret meget andet end Premier league og champions league.
Men rettigheder skifter hænder konstant, så at beholde YouSee har bare altid været nemmest. Nu hvor de købte Premier league kunne de nemt smide Discovery ud.
I det nye år gør jeg nok det samme - dropper YouSee og bruger dr appen. Ungerne bruger den meget. Viaplay sport, så er de fleste af vores behov dækket
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2019 kl. 15:18
Bromberg5, inden du smider din TV pakke ud, så se lige efter om du kan leve med kvaliteten af eksempelvis DRs streaming.

Hjemme hos os går det lige til småunderholdning, men jeg ville ikke bruge det til at se en film på. Her er antennesignalet meget bedre.....

Klaus
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2019 kl. 15:50
 Så kan der jo som du har gjort opsættes en antenne, så der det problem løst, HBB TV kan så bruges hvis man har misset en udesendelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2019 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Bromberg5, inden du smider din TV pakke ud, så se lige efter om du kan leve med kvaliteten af eksempelvis DRs streaming.

Hjemme hos os går det lige til småunderholdning, men jeg ville ikke bruge det til at se en film på. Her er antennesignalet meget bedre.....

Klaus

Ja det er jeg opmærksom på, men jeg syntes eks dr’ er bedre end YouSee, app vel at mærke.

Jeg ser dog stort set aldrig film på flow tv længere. Allerhelst så jeg gerne at div udbydere bare lavede en ordentlig app og man kunne vælge frit så. 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2019 kl. 16:33
Ser stort ser kun flow, og er der ikke noget der er værd at se, så slukker jeg.

Klaus
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu